العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 11-03-2011, 06:26 AM
الصورة الرمزية matars
matars matars غير متواجد حالياً
من انا؟: above normal
التخصص العملى: طالب
هواياتي: الملاكمة

matars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to all
افتراضي رد: لماذا هيونداى رقم 1 فى مصر

طايب والصيانة ازاي واحد عايز يركب فوج لايت يقلول اشتري بس مافيش تركيب وده قرار
تمام ولو راح يركبو بره يقلولو راح الضمان العربية اتلعب فيها
رد بقى

قديم 11-03-2011, 06:27 AM
الصورة الرمزية matars
matars matars غير متواجد حالياً
من انا؟: above normal
التخصص العملى: طالب
هواياتي: الملاكمة

matars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to all

ويبقى سعر الفوج لايت في التوكيل 1500 وبره ققل تلات اضعاف ازاي

قديم 11-03-2011, 07:15 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

حضرتك ..

غبور مركز الاول على عيني وعلى راسي

ولكن انا اعيب على غبور في سياسته التي

اقل ما يقال عنها لعب بعقلية المستهلك البسيط

فحينما ينزل فيرنا فيفا وفيرنا ونيو اكسنت واكسنت ار بي

على انهم اربعة وهي موديل واحد فهاذا يسمى غش ولعب

على عقلية المستهلك الغلبان او المطنش وعايز اي حاجه

طبعا انا احترم هيونداي كا شركة خاصة بعد الموديلات الجديده

من اكسنت وسوناتا وجينسيس والكوبيه منها وتوكسون والنترا وبعض الموديلات

التي لا تحضرني الان وخاصة ان معظم هذه الموديلات قد رايتها ..واعجبت بها خارج مصر
قديم 11-03-2011, 08:33 PM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

على فكرة ماعادتش فارقة أسعار قطع الغيار من توكيل لتوكيل عشان كلهم و بلا استثناء معدا اتنين تقريبا حرامية حرامية حرامية و محدش يقدر يقول غير كده عشان هما بيكسبوا فى اى حاجة أكتر من ضعف ثمنها يعنى مثلا يبيعوا حاجة ب500 و هى جايلهم 170 ج و الكلام ده عرفوا بما انى تاجر منذ 32 عام ,,,, و بالنسبة للى بيقولوا التوكيل مش هو اللى بيغلى و الناس هى اللى متعودة تفاصل وتشترى بأسعار رخيصة يسئل نفسوا الناس ليه اتعودت على كدة ؟ و اشمعنى فى أوروبا مش متعودين على الفصال ,,,,, الاجابة واضحة و كل الوضوح عشان التوكيلات اللى عندنا زى ماقولت حرامية ح ر ا م ى ة ,,,, فا بالتالى الثقة اتعدمت من عند الناس.............

و أنا عن نفسى عمرى ماشتريت حاجة من التوكيل يعنى مثلا تيل الفرامل الأصلى اليابانى بتاع الكورولا ب 480 ج و لما سئلت عليه بمعرفتى لقيته ب310 ج و هو طبعا جايلهم بسعر أقل من كده و مع ذلك ماجبتهوش جبت تيل ماليزى ب 80 ج و على طول بجيب لقرايبى قطع غيار هيونداى أصلى أرخص من التوكيل ب 200 و 300 و 400
معنديش حاجة أقولها غير فرعون بقى فرعون بينا
و طبعا رزق الهبل على المجانين

التعديل الأخير تم بواسطة Toyota Corolla ; 11-03-2011 الساعة 09:11 PM
قديم 11-03-2011, 09:41 PM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Anwer مشاهدة المشاركة

ما أكيد إحنا عايزين نتواصل

بس لازم تفهمنا ليه حضرتك معجب بهيونداي ،،

هل أنتا عميل سعيد مع هيونداي هل أنتا متابع للشركة و سياراتها مع الأهل و الأصدقاء

هل بتشتغل مع شركة هيونداي - مش عيب و لا حرام

لازم يكون فيه مقدمات نفهم منها إحنا بنتكلم مع مين

سيادتك أنا ممكن أكتبلك مجلدات في انجازات هيونداي

أنا مش معترض عالنقطة دي

أنا معترض علي نقطة آخري كنت فاكر إنها واضحة للجميع

بصراحة أنا شايفه موضوع دعائي

وأنا كمان يا أخى زهقت لأنى كنت هاجيب النترا وبصيت على أسعار السيارة وقطع الغيار هى اسعار اللانسر بالظبط فجيبت اللانسر

الكلمات الدليلية
هيونداى