العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 05-10-2012, 02:21 AM
passio passio غير متواجد حالياً

passio is on a distinguished road
افتراضي رد: اوبل فكترا 95 عايزه رأيكم فيها

نصيحة بلاش الفيكترا لازم تكون مش عاوزة مصاريف خالص الا قليل جدا حتسحب منك اكتر من 7000 جنيه غير الزهق اللى انتى حتشوفيه فكرى فى اونو او فليشيا و اذا قابلك فيات تيبو يبقى تمام
قديم 05-10-2012, 02:47 AM
TryToDriveSlow TryToDriveSlow غير متواجد حالياً

TryToDriveSlow is a jewel in the roughTryToDriveSlow is a jewel in the roughTryToDriveSlow is a jewel in the roughTryToDriveSlow is a jewel in the rough

انا راي تيجيبي بيردوا كانشيل زي الي معايا وهي في نفس التمن ده وعربيه حريمي وصغيره وبسم الله مشاء الله عليها بتجري جري وصغيره كده وتكيفها حلو ده لنك فيه شويه سيارات كانشيل للبيع http://www.contactcars.com/UsedCars_...40:fun_36_3_11[1]:
قديم 05-10-2012, 02:49 AM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ماء السماء مشاهدة المشاركة

يا جماعه لاحظوا انى ماعنديش اختيارات كتير ماعييش فلوس من الاخر ... هى اتعرضت عليا بالصدفه كده وكمان ولا اى حاجه من دول هاعرف اخدها ب 30 وتكون اتومتيك؟؟ انا مقدره طبعا غرض حضرتك فى مساعدتى وانما انا مش عايزه اقتراحات لان مساحه اختارى محدوده جدا ولو على الكر انا ماعنديش مشكله فى الحجم ولا الشكل البناتى انا عايزه حاجه مريحه اتوماتيك تودينى وتجيبنى وتكون بتكييف عشان ايام الصيف العصيبه وكبيرها ب 30
نصيحة بلاش
هتصرفى كل الفلوس الى معاكى و العربية مش هتعرفى تركبيها ولسة عتعوز صرف تانى . الالمانى قطع غيارة غالية جدا
مش ممكن 5000 جم تعرفى تغيرى عافشة و سمكرة ودوكو ( و ما خفى كان اعظم )
غير الضريبة 1000 جم فى السنة
اعتقد اصبرى شوية وربنا يفرجها بعدين
وتقبلى مرورى
قديم 05-10-2012, 03:03 AM
كمال.... كمال.... غير متواجد حالياً
هواياتي: السفارى-الصيد

كمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to behold

الاوبل عربية جميلة بس قطع غيارها غالية واعطالها كتير
30000ج دول يجيبو
هونداى اكسيل موديل من 94:98 1300او 1500 مكيفة
هونداى اكسنت 99 مكيفة
قديم 05-10-2012, 03:41 AM
jemy_tnt jemy_tnt غير متواجد حالياً

jemy_tnt has a spectacular aura aboutjemy_tnt has a spectacular aura aboutjemy_tnt has a spectacular aura about

مع احترامى لكل اللى رد فى مشكله واحده بس و دى اللى تقلق الفكترا aو الكامله لو نضيفه مش بتقل عن 40 الف فالسعر يقلق جدا جدا
ثانيا منصحكيش بالعربيه دى لانها اكيييد هتبقى محتاجه مصاريف كتييير و الاوبل بالذات لو مش نضيف ميتركبش لانها ساعتها هتكرهك فى العربيات كلها
التكيف لو فعلا مش شغال يبقى على الاقل هيصرف 2000 و ممكن توصل ل 3000 ده التكيف بس غير العفشه لو هتجيبى جديد هتدخل فى حدود 1000 المساعدين فى حدود 700 على ما اتذكر و الباقى لو جلب مقصات و باقى حاجات العفشه و ده قدام بس لو ورا كمان الله اعلم هتدخل فى كام
و انا بقول الكلام ده عن تجربه لانى قبل كده جبت واحده اوبل و كانت بردو رخيصه كنت اخدتها ب 31 الف و قعدت معايا سنه فى خلال السنه صرفت 6000 و بعد كده بعتها بخساره لانى اتحنقت منها و من مصاريفها اللى مش بتخلص
فنصيحتى بالمبلغ ده دورى على برايد عصفوره بس مش هتبقى مكيفه ممكن سوزوكى سويفت 93 او 94 هتكون فى الحدود دى و مكيفه اما عن موضوع اوتوماتك فمنصحش بيه فى الفئه السعريه دى