العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 12-09-2013, 04:09 PM
الصورة الرمزية tarek_sayed
tarek_sayed tarek_sayed غير متواجد حالياً

tarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to behold
عاجل ميكانيكي اصلاخ فتيسات ستبترونك

الأعضاء المحترمين بعد التحية والأحترام ارجوا من حضرتك ارشادي لعنوان ميكانيكي اصلاخ فتيسات ستبترونك وعمل سوفتوير لها الخاصة بالسيارة رينو ميجان لأن سيارتي اسبرانزا تيجو 2010 استبترنيك فيها نفس فتيس الميجان 2 وكان عندي مشكلة في التسارع ما بين النقلة الثالثة والرابعة يحدث صوت كركرة او كربلة وذلك لعدم تشبع السرعة الكافية للنقل للسرعة الأعلي كما لو انك معاك عربية فيات 128 وجايب علي الرابع وطالع مطلع ....؟؟؟ لكن عند الكبس علس دواسة البنزين العربية تنتظم وتتسارع وتنقل كويس وايضا عند الضغط علي زرار (WIN) او القيادة في الأمطار والتي تؤخر النقلات تنتظم السيارة ولا تحدث الكركرة ذاتها
لكني ذهبت لتوكيل ابو الفتوح في ابو رواش واخبرتهم بالمشكلة قالولي اصل ما ينفعش ودة العادي ولازم الفتيس ينزل ويتفك وابصر اية قلتلهم انا عايو اعمل سوفتوير تأخير نقلات بس عملو نفسهم من بنها قمت خدت عربيتي ومشيت
لــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــذا
ارجوا الأفادة العاجلة في الموضوع وهل دة عيب سوفتوير ولا فالف بودي ومين ممكن يصلحة في القاهرة علشان انا من اسيوط
شكرا
وجزاكم الله خيرا

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 12-09-2013 الساعة 07:10 PM سبب آخر: توضيح العنوان
قديم 12-09-2013, 04:10 PM
الصورة الرمزية tarek_sayed
tarek_sayed tarek_sayed غير متواجد حالياً

tarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to beholdtarek_sayed is a splendid one to behold
عاجل عــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــاج ل

الأعضاء المحترمين بعد التحية والأحترام ارجوا من حضرتك ارشادي لعنوان ميكانيكي اصلاخ فتيسات ستبترونك وعمل سوفتوير لها الخاصة بالسيارة رينو ميجان لأن سيارتي اسبرانزا تيجو 2010 استبترنيك فيها نفس فتيس الميجان 2 وكان عندي مشكلة في التسارع ما بين النقلة الثالثة والرابعة يحدث صوت كركرة او كربلة وذلك لعدم تشبع السرعة الكافية للنقل للسرعة الأعلي كما لو انك معاك عربية فيات 128 وجايب علي الرابع وطالع مطلع ....؟؟؟ لكن عند الكبس علس دواسة البنزين العربية تنتظم وتتسارع وتنقل كويس وايضا عند الضغط علي زرار (WIN) او القيادة في الأمطار والتي تؤخر النقلات تنتظم السيارة ولا تحدث الكركرة ذاتها
لكني ذهبت لتوكيل ابو الفتوح في ابو رواش واخبرتهم بالمشكلة قالولي اصل ما ينفعش ودة العادي ولازم الفتيس ينزل ويتفك وابصر اية قلتلهم انا عايو اعمل سوفتوير تأخير نقلات بس عملو نفسهم من بنها قمت خدت عربيتي ومشيت
لــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــذا
ارجوا الأفادة العاجلة في الموضوع وهل دة عيب سوفتوير ولا فالف بودي ومين ممكن يصلحة في القاهرة علشان انا من اسيوط
شكرا
وجزاكم الله خيرا
قديم 12-09-2013, 05:19 PM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــاج ل

يسر الله امرك
إن شاء الله تجد احد الاعضاء يجيبك عن سؤالك

قديم 15-09-2013, 02:41 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ميكانيكي اصلاخ فتيسات ستبترونك

متابع
up..............

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 19-10-2013, 01:36 PM
mido281 mido281 غير متواجد حالياً

mido281 is on a distinguished road
افتراضي رد: ميكانيكي اصلاخ فتيسات ستبترونك

لو سمحت يا استاذ طارق انا تقريبا عندى نفس مشكلتك انا بعتلك رسالة على الخاص ارجو الرد لو سمحت