العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

مشاهدة نتائج الإستطلاع: انا اشتريت اكسنت اربي وراي ان فيها العيوب التاليه :-
السيارة ضيقه كانت محتاجه تكون اوسع من كده شويه 10 27.78%
في مشكله في الثبات بعد سرعه ــــــــــــ هذكرها في الرد 8 22.22%
سعر العربيه غالي .. كان ممكن تبقي ارخص ـــــــــــــــ الف جنيه ( ساذكرها في الرد ) 19 52.78%
قطع غيار السياره غاليه قوي بصراحه 8 22.22%
بصراحه العربيه ممتازه وسأذكر المميزات في التعليق 4 11.11%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 36. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 30-08-2011, 08:37 AM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استطلاع رأي حول الاكسنت ار بي

بصراحه انا شايف ان العربيه ممتازه

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 01-09-2011, 02:34 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

اكتر حاجة مخوفانى منها قطع الغيار لسه غالية اوى

وبالنسبة للسعر لو نزلت 4 - 5 الاف على المعرض الجاى هتكسر الدنيا

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 01-09-2011, 02:41 PM
dr.wael7yran dr.wael7yran غير متواجد حالياً

dr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond repute

انا حاليا بدور على عربية جديدة
بس شلت الاربي من دماغي
لاني حاسس ان العربية غالية اوي على امكانياتها الصراحة
و حططت نفسها في فئة هي موش ادها
يعني اللانسر البومة و الالنترا الشكل القديم و السيراتو
لو كانت ارخص شوية...كانت هتبقى في الجون
يعني 90 الف حلو اوي عليها
لانها جميلة جدا...و بس
و الله الموفق

Dr.wael el7yran
قديم 01-09-2011, 03:34 PM
الصورة الرمزية A7MED NASSER
A7MED NASSER A7MED NASSER غير متواجد حالياً
مسئول بمبيعات المصرية للسيارات بالمنصورة
التخصص العملى: منسق و مسوق مبيعات السيارات

A7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond repute

و انا فعلا مع الرد سابق . ليه العربيه تبقي بأغلي و اعلي سعر في فئتها لا و بتنافس الفئه الاعلي منها . ده طبعا ما ينفعش المفروض عربيه زي دي لو الحاج غبور عايز يغليها كده ما ينفع تغلا او يعدي سعرها 95000 جنيه اكتر من كده حرام اوي . و يبقي ما حسبهاش صح اللي يشتريها اصلا . ده اغلي فئه الكامله هاي لاين بتعتها ب 114500 جنيه . ليه ان شاء الله ده انا اكمل علي الفلوس دي الفين و لا 3 تلاف جنيه و اجيب سيراتو اتوماتيك فول اوبشن و فتحة سقف و علي الاقل راكب سيراتو مش اكسنت اللي لو راحت و لا جت اكسنت (الشكل مش هو كل حاجه) و السيراتو شكلها اروع بكتيييييييير اوي منها و اوسع منها و موتورها افضل (بكل المقاييس السيراتو افضل)

انا قارنت السيراتو بذات علشان العربيه دي معايا و عارفها كويس و عربيه ممتازه بس عفشتها رياضيه و نشفه شويه مش اكتر . و العربيه ال RB شوفتها مع صاحبي حقيقي و لقيتها ضيقه اوي و صغيره و لما بقوله كده قال:
(انها اكسنت يعني ده الحجم الطبيعي بتعها . فا مش علشان الشكل الجديد تبقي بالغلو ده)

و الكلام ده برضوا للالنترا الجديده (فعلا غاليه جدا) و برضوا السيراتو عندي احسن منها كتير

شكر خاص : أ.محمود علي هذا الموضوع المميز و اسف علي الاطاله و اتمني اعرف رأي حضرتك فالكلام ده
قديم 02-09-2011, 06:43 AM
HAMADAQ2 HAMADAQ2 غير متواجد حالياً

HAMADAQ2 is on a distinguished road

السلام عليكم تحياتي للجميع

أنا مش من ملاك العربية لكن ليا رأي

أن العربية دي أحسن فئة سعرية تنافس فيها هي من 85-90

و هي نفس الفئة السعرية للموديل اللي قبل كده و أرتفاع السعر أكتر من كده

هيدخلها منطقة منافسة هي مش قدها لأن الشكل مش كل حاجة مع أحترامي لهيونداي و لكن المنافسة

مع عربيات ياباني ذات كفاءة و أعتمادية أعلي و منافسة في السعر كمان هيقلل مبيعات العربية و

قدرتها علي التنافس

تحياتي للجميع