العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA

قديم 16-01-2011, 12:47 PM
الصورة الرمزية Limoway
Limoway Limoway غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد علام
التخصص العملى: مهندس كهرباء
هواياتي: السيارات

Limoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تويوتا كامرى 2011

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

الكامري اكثر سيارة محبوبة و منتشرة في الامارات بعد اللكزس!!!
والفيات 128 هي أكثر سيارة منتشرة ومحبوبة في مصر بعد البيجو 504 !!!!

إجري يابن آدم جري الوحوش ... الأوتوبيس ماتلحقوش
قديم 16-01-2011, 01:05 PM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Limoway مشاهدة المشاركة

والفيات 128 هي أكثر سيارة منتشرة ومحبوبة في مصر بعد البيجو 504 !!!!
هههههههههههههه
اهدا يا راجل مش كدة
الناس فى مصر معذورين والله و اى عربية مابتنزلش مصر بتبقى حاجة غريبة و جديدة و جميلة و هى شكلها فى الصور اللى محطوطة جامد جدا و لعلمك تمنها فى مصر بعد الجمارك فوق النص مليون .. بتعمل 560 الف تقريبا يعنى زود حاجة بسطة و هات مرسيدس E class او بى إم الفئة الخامسة اللى هما طبعا برقبة الكامرى

بس انا معاك لأنى كنت فاكر الكامرى دى حاجة جامدة جدا و انا فى مصر برده و لما سافرت و سقتها و لقيت الدركسيون بيلعب بعد 120 و هى خارجة من الوكالة من 3 ايام ... (على فكرة الكرولا بعد 110) فعلا نزلت من نظرى و بعدين نزلت عملتلها نظرة فاحصة ماحصة لقيتها فعلا .......

و لعلمك واحد صاحبى عمل حادثة بيها برده و جابها Total Loss

عموما هى ليها زبونها برده .. بس اكيد الزبون ده مش انا ولا انت و لا اى حد بيدور على متعة القيادة

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 16-01-2011, 01:13 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

تسلم على الصور
سياره تويوتا الاكثر مبيعا فى امريكا والخليج العربى

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 16-01-2011, 01:17 PM
الصورة الرمزية Limoway
Limoway Limoway غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد علام
التخصص العملى: مهندس كهرباء
هواياتي: السيارات

Limoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bmkbmk مشاهدة المشاركة

هههههههههههههه
اهدا يا راجل مش كدة
الناس فى مصر معذورين والله و اى عربية مابتنزلش مصر بتبقى حاجة غريبة و جديدة و جميلة و هى شكلها فى الصور اللى محطوطة جامد جدا و لعلمك تمنها فى مصر بعد الجمارك فوق النص مليون .. بتعمل 560 الف تقريبا يعنى زود حاجة بسطة و هات مرسيدس E class او بى إم الفئة الخامسة اللى هما طبعا برقبة الكامرى

بس انا معاك لأنى كنت فاكر الكامرى دى حاجة جامدة جدا و انا فى مصر برده و لما سافرت و سقتها و لقيت الدركسيون بيلعب بعد 120 و هى خارجة من الوكالة من 3 ايام ... (على فكرة الكرولا بعد 110) فعلا نزلت من نظرى و بعدين نزلت عملتلها نظرة فاحصة ماحصة لقيتها فعلا .......

و لعلمك واحد صاحبى عمل حادثة بيها برده و جابها Total Loss

عموما هى ليها زبونها برده .. بس اكيد الزبون ده مش انا ولا انت و لا اى حد بيدور على متعة القيادة
بالتأكيد الكامري بها الكثير من المميزات وإلا لما إشتراها أحد.
المشكلة بالكامري أن أكبر مميزاتها أنها تويوتا (بمعني اخر الكثير يشترونها ويقعوا في فخها لمجرد أنها من منتجات تويوتا)

عموما أنا قصدي بمثال الفيات 128

إنتشار السيارة وحب الناس لها لا يعني أنها تحفة ميكانيكية ومتروسة بالكماليات والإمكانيات.

بل لأوجه أخري تختلف حسب إختلاف البلد وطبيعة وفكر سكانها.

إجري يابن آدم جري الوحوش ... الأوتوبيس ماتلحقوش
قديم 16-01-2011, 01:58 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

تويوتا كامري = فيرنا السعودية

عربية لما ركبتها سيئه جدا جدا جدا جدا جدا من جوه ومن بره

الشكل بقه ممل ومفيش اي تغيير يذكر في الشكل الخارجي غير

شوية هبل كده زي غبور لما حط شبكه نيكل للفرنه وغلا السعر وقال

فيرنا استار ....

لو دخلت على المنتديات الخليجية هتلاقي ناس كتير بقت كارهه الكامري

خصوصا بعد نزول السوناتا البساط انسحب من كامري خلاص ....

انت مبهورين على ايه مش فاهم على راي واحد ركبها مره واحده في مصر

بيقولي الكامري دي وهم طيااااااااااااارة ومريحه بقه..!!