العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > اوبل Opel

اوبل Opel المانية الاصل امريكية الجنسية حيث تنتمى حاليا الى جنرال موتورز وتسمى فى بعض الدول باسم فوكسهول من اشهر موديلاتها اوبل استرا اوبل فيكترا و كورسا

قديم 11-11-2013, 06:57 PM
iso_loma iso_loma غير متواجد حالياً
التخصص العملى: engineer
هواياتي: computer-cars-sports

iso_loma is on a distinguished road
افتراضي اوبل كورسا 2004

لو سمحتوا كنت عايز اعرف معلومات عن الاوبل كورسا عشان فى ناس بتخوفنى منها . ياريت اعرف ايه عيوبها ومشكلها و ايه تقيم العربيه من ملكها وايه اخبار اسعار قطع الغيار
قديم 11-11-2013, 08:13 PM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اوبل كورسا 2004

هيا حلوة بس مش اد كدة لانها برازيلي
هات مكانها فيكترا بي 2000 1600 مانيوال

]من اهم مواضيعي المصورة
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049 (كيف تتعرف علي قدرة المحرك)
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111175 (كيف تعتني بدورة التبريد)
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=124669(شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات)

{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.
قديم 26-11-2013, 01:07 PM
الصورة الرمزية humyum
humyum humyum غير متواجد حالياً
من انا؟: Karim Shebl
التخصص العملى: Logistics & Supply chain Management
هواياتي: جمع المعلومات عن كل شئ يتعلق بالتكنولوجيا الحديثة

humyum is on a distinguished road

العربية جميلة جدا جدا جدا أنا راكبها بقالى سنه و مفيهاش غير مشكلة واحدة بس إن مفيش منها فتيس أوتوماتيك لكن ما شاء الله تكيفها أحسن تكيف فى عربيات الألمانى كلها مش الأوبل بس لأنه مصمم زى العربيات الكورى و السحب بتعها جميل جدا و سريعة جدا و عزمها كمان حلو أنا شايف أنك لو بتفكر فيها اتكل على الله بس هات واحدة تكون حالتها حلوة و أنا من قبل العربية ديه كان معايا أوبل كورسا هاتشباك كانت جميلة جدا و أحلى كمان من ديه بس ماتورها 1000 سى سى فالتكييف مش موجود تقريبا الأوبشن موجود بس مش موجود
صدقنى الأوبل السيدان دى جميلة و أحسن بكتير من الانوس و الفيرنا و الحاجات التعبانة دى + أنها مفيهاش مشكلة الكمبيوتر اللى كل شوية يعطل فى الاسترا
و لو حضرتك احتجت تستفسر عن حاجة تانى أنا فى الخدمة

Flocking my Car is my Dream but where I can do that in This country
قديم 07-12-2013, 02:31 PM
mhemeda mhemeda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

mhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة humyum مشاهدة المشاركة

العربية جميلة جدا جدا جدا أنا راكبها بقالى سنه و مفيهاش غير مشكلة واحدة بس إن مفيش منها فتيس أوتوماتيك لكن ما شاء الله تكيفها أحسن تكيف فى عربيات الألمانى كلها مش الأوبل بس لأنه مصمم زى العربيات الكورى و السحب بتعها جميل جدا و سريعة جدا و عزمها كمان حلو أنا شايف أنك لو بتفكر فيها اتكل على الله بس هات واحدة تكون حالتها حلوة و أنا من قبل العربية ديه كان معايا أوبل كورسا هاتشباك كانت جميلة جدا و أحلى كمان من ديه بس ماتورها 1000 سى سى فالتكييف مش موجود تقريبا الأوبشن موجود بس مش موجود
صدقنى الأوبل السيدان دى جميلة و أحسن بكتير من الانوس و الفيرنا و الحاجات التعبانة دى + أنها مفيهاش مشكلة الكمبيوتر اللى كل شوية يعطل فى الاسترا
و لو حضرتك احتجت تستفسر عن حاجة تانى أنا فى الخدمة
السلام عليكم حضرتك كلامك صح انا كان معايا نوبيرا 2006 الاول و بعتها و جبت اوبل كورسا 2004 فعلا احسن بكتير من النوبيرا بس عيبها الوحيد ان قطع غيارها غاليه اوي
قديم 22-01-2014, 08:01 PM
shooter123 shooter123 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير شركة دعاية واعلان

shooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant future

هي ممتازة بصراحة سحب مفيش زي كدا ثبات بعد ال 160 كأني ماشي 80 فرامل ممتازة ذكاء صناعي فظيع شغل المان بقي
عيبها الوحيد وان كنت اعتقد انه مش عيب هو قطع غيارها غالية وانا بعتبره مش عيب لانك راكب عربية الماني والحاجة اللي بتجيبها مش بتجبها تاني

العمر لحظة