العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 22-09-2011, 02:36 AM
mishoalex mishoalex غير متواجد حالياً

mishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the rough
افتراضي رد: تجارب الأعضاء مع شركات التأمين التكافلي ..

اولا الف مبروك علي العربيه الجديده و ربنا يكفيك شر طريقها باذن الله
سيدي العزيز شركات التامين التكافلي عمرها قصير جدا في السوق و اسوء شركه هي المصريه للتامين التكافلي بل هي اسوء شركهموجوده في سوق التامين كله و معاها شركه اسكان و شركه وثاق
فاقدام سعاتك شركه من اتنين ياشركه المشرق العربي للتامين التكافلي او شركه نايل تكافل و الاتنين احسن من بعض انا ليا عملاء في الشركتين دول و بصراحه انا ارشح لسعاتك شركه نايل تكافل عموما ربنا يوفقك ولو احتجت اي استفسار انا تحت امرك و تليفوني قدام حضرتك
و ربنا يوفقك فالي فيه الحخير

Ayman Elnaggar

Insurance Consultant

Mob : 0111 013 9399

ayman.elnaggar@hotmail.co m
قديم 22-09-2011, 02:42 AM
powerofdream powerofdream غير متواجد حالياً

powerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant future
افتراضي رد: ايه هو التأمين الاجباري وفايدته

جزاكم الله خيرا جميعا وان شاء الله تيجي علي خير

جهاز كسر زيرو بالعلبة والضمان وكامل المشتملات وامكانيات عالية

http://www.masrmotors.com/vb/showthr...599#post583599
قديم 22-09-2011, 02:45 AM
drasd drasd غير متواجد حالياً

drasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud of
افتراضي رد: ايه هو التأمين الاجباري وفايدته

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TheSantos128 مشاهدة المشاركة

التامين الاجبارى ده غالبا كده زى ضريبه استخدام المرفق العام "الطرق -الكبارى-الانفاق"....تامين على استخدامها
يعنى مثلا ان حضرتك ساعات تلاقى واحد داخل فى قايم كوبرى ومطير عمودين مثلا ....الحاجات دى صيانتها ..بتكون من التامين ده
وكلو ضحك على الدقون
السلام عليكم
دايما وانت عايش في بلدك تحس انها بتضحك عليك وهمها كله انها تحصل منك اي رسوم وخلاص
تامين اجباري على الطرق - ضريبة مبيعات -ضريبة كسب عمل -ضريبة عقارية

فاضل يتعمل ضريبة على معدل التنفس يعني يركبو عداد على مناخيرك ويحسبوا انت بتتنفس ادايه بس ماتخفش اول لتر ب 25 قرش اما لو زودت نفسك هايرفعو التسعيرة ويا ويلك لو اتمسكت وانت بتتنفس برة العداد غرامة فورية 1000 جندي وكل عام واحنا بخير
قديم 22-09-2011, 02:56 AM
mishoalex mishoalex غير متواجد حالياً

mishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the rough
افتراضي رد: انا اشتريت لوجان 2012 والتوكيل محمد زكى قالى تأمن عندنا ب3.5 % انت ايه رأيكو

الف مبروك علي العربيه
وبالنسبه لسعر التامين ممتاز جدا لان سعر التامين للعربيات الرينو عالي عن باقي العربيات بس ياريت تتاكد من الشركه الي سعاتك حاتامن فيها و دي ضروري جدا

Ayman Elnaggar

Insurance Consultant

Mob : 0111 013 9399

ayman.elnaggar@hotmail.co m
قديم 22-09-2011, 08:27 PM
الصورة الرمزية amriar
amriar amriar غير متواجد حالياً

amriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura about
افتراضي رد: تجارب الأعضاء مع شركات التأمين التكافلي ..

شكرا لكل الردود ..

انا بس ملاحظ ان الاعضاء الكرام مندوبين شركات التأمين هم اللي بيردوا وهم اكيد عندهم خبره بس انا انا وغيري كتيييير عايزين نسمع راي ناس زينا مواطن بيقسط عربيه و بيتعامل مع شركه تأمين تكافلي اختارها عشان مش عاوز يدخل في حرمانيه..

اعتقد مداخلات الساده مندوبين التأمين بتأثر كتير علي الناس وبتقطع الطريق علي المشاركات لام كل واحد داخل بيقرا التعليقات و تنتهى برقم تليفون يبقي المناقسه انتقلت من المنتى لشبكات المحمول والناس اللي عايزه تستفيد و تسجل الكلام دا عشان يفضل يفيد ناس تانيه ما تشوفش حاجه

ارجو من الجميع المشاركه و الافاده عشان في الاااااااف من الناس ممكن يستفيدوا

شكرا لكل الاعضاء و المنتى المحترم الذى اضاف ليا الكثير و كل الشكر لمندوب التأمين الغايه في الاهتمام و اللي بيحاولوا يساعدوا فعلا ربنا يبارك فيكم كلكم

الكلمات الدليلية
a113, اسبيرانزا, سرقة سيارات