العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 21-06-2011, 12:17 AM
الصورة الرمزية topman100
topman100 topman100 غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن عبد الحميد
التخصص العملى: لحام
هواياتي: ركوب السيارات

topman100 has a spectacular aura abouttopman100 has a spectacular aura about
رأى عايز اشترى عربية من سوق الجمعة وخايف من النصب

اية الى ممكن اعملة اخد معايا فلوس واخلص هناك ولا ادفع بعدين ولا اعمل اية

" كن لله كما يريد ... يكن لك فوق ما تريد ..... قد تفقد كل شئ ..... ويبقى الله معك ... فكن مع الله .... يكن كل شئ معك .... أذا جعلت رضا الله همك .... تكفل الله با أهمك .... ومن فقد الله فماذا وجد؟ .... ومن وجد الله فماذا فقد ؟
قديم 21-06-2011, 01:00 AM
الصورة الرمزية فادي مكرم
فادي مكرم فادي مكرم غير متواجد حالياً
من انا؟: Fady Makram
التخصص العملى: Mechatronics Engineering
هواياتي: Mechanics , Robotics

فادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز اشترى عربية من سوق الجمعة وخايف من النصب

نصيحة
بلاش من سوق او تاجر
خد العربية رد بيوت يعنى مشافتش تاجر
المعاملة احسن و ممكن يقوللك ع اللي فيها

ولو قررت تنزل السوق خد معاك ميكانيكي كويس , اكشف مكنة كويش وشوف دخان من الشكمان الميكانيكي هيقوم بالواجب و بعد كدة لو بالنهار شوف من تحت و الخبطات والبارومة وشغل السمكرة

خلاص عجبتك و هتخلص فيها سيبله حاجة ربط كلام وتاخد العربية فى وضح النهار تعمل كونسولتو عليا تانى مرة
والف مبروك عليك

أسألكم الدعاء لوالدي بالرحمة

It's Nice to be Important but, It's More Important to be Nice

قديم 21-06-2011, 10:47 AM
الصورة الرمزية topman100
topman100 topman100 غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن عبد الحميد
التخصص العملى: لحام
هواياتي: ركوب السيارات

topman100 has a spectacular aura abouttopman100 has a spectacular aura about

شكرا" ياباشا على الرد ونصيحتك غالية وهعمل بيها بس فى سوأل ممكن اتفق مع حد فى السوق وبعد كدة اروح لية وادفع واستلم منة العربية دة احسن ولا ادفع فى السوق واخلص فى الحال اية الاحسن .

" كن لله كما يريد ... يكن لك فوق ما تريد ..... قد تفقد كل شئ ..... ويبقى الله معك ... فكن مع الله .... يكن كل شئ معك .... أذا جعلت رضا الله همك .... تكفل الله با أهمك .... ومن فقد الله فماذا وجد؟ .... ومن وجد الله فماذا فقد ؟
قديم 21-06-2011, 03:49 PM
الصورة الرمزية Rania Elhoseny
Rania Elhoseny Rania Elhoseny غير متواجد حالياً

Rania Elhoseny has a reputation beyond reputeRania Elhoseny has a reputation beyond reputeRania Elhoseny has a reputation beyond reputeRania Elhoseny has a reputation beyond reputeRania Elhoseny has a reputation beyond reputeRania Elhoseny has a reputation beyond reputeRania Elhoseny has a reputation beyond reputeRania Elhoseny has a reputation beyond reputeRania Elhoseny has a reputation beyond reputeRania Elhoseny has a reputation beyond reputeRania Elhoseny has a reputation beyond repute

بصراحة منصحكش خالص هناك النصب على ودنو ممكن تاخد معاك اى حد ولا اسال محامى اه اصل الفلوس اللى هتدفعها اكيد مش جاية بالساهل فخد بالك كويس

قديم 21-06-2011, 05:20 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute

يا باشا لازم تاخد معاك سمكرى كويس ويكون ثقة وميكانيكى كويس وبردة يكون ثقة واهم حاجة متخودش فلوس معاك تاخد مبلغ بسيط بس كربط كلام وطبعا بعد متدفعش جنية واحد قبل مالميانيكى والسمكرى يقولوك اوك وكمان بعد كدة اطلع على بنزين اكشف على العربية فى بنزينة كمبيوتر لو قالك تمام يبقى توكل على ربنا وخالص وتديلو عربون ربط كلام ويكون معاة طبعا اخوك مثلا وبعد متجيب الفلوس تكتب عقود ابتدائى ويعملك توكيل ومتنساش شهادة المخالفات ونسيت اقولك اتاكد ان الموتور مش متغير طبعا من الرخصة ومن العربية ورقم الشاسية والف مليون مبروك عاليك وخالى بالك من السوق خالى بالك من السوق علشان فى نصب كتيييييييييييييير جدا وربنا معاك

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت