العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 14-10-2009, 02:43 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: قولنا سوقت ايه

انا سوقت اول مره في حياتي عربيه شاهين موديل 83
و بعديها جبت فيرنا 1600 سي سي عربيه ممتازه و سحب باشا بس فرامل زفت
و سوقت لانوس 1 موديل 97 بجد عربيه حماله اسيه بس خيشت بيها و الحمد لله علي كل شيئ
و جربت لمده نص ساعه البولو مانيوال موديل 2003 بجد عربيه استاذه من كله
و سوقت مرسيدس 200 موديل 82 عربيه زيرو طالعه من المصنع مفيهاش عيب في الاداء خااااااااااااااااالص
و سوقت نوبيرا 2 اوتوماتيك موديل 2002 و كنت هخيش بيها لولا صاحبي شد الهاند و الحمد لله علي كل شيئ
و جريت شويه بهيونداي فيفا بجد عربيه كوسيه بس عايزه استعمال حريمي
و جربت السيون الالماني علي اصله و كانت اوتوماتيك
و سوقت اللادا و كرهت العالم بعديها و ربنا يحرق اللي بيصنعوها ( حاجه عجب و الله )
و جربت ال 128 موديل 1996 عربيه سحبها حلو بس حاسس اني راكب جمل
و سوقت الفيات ريتمو موديل 82 بس كانت بتنتش معايا مش عارف ليه و قضيت اليوم في الحرفيين معاها
و سوقت التويوتا كرولا موديل 2005 عربيه ممتازه بس شكلها مش عاجبني
و حبيبتي الجيتا جربتها و الحمد لله و كنت مرعوب لحسن اخيش فماخدتش بالي من ادائها
و جربت اللانسر البومه عربيه ممتازه بس السحب كان وحش عشان كانت 1300 سي سي
و بعد كده مش فاكر حاجه تاني

قديم 10-11-2009, 09:17 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

أنا نسيت أقول لكم يا جماعة انى سوقت سيارة واحد سعودى صاحبى وكانت انفنيتى وجريت بيها على سرعة 250كم/ساعة على طريق سلوى ( بالمنطقة الشرقية ) الى الرياض ولمدة نصف ساعة فقط وكانت تجربة اتمنى لو أكررها ولكن فين الطريق وفين الإنفينيتى
قديم 10-11-2009, 09:25 PM
الصورة الرمزية lol
lol lol غير متواجد حالياً
من انا؟: كبير اخصائية ال getz
التخصص العملى: مدير تجارى لموزع معتمد هيونداى
هواياتي: cars- speed - swimming -computer

lol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant future

بيجو 505
بيجو 504
بيجو 405
بييجو 404
بولونيز
دوجان
شاهين
مازدا 3
فورد فوكس
فيرنا
النترا
كوبيه
كليو
جيتز
نيسان صنى
كرولا
لانسر
تويوتا ياريس
128
127
فليشيا
سكودا a4
سكودا a5
نوبيرا
لانوس
اوبترا
افيو
فيات باليو
بيكانتو
ابيزا
كيا برايد
جولف 4
سيفيك
325
525
جالنت

live for nothing
die for something
قديم 04-12-2009, 02:34 AM
الصورة الرمزية Brave Heart
Brave Heart Brave Heart غير متواجد حالياً
من انا؟: أمير مصطفى
التخصص العملى: أستشارى نظم فى قصر العدل الكويت
هواياتي: السيارات وبس

Brave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة braveheart911 مشاهدة المشاركة

1:لادا موديل 95 (تحس انك راكب جرار)

2:فيات 132 موديل 74 (عربيه حلو بس طبعا راحت عليها)

3:مازدا 929 موديل 80 (عربيه طويله على الفاضى)

4:بيجو 504 موديل 79 (اسد بصراحه من احلى العربيات اللى ركبتها)

5:فورد ثنديربيرد موديل 87 (اول سواقه ليا فى الكويت ودى بقى فعلا طياره انا كنت بمشى ولا يهمنى اى حد 8 سلندر)

6:لانسر موديل 2002 (بصراحه بحب العربيه دى جدا وليها معايا ذكريات كتير جميله اوى)

7:فولفو940 موديل 95 (بسم الله ماشاء الله وحش وليس له رادع)

8:كراسلير جراند فويجير موديل 2000 (راكب ميكروباص بس بصراحه مكنتها وثباتها جبار جدا جدا)

9:هيونداى فيرنا موديل 2009 (عربيه حلوه) (على قد فلوسها)

10:تويوتا كرولا 2008 (بصراحه قمه فى الروعه والانسيابيه والراحه)

بصراحه ده اللى انا فاكره ولو افتكرت حاجه تانى هقولكم
نسيت اقولكم :
11 :سوزوكى التو 2008 (حجمها جميل جدا وسواقتها ممتعه)

12 : هيونداى النترا 2008 (بسم الله ماشاء الله قمه فى الروعه والجمال متورها جميل جدا وفتيسها ممتاز وناعمه جدااا)

13: همر H3 موديل2009 (دبابه حربيه اكنك راكب فوق الناس) بتاعت واحد صاحبى كويتى

14: BMW 525I موديل 2001 (قمه الثبات والجرى لاقصى سرعه)

15: لانسر 2006 (جميله جدا انا بعشق الميتسوبيشى عموما)

16: دايو نوبيرا

17: فيرنا فيفا

ياودود ياودود...ياذا العرش المجيد...يافعالا لما تريد...أسألك بعزك الذى لايرام...وملكك الذى لا يضام...ونورك الذى يملأ أركان عرشك...أن تنصرنى نصرا يليق بجلال وجهك وعظيم سلطانك...وتسخر لى جندا من جندك يثبتونى على الإيمان ويدفعوا عنى الأذى والسوء...وإكفنى أعدائى بماشئت وكيف شئت إنك على ماتشاء قدير...اللهم تولى أمرى وانصرنى أنت نعم المولى ونعم النصير...ودبر لى أمرى فإنى لا أحسن التدبير

التعديل الأخير تم بواسطة Brave Heart ; 04-12-2009 الساعة 02:39 AM