العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 05-01-2010, 12:58 AM
الصورة الرمزية lotfyonline
lotfyonline lotfyonline غير متواجد حالياً

lotfyonline is just really nicelotfyonline is just really nicelotfyonline is just really nicelotfyonline is just really nice
يا استاذ بوب ساعدني في شراء الرينبو

السلام عليكم
بصراحة مش عارف اقول ptmnlo123per1127ايه انا حاسس ان اعضاء المنتدى ده اكتر من الاخوات وياريت تساعدوني في طلبي علشان ادخل في الدايرة المحترمة دي
انا معايا عربية مازدا 323م مو 82 بصراحة العربية حلوة جداً لأني بحافظ عليها جدا وده من طبعي بس عاوز اغير لعربية اعلى شوية في رنج 30 الف واهم حاجة تكون بتكييف وبور ودورت لغاية ما لقيت الرينو رينبو في الرنج ده بس مش عارف عنها غير القليل وبعد ما قريت الكلام اللي مكتوب عنها في المنتدى حبيت العربية وحسيت انها محترمة لذلك ارجو مساعدتي وخاصة من المتألق أ / بوب و أ/ محمد رينوهاوي في قراري هل صح ولا في اختيارات اخرى مع العلم اني ساكن في حلوان وشغال في وسط البلد يعني بمشي بالعربية حوالي 40 كم يوميا
ولو تعرفو ادور على العربية فين بحيث الاقيها حالتها شاذة زي مابيقولو.
وجزاكم الله خيرا
د/ احمد
Lotfyonline@hotmail.com
قديم 05-01-2010, 09:01 AM
الصورة الرمزية king mimo20
king mimo20 king mimo20 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد طلعت سليمان
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: البحث والاطلاع ولعب كرة القدم

king mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا استاذ بوب ساعدني في شراء الرينبو

اولا اهلا بحضرتك والمنتدى زاد واحد محترم زى حضرتك
ثانيا الرينو رينبو فعلا حلوة ومريحة وكل حاجة
وان شاء الله تتوفق فى شراء واحدة ممتازة

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من اهم مواضيعى

مصر بلد الوحوش
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...E1%E6%CD%E6%D4

حصرى لمصر موتورز تقرير عن هوندا بايلوت 2010

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=17013

صور مضحكة من مصر !!!!!
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=24756

لا اله الا الله محمد رسول الله
قديم 05-01-2010, 11:23 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

[QUOTE=lotfyonline;119625]
السلام عليكم
بصراحة مش عارف اقول ptmnlo123per1127ايه انا حاسس ان اعضاء المنتدى ده اكتر من الاخوات وياريت تساعدوني في طلبي علشان ادخل في الدايرة المحترمة دي
انا معايا عربية مازدا 323م مو 82 بصراحة العربية حلوة جداً لأني بحافظ عليها جدا وده من طبعي بس عاوز اغير لعربية اعلى شوية في رنج 30 الف واهم حاجة تكون بتكييف وبور ودورت لغاية ما لقيت الرينو رينبو في الرنج ده بس مش عارف عنها غير القليل وبعد ما قريت الكلام اللي مكتوب عنها في المنتدى حبيت العربية وحسيت انها محترمة لذلك ارجو مساعدتي وخاصة من المتألق أ / بوب و أ/ محمد رينوهاوي في قراري هل صح ولا في اختيارات اخرى مع العلم اني ساكن في حلوان وشغال في وسط البلد يعني بمشي بالعربية حوالي 40 كم يوميا
ولو تعرفو ادور على العربية فين بحيث الاقيها حالتها شاذة زي مابيقولو.
وجزاكم الله خيرا
د/ احمد
Lotfyonline@hotmail.com[/QUOTE]

باشا اولا احب اقولك ان الرينبو عربيه محترمه ومعمره جدا ومفيش اى مشاكل من موضوع المشوار ال40 كم يوميا ده خالص الموتور بتاعها معمر جدا
والعربيه كعربيه عائليه هى واسعه ومبتحكش فى المطبات غير وهى متحمله جامد يعنى محمل العربيه والشنطه تاخد المطبات براحه مش هتحك انما لو خدتها بسرعه هتحك ول خدتها بهدوء هتلاقيها عاديه جدا ومبتحكش فى اى مطب وهتحس انها عاليه مع انها مش عاليه بحيث ان ثباتها يتأثر لان العربيه ثابته جدا على السرعات
ومع الاسف مقدرش افيدك فى موضوع عربيه تكون حالتها حلوه لان مفيش اى رينبو للبيع قدامى دلوقتى
واخيرا احب اشكر حضرتك على الثقه الغاليه دى وارجو انى اكون افدتك

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 09-01-2010, 05:08 PM
الصورة الرمزية lotfyonline
lotfyonline lotfyonline غير متواجد حالياً

lotfyonline is just really nicelotfyonline is just really nicelotfyonline is just really nicelotfyonline is just really nice

يا جماعة الف شكر على الاهتمام وليا سؤال عن العربية هل هي بور ولا لأ ويعني ايه نص بور لأني شوفت واحد عارض انها بور وواحد كاتب انها نص بور وهل الدركسيون بتاعها من غير بور اخباره ايه
وياريت يا استاذ بوب تكتبلي تليفونك او تبعتهولي في رسالة لأني محتاج اسألك على شوية معلومات ضروري
وجزاكم الله خيرا
قديم 10-01-2010, 01:45 AM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lotfyonline مشاهدة المشاركة

يا جماعة الف شكر على الاهتمام وليا سؤال عن العربية هل هي بور ولا لأ ويعني ايه نص بور لأني شوفت واحد عارض انها بور وواحد كاتب انها نص بور وهل الدركسيون بتاعها من غير بور اخباره ايه
وياريت يا استاذ بوب تكتبلي تليفونك او تبعتهولي في رسالة لأني محتاج اسألك على شوية معلومات ضروري
وجزاكم الله خيرا
باشا مفيش حاجه اسمها نص باور ده مصطلح اتقال على العربيات اللى على اسكتارا لانها بتكون اخف من العربيات اللى فيها علبه دركسيون عاديه مثال (رينبو-شاهين) الرينبو اسكاترا الشاهين علبه
والدركسيون من غير باور هو تعود يعنى انا عن نفسى عربيتى باور لو ركبت عربيه من غير باور بحس باختلاف لكن لو واحد من الاول بيسوق عربيه من غير باور زى الشاهين مثلا او اللادا او ال131 وركب عربيه زى الرينبو او البيجو ال405 او الهيونداى الاكسيل هيحس انهم خفاف جدا وفيه فرق كبير لكن برضه لو ساقهم بباور هيحس انهم اخف من الاسكاترا العاديه بس موضوع اخبار الدركسيون من غير باور هو مقبول ومش تقيل
ورقمى يا باشا 0191818978 وياريت اتشرف بأسم حضرتك تحياتى يا باشاptmnlo123per122

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس