العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 15-03-2010, 06:45 PM
الصورة الرمزية sa3dawy
sa3dawy sa3dawy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: medical student
هواياتي: carsFREAK

sa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud of
افتراضي رد: كل المعلومات و الاسعار عن لانسر البومة الجديدة

احب اقولك ان المناقشة معاك ممتعة جدا وبتعلم معلومات جديدة وظريفة كتير

احب بردو اعلق على بعض النقط

اولا ..... الى انتا بتقولة دا صدقنى مستحيل ...
مفيش فى التسارع يابانى وهندى .... الموضوع بيتقاس بالوزن وقوة الموتور والفتيس

بالنسبة لتوكنولوجيا الانسر .. لو تقصد الmivec ?
الكلمة دى اختصارة ل Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control
ودا موجود فى التويوتا كورولا والياريس بتاعتى من 2001 مع اختلاف الاسماء (vvt-i -variable vavle timing with intellligence ) .... فالموضوع مش تكنلوجيا لولبية ولا حاجة يعنى

انا بحب حابب اوصل لان الى انتا بتقولة دا مستحيل ... ان لانسر 109 حصان تسبق النترا 121 حصان وهما نفس الوزن والتورك تقريبا واحد بردو ...
لازم عيب فى السائق ... لان الانترا من اسرع العربيات ال1600 فى السوق المصرى اصلا

انا مش بقول ان الانترا احسن من الشارك .. لأ ... انا بحب اصلا الشارك اوى وبتمنى اجيب واحدة فى المستقبل القرريب ان شاء الله ... انا بعترض على البومة

ثانيا ... فتيس الانسر القديم 5 نقلات.. وممكن حضرتك تتأكد .. ويعنى اية الفتيس ملهوش دعوة باستهلاك البنزين

اتفضل اقرأ المقال دا عن الفتيس
وهتعرف انا قصدى اية بتوفير البنزين وبمميزات الفتيس دا
http://en.wikipedia.org/wiki/Continu...e_transmission

فمينفعش تقول على واحد من احدث ابداعات ميتسوبيشى (الحمدد لله انة مشى اخيرا )!

ثالثا .... انهى جولف دى الى 145 :D ..... الجولف بتكلم عن الجولف 5 الى بتنزل مصر .... مع صاحبى الانتيم 2009.... وفيها موتور فولكس الmpi زى الجيتا والاوكتافيا والفتيس الست نقلات استيب ترونيك
صباح النور

وانهى جيتا دى الى بتقطع كورولا ؟؟!! ... انت بتتكلم عن الكورولا الجنوب افريقى ال124 حصان بالفتيس الmmt ؟؟
لو كدا يبقى انسى .... الكورولا دى بتجربة فعلية منى حققت تسارع من 0-100 فى 10 ثوانى بالتمام والكمال ... والجولف معرفتش تعدى ال13 !
اصلا الجيتا والاوكتافيا والجولف عربيات تقيلة ... وزن كبير جدا على مواتير صغيرة .... علشان كدا بدأو يلجأوا للمواتير الtsi والفتيس dsg علشان يحلوا المشكلة د .. واتحلت فعلا

وبالنسبة للانسر ال1600 ضد الكورولا ال1600 الشكل القديم فى التسارع والثبات .. زى ما قلت لك قبل كدا .... الانسر طبعا تفوز بفرق واضح كمان .. وراجع ردى السابق هتلاقى السبب

رابعا .. بالنسبة لليوزد .... انت متعرفش ان التخميس بيمسح الكوتش وبيقلل عمرة جامد ؟ ... ولو رحت عملت الكشف الى قلتلك علية دا فى التوكيل كانو هيعرفوا ... وهيوقلك تاريخ العربية بالظبط .. والدك معرفش علشان مش معاة الاجهزة والخبرة اللازمة ... هو راح قعد على الكرسى وخلاص .. ومعتقدتش المهندسين فى التوكيل هيقعدوا على الكرسى بردة بس وخلاص !
وبالنسبة للفلاتر والتيل والكلام دا .. انت مش مطلوب غير انك تعمل صيانة دورية فى التوكيل زى اى عربية جديدة
فمش عارف انت تقصد اية بالظبط

خامسا ... الياريس ضد الانسر ..... عليك نوور ... الياريس وزنها اخف ونفس قوة المتور .. فهيبقى فى فرق واضح فى صالح الياريس ... بس تعرف لية الانسر هتسبق على السرعات العالية ؟؟ مش علشان تسارعها افضل .. لأ .. عشلان اليريس زى ما قلت وانا مش هنكر عربية مدينة ومش معمولة للسرعات العالية ... فالى راكب الياريس هيخاف يجرى اكتر من 120-130 لكن الانسر ثباتها افضل نسبيا فهيكمل

سادسا ..موضوع الوسع الداخلى انا مش هرد علية .... هخلى باقى الاعضاء يردوا لاننا مش هنوصل لنتيجة ... انا هقول اوسع .. وانتا هتقول اضيق .. اوسع .. اضيق .. اوسع ... اضيق :D:D

فى النهاية انا مش معترض على لانسر ب90 الف او حتى 100 او 110 .. لكن انا معترض على 133 الف جنية فى عربية شكل قديم !! وكمان شالوا منها حاجات !!

ربنا يهدى الجميع

قديم 15-03-2010, 08:19 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sa3dawy مشاهدة المشاركة

احب اقولك ان المناقشة معاك ممتعة جدا وبتعلم معلومات جديدة وظريفة كتير
كلامك الحقيقه بقا جميل اوي يا مان و بدئت تفهم دماغي
احب بردو اعلق على بعض النقط

اولا ..... الى انتا بتقولة دا صدقنى مستحيل ...
مفيش فى التسارع يابانى وهندى .... الموضوع بيتقاس بالوزن وقوة الموتور والفتيس
ولله انا لو فتحت كلام في الموضوع ده مش هخلص و خد دي يا مان الاحصنه ليست صاحب العامل الاساسي في التسارع الاحصنه يعني سرعه قصوي عشان كدا يقولو كله المرسيدس معدله تمفخ كل العربيات علي الطريق بال182 حصان بتعها دي
الي ليه دعوه بالتسارع النيوتين و تكنولوجيا فتح الكامات و البساتم و التكنولوجيا الي بتقوم عليها المحرك عموما فهمني يا مان يعني لو جبت عربيه الماني 120 حصان ادام عربيه كوري120 حصان بغط النظر بقا عن وزن و ابعاد و توزيع القوه طبعا هتلاقي الموتور الالماني يتغلب بجداره و ياما عربيات اقل من عربيات تنيا ب100 حصان غلبط في التسارع بس علي السرعه الاحصنه هي الي بتخدم و ده الي بيحصل بين البي ام و المرسيدس ديما من غير ما ندخل في الموضوع اكثر و الخلاصه مش هتجيب سركه زي مرسيدس بتدفع بالمريال دورال في السنه علي تكنولوجيا المحركات و تساويها بحاجه زي هيونداي مع عنهم هما الاثنين نفس الاحصنه مثلا
اي خدعه يا معلم
بالنسبة لتوكنولوجيا الانسر .. لو تقصد الmivec ?
الكلمة دى اختصارة ل Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control
ودا موجود فى التويوتا كورولا والياريس بتاعتى من 2001 مع اختلاف الاسماء (vvt-i -variable vavle timing with intellligence ) .... فالموضوع مش تكنلوجيا لولبية ولا حاجة يعنى

انا بحب حابب اوصل لان الى انتا بتقولة دا مستحيل ... ان لانسر 109 حصان تسبق النترا 121 حصان وهما نفس الوزن والتورك تقريبا واحد بردو ...
لازم عيب فى السائق ... لان الانترا من اسرع العربيات ال1600 فى السوق المصرى اصلا

انا مش بقول ان الانترا احسن من الشارك .. لأ ... انا بحب اصلا الشارك اوى وبتمنى اجيب واحدة فى المستقبل القرريب ان شاء الله ... انا بعترض على البومة
كلام جميل يا مان و انا بدئت افتكره بردو بس انا هراجع الموضوع بتاع تكنولوجيا الشارك و ارد عليك
بس بالنسبه لشارك و الانترا الشارك اتقل و السباق كان بين 2 محترفين سواقه بغباء و لو كنت شفت عربيتهم كنت مش هتقو المسئله مسأله سواق و طبعا دول من الناس الي بتقول بشد الهند علي 160 و مبنقلشي الا عند 7500 ربنا معانا يا مانptmnlo123per122
ثانيا ... فتيس الانسر القديم 5 نقلات.. وممكن حضرتك تتأكد .. ويعنى اية الفتيس ملهوش دعوة باستهلاك البنزين

اتفضل اقرأ المقال دا عن الفتيس
وهتعرف انا قصدى اية بتوفير البنزين وبمميزات الفتيس دا
http://en.wikipedia.org/wiki/Continu...e_transmission

فمينفعش تقول على واحد من احدث ابداعات ميتسوبيشى (الحمدد لله انة مشى اخيرا )!
تفضل هنا لانسر منيول 5 سرعات و اوتو 4 سرعات و هو ده الموقع الوحيد الي لقيت فيه البومه
عن استهلاك البنزين ولله بردو هسألو ارد علك بس انا شايف انه لا
ثالثا .... انهى جولف دى الى 145 :D ..... الجولف بتكلم عن الجولف 5 الى بتنزل مصر .... مع صاحبى الانتيم 2009.... وفيها موتور فولكس الmpi زى الجيتا والاوكتافيا والفتيس الست نقلات استيب ترونيك
صباح النور
احم احم بحم دحم صباح النور يا مان تفضل هنا شوف في الاول و هيكون كات بالقديم كان كام حصان
وانهى جيتا دى الى بتقطع كورولا ؟؟!! ... انت بتتكلم عن الكورولا الجنوب افريقى ال124 حصان بالفتيس الmmt ؟؟
لو كدا يبقى انسى .... الكورولا دى بتجربة فعلية منى حققت تسارع من 0-100 فى 10 ثوانى بالتمام والكمال ... والجولف معرفتش تعدى ال13 !
اصلا الجيتا والاوكتافيا والجولف عربيات تقيلة ... وزن كبير جدا على مواتير صغيرة .... علشان كدا بدأو يلجأوا للمواتير الtsi والفتيس dsg علشان يحلوا المشكلة د .. واتحلت فعلا
كلام تمام يا مان فعلا جتا مقدرشي اقول الا ان انها صوره سيئه لمحركات فولكس في مصر مع ان ده مش موتورها اصلا بس الاوكتفيا a5 او فنتزيا الكورولا ممكن تطلع منها من ال0 الي 100 كالمعتاد بين اليباني و الالماني (متقول تشيكي دكنولوجيا فولكس فاجن الالمانيه) بس بعد كدا جود لاك للتيوتا سي يو لتر
جولف ايه بس يا مان الي في 13 ثانيه دا انا لانسر 1.3 في 13.4 يا عم انت عوزني اعيط الجولف تفضل هنا و طبعا الجولف تتغلب علي كل الطقم الي من 100 الي 300 الف في مصر ما عاد السوبارو
وبالنسبة للانسر ال1600 ضد الكورولا ال1600 الشكل القديم فى التسارع والثبات .. زى ما قلت لك قبل كدا .... الانسر طبعا تفوز بفرق واضح كمان .. وراجع ردى السابق هتلاقى السبب
بيس يا مان
رابعا .. بالنسبة لليوزد .... انت متعرفش ان التخميس بيمسح الكوتش وبيقلل عمرة جامد ؟ ... ولو رحت عملت الكشف الى قلتلك علية دا فى التوكيل كانو هيعرفوا ... وهيوقلك تاريخ العربية بالظبط .. والدك معرفش علشان مش معاة الاجهزة والخبرة اللازمة ... هو راح قعد على الكرسى وخلاص .. ومعتقدتش المهندسين فى التوكيل هيقعدوا على الكرسى بردة بس وخلاص !
وبالنسبة للفلاتر والتيل والكلام دا .. انت مش مطلوب غير انك تعمل صيانة دورية فى التوكيل زى اى عربية جديدة
فمش عارف انت تقصد اية بالظبط
بردو انت مش فهمني و مش هعرف افهمك علي النت وجهة نظري اوي يعني التيل و السيور و الحجات دي ما هي اصلا هتكون في نهايه عمرها يعني زي ما انا هشتري عربيه محترمه هصرف عليها كتير لان في حجات منها هتكون عوزه تتغير و هو المشكله كلها في الجعل ما يغير العجل يا مان جت علي دي يعني!!!!!!!!!
خامسا ... الياريس ضد الانسر ..... عليك نوور ... الياريس وزنها اخف ونفس قوة المتور .. فهيبقى فى فرق واضح فى صالح الياريس ... بس تعرف لية الانسر هتسبق على السرعات العالية ؟؟ مش علشان تسارعها افضل .. لأ .. عشلان اليريس زى ما قلت وانا مش هنكر عربية مدينة ومش معمولة للسرعات العالية ... فالى راكب الياريس هيخاف يجرى اكتر من 120-130 لكن الانسر ثباتها افضل نسبيا فهيكمل
هو اولا مش نفس الموتور ولا حاجه دا تيوتا العقيمه و ده متسوبيشي صانعه افليوشن
ثانيا طب يا مان انا مع صحبي لانسر 1.3 2008 منيول احب اشوف حضرتك بقا في المنصوره و الميه تكدب الغطاس
سادسا ..موضوع الوسع الداخلى انا مش هرد علية .... هخلى باقى الاعضاء يردوا لاننا مش هنوصل لنتيجة ... انا هقول اوسع .. وانتا هتقول اضيق .. اوسع .. اضيق .. اوسع ... اضيق :D:D
اممممممممممم عن نفسي جربت الاثنين و لانسر اوسع ههههههههه
هحاول اجيب لك سعه العربيتين و نشوف يا مان بس كدا ممكن اليارس اعلي بس عرض طبعا لانسر
فى النهاية انا مش معترض على لانسر ب90 الف او حتى 100 او 110 .. لكن انا معترض على 133 الف جنية فى عربية شكل قديم !! وكمان شالوا منها حاجات !!

ربنا يهدى الجميع
يا مان الانسر الي ب130 دي دي السبور اكشن 1.6 عتب اسبويلر فتحت سقف جنوط abs 2 ايرباج و فرش جلد فاخر رصاصي غالبا و فوانيس اماميه مدخنه اكست و سي دي شارجر كمان يعني فيها كماليات كتير يعني زيها زي الاوكتيف الي بتبدء من 145 دلوقتي و بتخلص عند 230 فنتزيا هاي لين فهمني يا مان

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 15-03-2010, 09:09 PM
الصورة الرمزية sa3dawy

sa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud of

.................

قديم 15-03-2010, 09:25 PM
الصورة الرمزية sa3dawy

اولا .. بالنسبة لموضوع المقارنة بين الموتور الالمانى والكورى ... حضرتك صدقنى فاهم الموضوع غلط
لو عربيتين واحدة كورى وواحدى المانى ...الاتنين نظام دفع واحد .. والاتنين نفس الفتيس (من حيث مانيوال واوتو ) .. ونفس الوزن... والكورى تتمتع بعدد بأحصنة اكتر .. الكورى هتسبقها بدون نقاش .. والعكس صحيح ..
لكن طبعا الالمانى هتتفوق فى جودة الصناعة والخامات المستخدمة والعمر الافتراضى للمحرك واجزاء العربية ..

موضوع التسارع والقوة بسيط جدا .... موتور اقوى ( عدد احصنة وعزم ) + وزن اخف +فتيس بينقل بسرعة = عربية اسرع

انا نفسى اقهم اية وجهة نظرك فى الموضوع دا بالظبط

وفى المقارنة بين الشارك والانترا ... انتا بتقول الشارك اسرع من الانترا ؟؟؟ لانى بدأت اتوة

وبالنسبة للفتيس ... الcvt تأكد انة بيقلل من استهلاك ابنزين .. دى حاجة مفيهاش نقاش... وهو 5 نقلات

وبالنسبة بقا للجولف .. ربنا يجازيك خير يا مان .... انتا جايبلى لينم لgolf gt 1.4 tsi 185 hp هههههههه
الموديل دا عمرة ما نزل ولا هينزل هنا فى مصر ... الجولف 5 الوحيدة الى نزلت مصر زى ما بقولك .. فيها موتور الجيتا والاوكتافايا والليون ال 102 حصان
واة ... الجولف 5 تسارعها من 0-100 حوالى 13 ثانية (اوتوماتيك)....

وبالنسبة للشد بين الاوكتافيا والكورولا ..... الكورولا هتسبق مفيش نقاش .. من 0 ل 200 (الكورولا الجديدة جنوب افريقى 124 حصان )

(على فكرة السوبارو من اتقل العربيات ال1600 فى السوق المصرى لانها 4wd )

وموضوع اليوزد ... يغير الكاوتش ازاى .. مهو لو غيرة التوكيل هيقولك بردو .. وبعدين لو غيرة يبقى خير وبركة .. وتبقى اثار التخميس رااحت والعربية بقت زى الفل

وبعدين جالك قلب يا مان تقول تويوتا العقيمة ؟؟؟
تحب اجيبلك مقارنة بين تويوتا وميتسوبشى ؟؟؟ فى تقارير الجودة وحجم المبيعات ?

انا موافق نتقابل .. بس انا عربيتى اوتو ... فياريت تيجى انت لان عربيتك اوتو بردة .. حد الزمان والمكان بس وانا معاك

وبعدين ما ال عتب اسبويلر فتحت سقف جنوط abs 2 ايرباج و فرش جلد فاخر رصاصي غالبا و فوانيس اماميه مدخنه اكست و سي دي شارجر دول كانو موجودين فيها وهيا ب 115
اية الجديد بقا ؟؟
دا كل الى انا بقولة بس

قديم 15-03-2010, 11:50 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sa3dawy مشاهدة المشاركة

اولا .. بالنسبة لموضوع المقارنة بين الموتور الالمانى والكورى ... حضرتك صدقنى فاهم الموضوع غلط
لو عربيتين واحدة كورى وواحدى المانى ...الاتنين نظام دفع واحد .. والاتنين نفس الفتيس (من حيث مانيوال واوتو ) .. ونفس الوزن... والكورى تتمتع بعدد بأحصنة اكتر .. الكورى هتسبقها بدون نقاش .. والعكس صحيح ..
لكن طبعا الالمانى هتتفوق فى جودة الصناعة والخامات المستخدمة والعمر الافتراضى للمحرك واجزاء العربية ..

موضوع التسارع والقوة بسيط جدا .... موتور اقوى ( عدد احصنة وعزم ) + وزن اخف +فتيس بينقل بسرعة = عربية اسرع

انا نفسى اقهم اية وجهة نظرك فى الموضوع دا بالظبط
ياااااااااااااااااااا
انا في موقع مصر موتورز الان و اكيد مش هينفع اقول لك اسماء الناس الي فهموني الحوار ده بس عموما انا متأكد اننا منجيش ربع خبرتهم في عالم السيارات الحقيقه ناس تعد معاها تحس انك ارطاس لبptmnlo123per144
و ردي هيبان تحت في الكورولا و الاكوتفيا و صدقني هي مش شربه الصناعه الالمانيه حاجه تنيا خالص اقوي محركات في العالم و ده موضوع مش عاوز نقاش
وفى المقارنة بين الشارك والانترا ... انتا بتقول الشارك اسرع من الانترا ؟؟؟ لانى بدأت اتوة
اساسي يا حبي و ده ادام عيني و حياتي عيني و علي فكره الشارك دي شدد ادام بي ام 320 و غلبتها بس انا متأكد ان البي ام مكنشي دايس علي الاخر
وبالنسبة للفتيس ... الcvt تأكد انة بيقلل من استهلاك ابنزين .. دى حاجة مفيهاش نقاش... وهو 5 نقلات
هههههههههههههه
ايه يا مان هو انت مش بتصدق الموقع الي انا بعته ولا ايه 4 سرعات ولله يا مان صباح النور مينفعشي تقول كدا خالص انت بتتكلم عن لانسر مش فتنزيا ولا حاجه و يعني بالعقل هتبقا عربيه اوتو 5 سرعات و في نفس الوقت منيول 5 سرعات دي حتي لو كانت منيول 6 سرعات كنا ممكن نتفاهم
وبالنسبة بقا للجولف .. ربنا يجازيك خير يا مان .... انتا جايبلى لينم لgolf gt 1.4 tsi 185 hp هههههههه
الموديل دا عمرة ما نزل ولا هينزل هنا فى مصر ... الجولف 5 الوحيدة الى نزلت مصر زى ما بقولك .. فيها موتور الجيتا والاوكتافايا والليون ال 102 حصان
واة ... الجولف 5 تسارعها من 0-100 حوالى 13 ثانية (اوتوماتيك)....
لا حول ولا قوه الا بالله الي انا بعته يا حبي جولف عاديه مش الgt عربيه 140 حصان بس تسارع في 7.9 اقرء الموضوع تاني بس و لو مش مقتنع عندك الموقع قلب فيه و حات الجولف الي تعجبك و انا موافق و هنشوف كام حصان و تسارعها في اد ايه دي كولف يا مان انت محسسني انك بتتكلم عن رينو لوجان يا عم احنا نطول دفرها اصلا
وبالنسبة للشد بين الاوكتافيا والكورولا ..... الكورولا هتسبق مفيش نقاش .. من 0 ل 200 (الكورولا الجديدة جنوب افريقى 124 حصان )
كلام غلط من اوله لاخره معلشي اولا الفتيس الي عاجب حضرتك ده هو الي فيه مشالكل الدين و الدنيا و بيتسحب من السوق دلوقتي ثانيا 124 حصان معلشي علي نفسها يا مان انا مش هقول لك حاجه واحده و اسيبك لضميرك اوتيفا a5 2007 سرعه 180 عند rbm 4100 و سلملي علي الكورولا
كورولا ايه بس يا راجل يا طيب دا ااكوتفيا تمرمط بكرمتها الارض علي الطريق انت مش بتشوف الاوكتيفا بتكون مشا ازاي بكون ماشي علي 140 و ماسك في الطاره الاقيه جاي يغرز من ورايا و طاير ولله و ناس كبار في السن كمان عشان عزل موتور راجه مش محسساه بالسرعه
(على فكرة السوبارو من اتقل العربيات ال1600 فى السوق المصرى لانها 4wd )
اتقل اصدك تقيله رخمه ولا تقيله جامده وضح!
وموضوع اليوزد ... يغير الكاوتش ازاى .. مهو لو غيرة التوكيل هيقولك بردو .. وبعدين لو غيرة يبقى خير وبركة .. وتبقى اثار التخميس رااحت والعربية بقت زى الفل
ههههههههههههههههههههههههه هههه
يا مان محسسني اني بجيب عربيه مشيه 20 الف كيلو يا مان عادي يكون غير الكوتش مفيش مشكله و المشكله كلها مش في الكوتش دي العربيه من اولها لاخرها بتتخربق و انا شايف ده في عربيات صحابي
وبعدين جالك قلب يا مان تقول تويوتا العقيمة ؟؟؟
تحب اجيبلك مقارنة بين تويوتا وميتسوبشى ؟؟؟ فى تقارير الجودة وحجم المبيعات ?
احم احم دحم اولا او حجم المبيعات في مصر متسوبيشي تكسب و جوده التصنيع عارف ان تيوتا اعلي من متسوبيشي مع انها مش فرق كبير بس هي اعلي
و كمان مش بتتأس بكدا يعني مثلا السنه الي فاتت تيوتا بيعه 9 ملون و شويه عربيه و بورش بيعه 20 الف هل ده بيقلل من بورش حاجه او من اي عربيه اوروبيه لا طبعا لان ال20 الف دول ثمنهم اصلا اغلي من 9 ميلون بتع تيوتاptmnlo123per1147
انا موافق نتقابل .. بس انا عربيتى اوتو ... فياريت تيجى انت لان عربيتك اوتو بردة .. حد الزمان والمكان بس وانا معاك
بيس انا من المنصوره لو انت نازل المنصوره في اي وقت كلمني في رساله قبلها و ناخد الارقام و ننزل نعمل ريس ظريف كدا علي طريق استاد الجامعهptmnlo123per154
وبعدين ما ال عتب اسبويلر فتحت سقف جنوط abs 2 ايرباج و فرش جلد فاخر رصاصي غالبا و فوانيس اماميه مدخنه اكست و سي دي شارجر دول كانو موجودين فيها وهيا ب 115
اية الجديد بقا ؟؟
دا كل الى انا بقولة بس
عادي مفيش جديد انا بقول لك الامكانيات بتاعت السوبر اكشن عشان اعرفك فرق ال30 الف بتدفعهم في ايه

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ