العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > عفشة السيارة

عفشة السيارة عفشة السيارة تشمل أنظمة التعليق و التوجيه و نقل طاقة المحرك للعجلات

قديم 05-04-2012, 11:55 AM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أرجو معرفة رأى الأعضاء فى هذه الأسعار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة handtools123 مشاهدة المشاركة

طيب حضرتك تعرف حد بتاع قطع غيار كويس وعنده شوية ضمير بتاع فيات
صعب جدا وقليل . لكن ممكن تلاقى
فى وقت اصبح فيه الغش والسرقه والكــــــــــــــــــــذ ب اسمهم فهلوه
قديم 05-04-2012, 12:50 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة handtools123 مشاهدة المشاركة

طيب حضرتك تعرف حد بتاع قطع غيار كويس وعنده شوية ضمير بتاع فيات
اعرف كتير عندهم ضمير لكن المشكلة فى المستورد مش محل قطع الغيار
انا فاكر جبت دسك لعربية ريجاتا وكنت بعمل لها عمرة موتور وبعد العمرة مشيت 1000 كم لزوم التليين
الدسك باظ بعد 1000 كم رحت للى اشتريت منة وهو فعلا انسان على خلق ومن حسن الحظ ان التاجر اللى بينزلة بضاعة كان موجود اخدة منى وادانى فلوسى تمام لكن مين اللى خسر فى النهاية ،،،،،،،،الزبون طبعا فك وتركيب 100 جنية بخلاف العطلة صح
كولة بيضحك على كولة واصعب قرار ممكن تاخدة هاشترى قطعة غيار اية ومن مين وجديد ولا استيراد لان الاستيراد معظمة مغشوش وخلع ساعات بسال نفسي احنا عربيتنا ازاى ماشية كدة لقيت ان العناية الااهية بس هى اللى مخليانى ومخلياك مشيين على الطريق
يا راجل طقم تيل امامى اجيبة واركبة ادام وبعدها بساعة ضرب اكنة قنبلة بالظبط والعربية لفت منى بقى وشها للمعاكس
لو فضلنا نتكلم عن قطع الغيار المضروبة مش هانسكت وخصوصا فى الفيات يمكن الالمانى افضل ومش بيتقلد اقصد العربيات الالمانى انما هل يعقل ان المانيا تعمل منتج ويتباع فى مصر بـ 30 واربعين جنية اشك طبعا
ومن هنا قلت لحضرتك التركى انسب الحلول وغمض عينك عن الجودة والفنش عشان ترتاح
وعلى فكرة الصين اللى مكتوب علية صنع فى الصين حاجتهم معقولة بس تجيب اغلى حاجة مش الارخص
طبعا دى وجهه نظرى وغير ملزمة ليك باى شكل وحكم عقلك وكولة بامر الله

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 05-04-2012, 02:57 PM
الصورة الرمزية handtools123
handtools123 handtools123 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد دياب
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: صيانة العربيات

handtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud of

لا الله إلا الله حسبى الله ونعم الوكيل فى كل واحد مش براعى ربنا وضميره فى شغله
بس فى حاجه ( كما تدين تدان)
أشكر الجميع على المتابعة والمشاركة
قديم 05-04-2012, 05:06 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

الحمدلله ، قدر الله وماشاء فعل وحمدا لله على سلامتك MR.Astra
ربنا يكفينا شر قطع الغيار المضروبة
انا بملئ التيل الخلفى بالخامه اللى انا عاوزها
وبشترى التيل الأمامى التراكس المصرى
وبملا إسطوانة الدبرياج
اما أدوات التغذية والأكسسوار بشترى الصينى الدرجة التانية او التالتة لأن مصؤ مفيهاش صينى درجة أولى
قديم 05-04-2012, 05:15 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

بقيت حجات العفشة بجيبها إستيراد حتى المساعدين والسست
ودى لأسباب إقتصادية وطبعا عشان الغش
عزبة شلبى هتلاقى فيها حجات كويسة إستيراد
لو عاوز تعمل العفشة انا موجود فى عين شمس النهردة هتلم كل الشغل بأقل تكلفة و أنت أولى بكل جنيه فرق
جلب المقصات وكاوتش الكبالن التركى احسن
وهات الكوبلن الصينى بس يكون نضيف
ومتنساش الشحم الجرافيت بتاعه ميحطش أى شحم والسلام
واه حالة علبة الدركسيون؟