العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الامريكية > جيب Jeep

قديم 21-04-2012, 02:55 PM
هشام سيد هشام سيد غير متواجد حالياً

هشام سيد is on a distinguished road
افتراضي رد: عمرة عربية جيب شروكي 92

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elgawy10 مشاهدة المشاركة

طب ممكن يكون تمن الماتور كام ومنين أشتريه ؟

ولو سمحت إيه هي الإجراءات في المرور بخصوص تغيير الماتور؟

وأشكرك
طبعا انا جديد فى هذا المجال ولكن كنت بجمع معلومات علشان افهم ان هركب ايه وسئلة على المتور فى جسر البحر قال الرجل كامل بكل حاجة ب8000 وطبعا ده مش السعر الحقيقى ويعنى ممكن ب6000 جنيه وفيه قطع غيار استيراد فى المعادى والحرفيين وبور سعيد ممكن تلف لفه وتجيب اسعار وممكن فى المعادى او جسر البحر تجيب وتركب هناك
بالنسبة للمرور انا كنت غيرة ماتور للانوس وكل الى عملتة انى رحت المرور واخذو بصمة وشوية اجرائات وفلوس بسيطة واستلمة الرخصة بالرقم الجديد للماتور يعنى يوم مرور وطبعا ده بعد ما المخلص يبعتلك اوراق الماتور على المروربعد من 15 يوم الى شهر من الشراء
قديم 22-04-2012, 10:57 AM
M!NA M!NA غير متواجد حالياً

M!NA has a reputation beyond reputeM!NA has a reputation beyond reputeM!NA has a reputation beyond reputeM!NA has a reputation beyond reputeM!NA has a reputation beyond reputeM!NA has a reputation beyond reputeM!NA has a reputation beyond reputeM!NA has a reputation beyond reputeM!NA has a reputation beyond reputeM!NA has a reputation beyond reputeM!NA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام سيد مشاهدة المشاركة

انصحك متعملش عمرة هات ماتور استيراد واشترى نفسك الماتور هيريحك من عزاب الشراء لقطع الغيار والميكانكية هتشيل وتركب وتغير الورق فى المرور وباقى العربية تتشد
متفق مع رأي أستاذ هشام.....
الموتور الاستيراد هيكون افضل من العمرة و العك.... و للعلم بالشيء.... مش هتلاقي 4 سلندر استيراد.... هتلاقي خلع بس.... متخليش حد يخدعك عشان محدش بيستورد ال4 أصلا....
فنصيحة.... هات 6 سلندر....كامل بكل حاجته... ضفيرة و كنترول و فتيس و كل حاجة.... شيل من الحوض ده و حط في الحوض ده..... و بيع حاجتك القديمة ....

من ظن في نفسه أنه بلا عيب فقد حوى في ذاته سائر العيوب
قديم 22-04-2012, 11:15 AM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute

أنا مع راي الزملاء إللي نصحوك بشراء موتور إستيراد بدل العمره
و ده هايوفر عليك مجهود كبير وأيام طويلة هاتضيعها في العمرة

شيل وركب وريح دماغك