العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو ميجان Mégane

رينو ميجان Mégane The Renault Mégane is a small family car produced by the French automaker Renault since 1995. It is offered in 3- and 5-door hatchback, saloon, coupé, convertible and estate bodystyles. The Renault Scénic (launched 1996) is the first modern compact MPV to be built in Europe

قديم 23-08-2009, 01:51 AM
الصورة الرمزية Col.Eng.Khaled
Col.Eng.Khaled Col.Eng.Khaled غير متواجد حالياً
التخصص العملى: عميد مهندس

Col.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant future
افتراضي رد: سؤال عن تيل الميجان 2

عامة تغيير التيل بيكون حسب طريقة السواقة و الطرق إللي بتمشي فيها

أنا مغير تيل الفبريقة على 25ألف كم بتيل remsa الأسباني (بدءًا من مو 2008 التيل أكبر و أغلى شوية)

إشتريته ب 250 ج من الحرفيين و غيرته برضه في الحرفيين ب 20 ج مصنعية ، من يوم ما ركبته حاسس

بالفرامل ناعمة أكتر من الفابريقة .
قديم 23-08-2009, 02:11 AM
helmi250 helmi250 غير متواجد حالياً

helmi250 is on a distinguished road

أنا لما كنت مغيرو كان ب 480 فعلا بس المصنعية و الضرايب وصلته 600 و المشكلة إني خايف أغيرو برة ليعملي مشكلة في التنابير و ال abs و بما ،كو خبرة في العربية التنابير بتتغير في حدود كام كيلو وكف المرايا منين و بكام عاشان أنا غيرتو مرة توكيل ب 370 ومستغليهم بردو أه و كمان عايز إريال , بتاها ب 80 ج في التوكيل مافيش بتاع أي عربية تانية يكون أرخص وشكران وأسف عالسؤال الكتير بس أنا معرفش حد معاة العربية وإنتو بصراحة جتولي من السما :D:D:D
قديم 23-08-2009, 11:39 AM
الصورة الرمزية chato_eg
chato_eg chato_eg غير متواجد حالياً
من انا؟: هانى محمد
التخصص العملى: مصمم أزياء

chato_eg has a reputation beyond reputechato_eg has a reputation beyond reputechato_eg has a reputation beyond reputechato_eg has a reputation beyond reputechato_eg has a reputation beyond reputechato_eg has a reputation beyond reputechato_eg has a reputation beyond reputechato_eg has a reputation beyond reputechato_eg has a reputation beyond reputechato_eg has a reputation beyond reputechato_eg has a reputation beyond repute

لا أعتقد إن إريال عربية تانية ممكن يركب عليها...بالتأكيد كل شركة عاملة الإريال بتاعها على مقاس ما يركبش على عربية تانية علشان تعرف تبيع ..!!

الطنابير بتاعت الميجان أغلى حاجة بسيطة من التيل بتاعها....الفرق بين الطنابير و التيل فى التوكيل أقل من ال 200 جنيه...بس أنا مش فاكر الرقم بالظبط

الحقيقة أنا مش عارف إيه كف المرايا...فيه الوش البلاستيك إللى بيكون بنفس لون العربية و ده ب 250 و فيه الزجاج ب 150 و فيه الشاسيه يا إما لمرايا ضم كهرباء أفتكر ب 1500 أو مافيش ضم كهرباء ب 1250 ...
طبعا فى تايوانى فى شارع دمشق أرخص من التوكيل بكتير أوى....أو فى الحرفيين و ده أفضل فى القطع الخارجية (مرايات- رفارف- أبواب- فانوس-...إلخ ) لإنها بتكون زى الأصلى تماما و مافيهاش قلق فى كونها مستعملة من ناحية الأمان و السلامة ( ما ينفعش تيل استيراد مثلا )

Megane...Every Trip is a Journey

قديم 01-09-2009, 09:22 AM
د.محمد اللبيدى د.محمد اللبيدى غير متواجد حالياً

د.محمد اللبيدى is on a distinguished road

ptmnlo123per144شكرا للافاده بس سؤال فين شارع دمشق (فى اى منطقه)انا من اسكندريه
قديم 01-09-2009, 03:23 PM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.محمد اللبيدى مشاهدة المشاركة

ptmnlo123per144شكرا للافاده بس سؤال فين شارع دمشق (فى اى منطقه)انا من اسكندريه
أهلا بيك يا أستاذ محمد
شارع دمشق في مصر الجديده وبالتحديد في منطقة روكسي

حضرتك بس تروح منطقة روكسي وهتلاقي ألف من يدلك على شارع دمشق