العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 12-10-2009, 05:30 PM
fatafet21 fatafet21 غير متواجد حالياً

fatafet21 is a name known to allfatafet21 is a name known to allfatafet21 is a name known to allfatafet21 is a name known to allfatafet21 is a name known to allfatafet21 is a name known to all
افتراضي رد: عايزة نصيحه وبصراحه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مرهقه جدا جدا مشاهدة المشاركة

انا مبتدئه فى السواقه وعايزة اشترى عربيه محتارة اجيب الفيات 128 مستعمله اتعلم عليها ولا اكون جريئه واجيب كيا بيكانتو لاان شكلها عاجبنى قوى ردوا على بسرعه وعكمان عايزة اعرف سعر البيكانتو المانوال بكام ولو انا عايزة اجيبها تقسيط ادفع كام بالضبط قسط لو دفعت مقدم 20 الف
اهلا بيكي يا مرهقةفي نادي الحيرة البناتي انا عماله الف في الدايرة دي بقالي فترة المستعمل ولا الجديد و طبعا الحال من بعضة لسة باسوق جديد
و بعدين اجمدي كده انت مرهقة جدا جدا من اولها كده

بصي يا ستي نفس الموضوع ده بقالي 5 شهور قاعدة اقرا عنه و اسأل الاعضاء والنتيجة كالتالي لو لقيتي حاجة مستعملة حالتها كويسة تكون افضل وطبعا ما تكونش موديل قديم اوي لانه مهما كان هيبقي له مشاكلة اتعلمي عليها و بعدين غيري بقي بالجديد (هاتساليني ما عملتش كده ليه لاني معرفتش اجيب حاجة مستعملة نضيفة)فمحتارة و في نفس الوقت مقيدة بمبلغ

ربنا يوفقك و يهديك عربية بنت حلال
قديم 12-10-2009, 06:46 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
رد: عايزة نصيحه وبصراحه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omnya مشاهدة المشاركة

ربنا يبشرك بالخير انتي بقالك 5 شهور يبقي شكلي هاحصلك

و الله انا شايفه اني ممكن اغير اتجهاتي يعني بقول ادور علي عريس احسن علي الاقل هايبقي عمره الافتراضي اطول من العربيه
rbna m3ako f mwdo3 el 3rbiat d, w 7lw mwdo3 el 3ris d, bs ew3y tgeby 3res sini
ya gma3a, lma tego tt3lmo 7ta lw m3ako flos el 3rbia zero a7sn 7aga tgebo mst3ml tt3lmo 3le w tbhdlo fe bra7tko w lma ttzbto flswa2a tro7o by3eno w tgebo eli nfsko fe, 3lshan 7ram 3rbia zero tt5bt w ttbhdl f t3lim el swa2a
قديم 12-10-2009, 10:24 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

انا مبتدئه فى السواقه وعايزة اشترى عربيه محتارة اجيب الفيات 128 مستعمله اتعلم عليها ولا اكون جريئه واجيب كيا بيكانتو لاان شكلها عاجبنى قوى ردوا على بسرعه وعكمان عايزة اعرف سعر البيكانتو المانوال بكام ولو انا عايزة اجيبها تقسيط ادفع كام بالضبط قسط لو دفعت مقدم 20 الف
طالما في امكانياتك تجيبي عربيه زيرو او عربيه حديثه يبقي ابعدي عن العربيات القديمه
لانها لو حالتها مش تمام حتطلع عينك معاها و حتكرهك في السواقه
و حتتعلمي غلط و مش حتعرفي تسوقي صح بعد كده.
غير كده انتي بنت و مش حمل تتبهدلي و العربيه تعطل منك في نص الشارع و الافلام دي

البيكانتو المانيوال فيه منها فئتين
فئه مافيهاش كماليات خالص و دي ب 55 الف
و فئه تانيه تكيف و باور و كاسيت ب 60 الف
طبعا الفئه التانيه افضل
بالنسبه للتقسيط مش حقدر افيدك
لكن ممكن تزوري الموقع دا و عندهم برامج للتقسيط
دا موقع شركه كونتاكت اللي انا جايب منها الياريس من سنيتن
عموما شوفي العرض و الفائده عندهم و خدي لفه في البنوك
واقل فائده اتعاملي معاهم
www.contactcars.com

حـازم خـضـر

قديم 13-10-2009, 07:03 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مرهقه جدا جدا مشاهدة المشاركة

تعال نفكر فى عدة امور مهمة جدا
تفتكرى لو جبتى عربية زى البكانتوا وانتى بتتعلمى لسة جديد هقدرى على صيانة العربية والقسط الشهرى معا
ولو قولنا مستعمل يعنى صيانة وتكاليف وتعامل مع صنايعية ميكانيكى وغيرة
ممكن نكون فى متوسط الامور نركب اما عربية مستعملة نبداء فيها وتكون تكلفها بسيطة زى التو او ماروتى
عربية صغيرة وقطع غيرا رخيصة وقسط بسيط
قديم 13-10-2009, 08:27 PM
الصورة الرمزية فاطومه المصريه
فاطومه المصريه فاطومه المصريه غير متواجد حالياً
من انا؟: بنوته مصريه تعشق الخير وتحب الحريه ^_^
التخصص العملى: طالبه تجارة &_^ سابقا... التسويق حاليا
هواياتي: التصميم والنت والقراءة فى السياسه

الموقع: بلادى مفتوحة كالسماء تضم الصديق ؛ وتمحو الدخيلا ومنى الحقيقة.. منى الخيال وعندى الجمال، وعندى آمال
فاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saif el din مشاهدة المشاركة

تعال نفكر فى عدة امور مهمة جدا
تفتكرى لو جبتى عربية زى البكانتوا وانتى بتتعلمى لسة جديد هقدرى على صيانة العربية والقسط الشهرى معا
ولو قولنا مستعمل يعنى صيانة وتكاليف وتعامل مع صنايعية ميكانيكى وغيرة
ممكن نكون فى متوسط الامور نركب اما عربية مستعملة نبداء فيها وتكون تكلفها بسيطة زى التو او ماروتى
عربية صغيرة وقطع غيرا رخيصة وقسط بسيط
بصراحه راى جميل جدا
حتى ممكن تجيبى ماروتى استعمال كويس وموديل جديد شويه وهتكون كويسه ليكى باذن الله

اللهم انزل نورا من نورك عليه
اللهم نور له قبره ووسع مدخله وآنس وحشته
اللهم ارحم غربته وارحم شيبته
اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة . لا حفرة من حفر النار
اللهم أغفر له وارحمه واعف عنه واكرم نزله