العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 27-06-2014, 12:37 AM
cars admire
Guest

افتراضي رد: Datsun 2015

Nissan Motors is planning a revival of Datsun, a classic car brand that was phased out and replaced by the Nissan brand during the 1980s. The new Datsun will be an affordable brand for emerging markets, and the plan is to launch in India, Indonesia and Russia in 2014.

The logo for the new Datsun was unveiled with the announcement this week. It takes inspiration from the previous Datsun logo, but drops the red Japanese sun for a blue design.

A classic Datsun logo.
قديم 27-06-2014, 12:59 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاشق السيارات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cars admire مشاهدة المشاركة

انا اكتسبت ده مع الزمن وحتى اغلب الميكانيكية ميعرفوش يختاروا عربيات زى ما انا بختار

يا صديقى العزيز والله مش غرور لكن انا بنزل تحت العربية الجديدة فى المعرض وبشوف عفشتها وديه عايزة عشرة عمر مع العربيات تمام زى ما سيادتك لك نظرة متخصصة فاحصة وخبيرة ازاى تعرف طبقات الارض فى الصحراء فيه منها فايدة او لاء
بميل دايما للعفشة الناشفة والمائلة للتصميم القديم وكمان بميل لاءنه يكون نظام الانجكشن غير معقد وبعدين تابلوه ليس به اى بهرجة بدون داعى وهكزا اختار ثم بعد الاستلام اسمع واركز مع العربية صوت موتورها عاجبنى او لاء وكمان فتيسها صوته ونقلاته عجبانى او لاء واعالج مشاكلى بنفسى بقناعتى انا بس ومش قناعات الناس واعالج باءختيار زيوت غالبا مخالفة تماما للكتالوج او الصنايعى او حتى التوكيل وتستجيب السيارة وتنتهى المشاكل وصدقنى ديه خبرة سنين وعمر طويل من شغف لا ينتهى مع السيارات ولزلك انا عاشق السيارات وهو ده كل اللى اقدر اوصله لحضرتك
F LASHCar
كلام حضرتك لوحده يدل على خبرة كبيرة ... ربنا يزيدك

انا مش حعرف ارد على حضرتك .. غير انى متابع مواضيعك باهتمام

قديم 27-06-2014, 03:56 AM
cars admire
Guest

Smile رد: عاشق السيارات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_eng2001 مشاهدة المشاركة

كلام حضرتك لوحده يدل على خبرة كبيرة ... ربنا يزيدك

انا مش حعرف ارد على حضرتك .. غير انى متابع مواضيعك باهتمام

قديم 02-07-2014, 12:58 AM
cars admire