العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 21-02-2010, 06:45 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold
افتراضي رد: اللانسر و حقيقتها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة homosh مشاهدة المشاركة

ازيك يا استاذ ميدو , يا عم بالراحه علينا احنا بنتكلم عن لانسر يعني مغلطناش في عربيه bentley ولا حاجهههههههه
أولا يا باشا خلينا نبقي متفقين إن كون أنك تطلع من حد أو حد يطلع منك دي بترجع لقدرات السائق بنسبه كبيره جدا وطبعا قدرات العربيه ليها دور منقدرش ننكره بس مينفعش عربيه كويسه مع سواق بيسوق سواقه عادييه وميقدرش يطلع كل قدرتها وفي الاخر نقول العربيه وحشه او مبتسحبش
ثانيا انتا عايز تقارن بين البومه موديل كام وتويوتا موديل كام ؟ ولا عايز تقارن الشارك علطول ؟؟ بس بيتهيئلي ان الموضوع في الأساس عن البومه مش على الشارك فخلينا في البومه مع ان الشارك فيها عيوب ولو عايز نتكلم فيها ممكن نعملها موضوع لوحدو عشان تبقي المشاركه مفتوحه أكتر وكل الأعضاء تشرفنا بمشاركتها وأرائها
ثالثا : المفاجأه إن السيفيك مش أحسنهم لوجود عيوب فيها ومتكرر بنسبه تتعدي ال 50% مثلا قاعده الفتيس لان العربيه واطيه ممكن مع خبطه بيقع وده تكلفتو عاليه جدا في الوكاله وده السيفيك الشكل الجديد بس القديم وحش طبعا فده اللي بيخلي سوق السيفك والطلب عليها اقل شويه رغم طبعا قدرات موتورها الرهيبه ...عليها سحبه كانت هتموتني من سنه عشان سرحت بس ثانيتين والله ثانتين ببص لقت نفسي تحت باجيروptmnlo123per144 والعربيه اتكنسلت وكانت حدوته
ثالثا بالنسبه للتيدا فدي اللي بجد تحفه دي اللي جه عليها وقت في الخليج انتشرت زي اللانسر في مصر وأكتر ههههههه
عربيه بجد محترمه جدا سعرها كويس خصوصا الهاتشباج وتقفيلها محترم يمكن اللي في مصر تقفيلها مش قد كده عشان ببتقفل في مصر هيا والصني والإكستريل بس بجد التيدا فعلا كوييسه.
بالنسبه للياباني والالماني وممكن نركب ايه والمقارنه بينهم ممكن برضو نعملهم موضوع قريب ونتكلم فيه براحتنا وبرضو عشان الناس كلها تشارك فيه بأرائهاptmnlo123per1141
بس بيني وبينك الألماني ألماني برضو ثبات إيه وسحب إيه عربيه راكزه وعاقله كده ولو انتا سواق واثق في نفسك تحسسك إنك مايكل شوماخر ورا عجلة القياده (بورش ,أودي , بي إم دبليو , مرسيدس أحمدك يا رب)
تقبل مشاركتي يا باشا وشكرا لتعليقك علي رديptmnlo123per1147ptmnlo 123per1147
سوري يا مان لو كنت شديد شويه في كلامي بس لاني مبحبش حد يغلط في عربيه بحترمها
اولا عن موضوع السواق انا نسيت اقول لك ان العربيتين كانو اوتوماتك و العربيتين كانو محررين من الارض اي يسيران علي سرعه اكثر من 5 و كان الاتفاق اننا هنبقا علي الدي بس و طبعا هو معروف جدا و متسابق قوي و هزم الكثير من السيارات الحديثه بسيارته القديمه لانسر بطه و هو من النوع الي بيطلع بالكيك دون و مش بينقل الا عند 7500 يعني دا مع البومه 1600 اما الباقين فأنا من النوع لو لاقيت في امل بعمل شغل لو مفيش أمل زي بتاع الالنترا طبعا مش بتعب عربيتي و اصدعها بس لو اي عربيه فرقا عني بحاجه بسيطه برمي الال و بعمل احلي شغل ان شاء الله
ثانيا حضرتك دلوقتي عيبت علي السفك في المطبات و قلت ان فيها عيوب كدا في خطء حضرتك مطلعتش عيب في العربيه نفسها طلعت عيب لما تتبهدل في مطبات البلد و الحريف الي معاه سفك بياخد المطب بالجمب و مبيخليش العربيه تحك كدا حافظ عليها او ممكن اول ما يشتريها يصفحها من تحت و يعيش زي الفرنا كدا ما هي مشيه تلمع مطبات البلد و محصلهاش حاجه عشان مصفحه اذا سفك ياره في قمه الروعه بكل المقاييس رفاهيه و فخامه و موتور و شكل
ثالثا تيدا تحمل محرك رائع جدا و تخطي كورولا 1.6 الشكل الجديد لاني سمعت انه مستخدم تكنولوجيا المانيه و العربيه شكلها حامد في رائيي و شاز بس بردو تقفيلها زي الصني وحش
عن موضوع مقارنه اليابناي بالالماني دا موضوع كبير اوي و مع احترامي الشديد كل انا دخلت في مواضيع كتير من هذا النظام و كانت مقارنات بين سيارات كثيره و اقواها ليكسس و مرسيدس و الحقيقه انا مش مستعد للمواضيعع دي الان لاني فاصل و دي مواضيع عوزه شغل كبير اوي و سوري انا مقتنع بالالماني زي ما انا مقتنع ان العصفوره بطير مهما حصل هي الافضلptmnlo123per1127
المقارنه بين لانسر 1600 و كورولا 1600 لانسر بومه هي ال1600 و الشارك 1500 فهمني يا مان
بص يا مان هتكون المقارنه بين لانسر سوبر اكشن 2007 و كورولا 1600 كامله و تفضل انت بالبدايه
تقبل تحياتي
وشكرا

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 23-02-2010, 11:07 AM
homosh homosh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: إداري
هواياتي: الصيد

homosh has a spectacular aura abouthomosh has a spectacular aura abouthomosh has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef مشاهدة المشاركة

سوري يا مان لو كنت شديد شويه في كلامي بس لاني مبحبش حد يغلط في عربيه بحترمها

اولا عن موضوع السواق انا نسيت اقول لك ان العربيتين كانو اوتوماتك و العربيتين كانو محررين من الارض اي يسيران علي سرعه اكثر من 5 و كان الاتفاق اننا هنبقا علي الدي بس و طبعا هو معروف جدا و متسابق قوي و هزم الكثير من السيارات الحديثه بسيارته القديمه لانسر بطه و هو من النوع الي بيطلع بالكيك دون و مش بينقل الا عند 7500 يعني دا مع البومه 1600 اما الباقين فأنا من النوع لو لاقيت في امل بعمل شغل لو مفيش أمل زي بتاع الالنترا طبعا مش بتعب عربيتي و اصدعها بس لو اي عربيه فرقا عني بحاجه بسيطه برمي الال و بعمل احلي شغل ان شاء الله
ثانيا حضرتك دلوقتي عيبت علي السفك في المطبات و قلت ان فيها عيوب كدا في خطء حضرتك مطلعتش عيب في العربيه نفسها طلعت عيب لما تتبهدل في مطبات البلد و الحريف الي معاه سفك بياخد المطب بالجمب و مبيخليش العربيه تحك كدا حافظ عليها او ممكن اول ما يشتريها يصفحها من تحت و يعيش زي الفرنا كدا ما هي مشيه تلمع مطبات البلد و محصلهاش حاجه عشان مصفحه اذا سفك ياره في قمه الروعه بكل المقاييس رفاهيه و فخامه و موتور و شكل
ثالثا تيدا تحمل محرك رائع جدا و تخطي كورولا 1.6 الشكل الجديد لاني سمعت انه مستخدم تكنولوجيا المانيه و العربيه شكلها حامد في رائيي و شاز بس بردو تقفيلها زي الصني وحش
عن موضوع مقارنه اليابناي بالالماني دا موضوع كبير اوي و مع احترامي الشديد كل انا دخلت في مواضيع كتير من هذا النظام و كانت مقارنات بين سيارات كثيره و اقواها ليكسس و مرسيدس و الحقيقه انا مش مستعد للمواضيعع دي الان لاني فاصل و دي مواضيع عوزه شغل كبير اوي و سوري انا مقتنع بالالماني زي ما انا مقتنع ان العصفوره بطير مهما حصل هي الافضلptmnlo123per1127
المقارنه بين لانسر 1600 و كورولا 1600 لانسر بومه هي ال1600 و الشارك 1500 فهمني يا مان
بص يا مان هتكون المقارنه بين لانسر سوبر اكشن 2007 و كورولا 1600 كامله و تفضل انت بالبدايه
تقبل تحياتي
وشكرا

خلاص يا بومبو يبقي لانسر سوبر أكشن 2007 مع كرولا 2007 1600
انتظرني مساء الخميس يا باشا وتسلم عالرد

homosh
قديم 23-02-2010, 06:22 PM
الصورة الرمزية medo akef

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة homosh مشاهدة المشاركة

خلاص يا بومبو يبقي لانسر سوبر أكشن 2007 مع كرولا 2007 1600
انتظرني مساء الخميس يا باشا وتسلم عالرد
بيس يا مان مستنيك

قديم 25-02-2010, 03:01 AM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

احب اقولكوا حاجه يا رجاله التيدا مبتتجمعش فى مصر التيدا تقفيل بلادها
يعنى مش زى البومه الجديده تقفيل هندى والناس كلها فكراه يابانى
وبالنسبه لتقفيل التيدا فهو يختلف تماما عن تقفيل الصنى لانها مبتتجمعش فى مصر

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 26-02-2010, 03:56 AM
الصورة الرمزية medo akef

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

احب اقولكوا حاجه يا رجاله التيدا مبتتجمعش فى مصر التيدا تقفيل بلادها
يعنى مش زى البومه الجديده تقفيل هندى والناس كلها فكراه يابانى
وبالنسبه لتقفيل التيدا فهو يختلف تماما عن تقفيل الصنى لانها مبتتجمعش فى مصر
غريبه يا مان الي كنت سمعته انها تقفيل مصري بس لو فعلا تقفيل يباني تبقا تحفه
اوا عن موضوع المتسوبيشي انا الكلام ده مسمعتهوش الا هنا و مستغربيه اوي طب ليه الي عرفكم كدا او ليه او مين الي زاع الخبر؟