العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 29-01-2009, 02:22 PM
الصورة الرمزية محمد عز
محمد عز محمد عز غير متواجد حالياً
من انا؟: بسيط وأحب مساعدة الناس
التخصص العملى: مهندس نقل ومرور
هواياتي: القراءة

محمد عز will become famous soon enough
افتراضي رد: نيسان بلو بيرد سيلفى الجديدة فى مصر

شكلها جميل

بس عيبها فعلا زى ما بتقولو سعرها

يعنى لو 135 - 140 الف العربيه هتبقى حلوة
قديم 21-02-2009, 08:49 PM
الصورة الرمزية Lighting_Mody
Lighting_Mody Lighting_Mody غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رئيس قسم في الشركة المصرية لنقل وتوصيل الغاز
هواياتي: كل ما يتعلق بالسيارات

Lighting_Mody has a reputation beyond reputeLighting_Mody has a reputation beyond reputeLighting_Mody has a reputation beyond reputeLighting_Mody has a reputation beyond reputeLighting_Mody has a reputation beyond reputeLighting_Mody has a reputation beyond reputeLighting_Mody has a reputation beyond reputeLighting_Mody has a reputation beyond reputeLighting_Mody has a reputation beyond reputeLighting_Mody has a reputation beyond reputeLighting_Mody has a reputation beyond repute

اخواني الأعزاء أحب أقولكم على خبر ممتاز وهو ان البلوبيرد سعرها دلوقتي 147000 فقط والكلام ده انا لسه عارفه من مدير توكيل نيسان في طنطا واسمه أ. وائل ابراهيم وعلى فكره هو قال ان العربيه كل مكوناتها ياباني ومتجمعه بس في الصين
قديم 04-01-2010, 08:33 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

انا رايى غاليه قوى انا شايف ان فيه عربيات احسن منها وسعرها مش كده خالص وكمان نقس الفئه
بالشكل ده مش هاتتباع هنا فى مصر
قديم 04-01-2010, 11:25 AM
الصورة الرمزية sheekoo
sheekoo sheekoo غير متواجد حالياً
من انا؟: محب للسيارات والاصدقاء
التخصص العملى: م. زراعى
هواياتي: النت ممارسة الرياضة التعرف على كل جديد فىالدنيا

sheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to behold

طيب العربية مش منتشرة لية فى البلد هل بسسب السعر ولا ارتفاع اسعار قطع الغيار ودة محدش يختلف علية بالنسبة لنيسان عموما
قديم 04-01-2010, 11:49 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

60 الف كتير امال ايه فايدة تجميعها فى الصين مش المفروض يقلل سعرها طب لو كانت يابانى كانت بكام 259 الف لا طبعا سعرها مبالغ فيه بدليل عدم انتشارها