العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > Tiggo

قديم 01-12-2011, 06:19 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا هاشتري تيجو 1600 / مو 2012 ايه رايكم .............اشتري و لا بلاش

معلش هوه ايه اللي دخل نيسان صني في الموضوع الراجل بيسال هل التيجو حلوه ولا وحشه وفي واحد نصحه بالصني قدر خيره انما التانين سابوا الموضوع وبداوا يقطعوا في النيسان وانا متاكد دون تجربه للعربيه عشان سمعوا اتنين او تلاته بيشتكوا من العربيه في قسم النيسان تبقي العربيه وحشه يا جماعه تويوتا وهوندا من كبري شركات العربيات في العالم سحبوا اكتر من مليون سياره حول العالم لوجود عيوب تصنيع فطبيعي تلاقوا عربيه او اتنين او عشره حتي بها عيوب المهم انا تنفع تصلح تلك العيوب والشركه تكون مسؤله عن اصلاحها المهم بالنسبه للعضو اللي بيسال نصحيتي ليك خد النصيحه مين من يملك السياره ولديه خبره سابقه معها واسف علي الاطاله
قديم 01-12-2011, 01:10 PM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future
افتراضي رد: انا هاشتري تيجو 1600 / مو 2012 ايه رايكم .............اشتري و لا بلاش

ايه ابعد عن الصينى ؟ شيئ غريب ..دوله تلت سكان العالم .. والوحيده التى لم تتاثر بالازمه الاقتصاديه ...ولها عشرات الشركات العملاقه التى تستثمر المليارات فى مجال السيارات . وبتنافس اعتى الماركات بقوه فى جميع اسواق العالم ..واحنا لسه نايمين ولما نصحى نقول ابعد عن الصينى ونرجع ننام تانى ..والظاهر هنفضل على كده لغايه ماهيتخرب بتنا ..
العربيات الصينى افضل بكتير جدا من الاودى والجاجوار والمرسيدس واليى ام والبنتلى والهمر .......عارفين ليه حضراتكم ؟ لانها بتقدم سيارات ذات امكانات لها قدرها بسعر متاح .. اما الماركات اللى انا ذكرتها دى معظم البشر عبر العالم لن يشعروا بافضليتها او سوءها لانها باختصار لاتعتبر موجوده بالنسبه لهم بل ان مجرد رؤيتها يعتبر حلم بعيد المنال .. والاهم من كده ان مقارنه هذه الماركات فى اطار سعرها مع السيارات الصينيه فى اطار سعرها يؤكد بالقطع ان السيارات الصينيه افضل بكتير ....وارجو ان تتذكروا كلماتى تلك , ان المستقبل القريب للسيارات الصينيه .
قديم 02-12-2011, 02:05 AM
الصورة الرمزية Eng.Ahmed Wagdy
Eng.Ahmed Wagdy Eng.Ahmed Wagdy غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس اتصالات
التخصص العملى: Communication Engineer

Eng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mms مشاهدة المشاركة

العربيات الصينى افضل بكتير جدا من الاودى والجاجوار والمرسيدس واليى ام والبنتلى والهمر .
: ROFL_C~118::R OFL_C~118::RO FL_C~118:
قديم 16-12-2011, 07:55 PM
الصورة الرمزية misho777
misho777 misho777 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مهندس زراعى ومدرب رياضى
هواياتي: الغطس والصيد

misho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

نصيحة لوجة الله بلاش التيجو هات لو عايز صينى ونفسك فية هات byd
hنما تيجو بلاش وطبعا انا مش مرجح الصينى عموما الا بعد 5 الى 9 سنوات عشان يبقى زى الكورى الوقتى فاهمنى اقصد اية طبعا
بصراحة فى عربيات كتير نفس السعر ممتازة واحسن منها
بصراحة بلاش تيجو هى شكلها حلو وجذابة لكن مشاكلها كثيرة ممكن اقول لك اشتريها وجرب بنفسك السيارة لها مميزات وبها عيوب قد تعجبك السيارة لكنك لا تتحمل عيوبها بخاصة لو انك اشتريت سيارة زيرو اما مستعمل فستكون الصدمة اخف اشترى يابانى او المانى افضل
قديم 16-12-2011, 09:17 PM
الصورة الرمزية THE EGYPTIAN
THE EGYPTIAN THE EGYPTIAN غير متواجد حالياً

THE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud of

السيارة بالامكانيات الموجودة بها و بالفئة السعرية اكثر من ممتازة و بشهادة اكثر من مالك لها خلال عام و اثنين

السيارة لا تتوقع منها أداء الهامر او الشيروكى او حتى التيريوس فكل سيارة لها سعر مناسب لما تقدمه.

وفقك الله الى الخير و عليك بصلاة الإستخارة ....

(( فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا {10} يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا{11} وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا {12} ))

« سَيِّدُ الاسْتِغْفَارِ »
عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : « سَيِّدُ الاسْتِغْفَارِ أَنْ يَقُولَ العَبْدُ : اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِي لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ ، خَلَقْتَنِي وَأَنَا عَبْدُكَ ، وَأَنَا عَلى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ ، أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِ مَا صَنَعْتُ ، أَبْوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ ، وَأَبُوءُ بَذَنْبِي ، فَاغْفِرْ لِي ، فَإِنَّهُ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ » مَنْ قَالَهَا في النَّهَارِ مُوقِنَاً بِهَا فَمَاتَ مِنْ يَومِهِ قَبْلَ أَنْ يُمْسِي فَهُوَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ ، وَمَنْ قَالَهَا مِنَ اللَّيْلِ وَهُوَ مُوقِنٌ بِهَا فَمَاتَ قَبْلَ أَنْ يُصْبِحَ فَهُوَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ » .

أخرجه البخاري