العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > ساحة السوق

ساحة السوق ساحة السوق خدمة جديدة للأعضاء للإعلان عن بيع أو شراء كافة اﻷغراض التى لا علاقة لها بالسيارات - و موقع مصر موتورز غير مسؤل عن جودة المنتجات أو جدية العروض المعلن عنها فى هذه الساحة

قديم 15-01-2013, 09:56 PM
imagine imagine غير متواجد حالياً

imagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أنواع الريسيفرات الFULL HD المختلفه في مصر واثمانهم وامكانياتهم وافضل نوع

اسمحلى اشترك فى الرد بمعلوماتى المتواضعه يا كبير
انا عندى شاشه ال جى اخر استقبالها اتش دى 720 بى يعنى لا تستطيع البث اتش دى 1080 بى بس على العموم ال 720 بى بالنسبه لى حلو جدا و زى الفل عنننننننبببببب
و اشتريت رسيفر ترومان 9090 بى اوبشن 1080بى
و اشتريت سويتش 40 جنيه عشان سلك النت اللى عندى اخرج منه سلكين واحد للكمبيوتر و التانى للرسيفر
الرسيفر معاه سيرفر مجانى لمدة سنه و بيقولك السنه هتخلص امتى
حضرتك انت بتسأل على الاتش دى لو هتركب النايل سات فقط يبقى فكك من موضوع الاتش دى خااالص لان مفيش ولا قناه على النايل سات بتبث 720 بى حتى الا قنوات قليله جدا و اللى هيفتحهملك الرسيفر اتنين فقط تابعين للجزيره الرياضيه لكن كل القنوات الاخرى اخر بثها 480 بى جوده هاى كواليتى لكنها مش اتش دى خالص يعنى مثلا فيه قناه اسمها اعتقد صدى البلد دايما حاطه لوجو اتش دى على القناه من فوق و ده تخلف لان القناه بثها اخره 480 مش عارف يعنى بيضحكو على نفسهم مثلا لكن ثق تماما ان جميع القنوات على النايل سات الا فيما ندر بثها لا يعلو عن 480 بى يبقى لو حضرتك عندك افضل شاشه و افضل رسيفر فى العالم كله برده مش هتقدر تشوف القناه اكتر من 480 بى مش اتش دى خالص
بالنسبه للاوروبى فطبعا الرسيفر فاتحلى معظم قنوات الاوروبى و اتفرج بقى على الاتش دى اللى بجد على سكاى سبورت او كانال سبورت او حتى قنوات الافلام
انا اصلا مبتفرجش على التلفزيون لكنى مجنون دورى انجليزى و بشجع ليفربول و لك ان تتخيل لو كان له ماتش و مش متذاع على السكاى سبورت او كانال سبورت او نوفا و هما ال 3 باقات اللى بيذيعو دورى انجليزى على الهوت بيرد فقط على حد علمى و عشان كده انا بفكر اركب راس تركى لان القمر التركى بثه للدورى الانجليزى اغزر من الباقات دى
بالنسبه بقى حضرتك بعد السنه ما تخلص بيكون عندك حل من اتنين يا اما تشترك فى سيرفر مدفوع يا اما بتشترى رسيفر تانى ب 500 جنيه و الصراحه الحلين بالنسبه لى مش بطالين لو قارنا اسعار الاشتراكات و لما نعرف ان قناه متخلفه زى ابو ظبى الرياضيه بتقولك عشان تتفرج على الدورى الانجليزى لازم شاشه اتش دى فيها مخرج اتش دى ام آى و رسيفر مخصوص تبع الباقه احتكار قذر من الاخر بس معلش فلوس الخسيس بتروح لابليس و احنا بنتفرج على اللى احنا عايزينه برده غصبن عن عين اهاليهم معلش مهم مش تعبانين فى الفلوس هيحسو بالغلابه ازاى
تحياتى يا كبير
قديم 16-01-2013, 01:08 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أنواع الريسيفرات الFULL HD المختلفه في مصر واثمانهم وامكانياتهم وافضل نوع

السلام عليكم
شكرا لمعلوماتك الجميله
لكن حضرتك لم تذكر تجربتك مع انواع الريسيفرات

والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 16-01-2013, 04:33 PM
imagine imagine غير متواجد حالياً

imagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond repute

مجربتش غيره انا مبتفرجش على التلفزيون و لولا الدورى الانجليزى مكنتش عملت الحوار ده
على العموم هو بيسجل على الفلاشه و بيتحدث عن طريق الانترنت و تشغل يوتيوب من عليه و فيه واير ليس
و كمان لو عندك افلام على الكمبيوتر بتاخدها على الفلاشه و الرسيفر بيشغلها على الشاشه
و دى فايده كبيره خصوصا فى الافلام الاجنبى لانى بلزق الترجمه على الفيلم ببرنامج
winavi او برنامج avi recomp
و الرسيفر بيشغلها بامتداد avi او mp4
و طبعا بتكون جودتها عاليه و ده بيكون اختيار ليك و انت بتحمل الفيلم من التورنت
و كمان هو بيقرا الترجمه لو فى ملف منفصل بس بتكون حروف مش مفهومه يعنى مش عربى و كنت سمعت ان هينزله تحديث سوفت عشان يقرا ملفات الترجمه بصوره صحيحه
ده اخر علمى بالرسيفر تحياتى يا كبير
قديم 16-01-2013, 05:20 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة imagine مشاهدة المشاركة

مجربتش غيره انا مبتفرجش على التلفزيون و لولا الدورى الانجليزى مكنتش عملت الحوار ده
على العموم هو بيسجل على الفلاشه و بيتحدث عن طريق الانترنت و تشغل يوتيوب من عليه و فيه واير ليس
و كمان لو عندك افلام على الكمبيوتر بتاخدها على الفلاشه و الرسيفر بيشغلها على الشاشه
و دى فايده كبيره خصوصا فى الافلام الاجنبى لانى بلزق الترجمه على الفيلم ببرنامج
winavi او برنامج avi recomp
و الرسيفر بيشغلها بامتداد avi او mp4
و طبعا بتكون جودتها عاليه و ده بيكون اختيار ليك و انت بتحمل الفيلم من التورنت
و كمان هو بيقرا الترجمه لو فى ملف منفصل بس بتكون حروف مش مفهومه يعنى مش عربى و كنت سمعت ان هينزله تحديث سوفت عشان يقرا ملفات الترجمه بصوره صحيحه
ده اخر علمى بالرسيفر تحياتى يا كبير
السلام عليكم
شكرا جزيلا لأهتمامك وردك الكريم
AHLNW SHALN
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 01-08-2013, 01:59 AM
modyyy200 modyyy200 غير متواجد حالياً

modyyy200 is on a distinguished road

عن تجربة الدريك 7500 و معاه سنه شيرنج
والفرق بين ال HD redy
و Full HD بسيط جدا