العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 22-03-2012, 04:12 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute
مميز عايز تشترى عربيه زيرو ومش عارف سعرها ولا مركز الخدمه فين ادخل واكتبلى اسم العربيه الى عوزها وانا هقولك فئتهاو اسعرها وابشنها ووكيلها موضوع اكثر من متميز

عايز تشترى عربيه ومش عارف سعرها ولا مركز الخدمه فين ادخل واكتبلى اسم العربيه الى عيوها وانا هقولك اسعرها وابشنها ووكيلها موضوع اكثر من متميز
انا جبت مجلة سيارات وفيها قسم مخصوص لاسعار العربيات ووكيلهم بس للاسف انا كنت عايز اعمل موضوع شهرى عن الاسعار بس بعد لما عدييت الصور لقتهم يعدو ال 80 صوره عشان كده جتلى فكره الى عايز عربيه يقولى واصورها من المجله ووكيلها وارفع الصور كده اسهل واحلى للجميع مع ملحوظة انى هتابع هذه المجله يعنى الى مثلا هيقولى فى شهر نوفمبر مثلا هقله سعر العربيه بتاعت مجلة شهر نوفمبر كد يعنى ودى صور عشان تساعد الشخص عشان يفهم الرمود دى معناها ايه لما ارفع صورة العربيه

اتمنى فكرتى تنال اعجاب الجميع وارجو تثبيت الموضوع لاهميته ومنتظر الردود

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

التعديل الأخير تم بواسطة محمد اشرف ; 22-03-2012 الساعة 04:29 PM
قديم 23-03-2012, 10:10 AM
الصورة الرمزية Moemen
Moemen Moemen غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طيار مدني
هواياتي: الطيران

Moemen is on a distinguished road
افتراضي رد: عايز تشترى عربيه زيرو ومش عارف سعرها ولا مركز الخدمه فين ادخل واكتبلى اسم العربيه الى عوزها وانا هقولك فئتهاو اسعرها وابشنها ووكيلها موضوع اكثر من متميز

10/10

طيب انا حالياً بفكر في الـ Suzuki Grand Vitara بس عايز اعرف سعرها السنة دي ايه و هل في مراكز صيانة متوفرة ولا لأ و يا ريت بقي لو نصيحة أخوية من أي حد يعرف عنها حاجة - تنصحوني بيها ولا ايه النظام ؟

لا اله الا الله محمد رسول الله

www.lageria.org
قديم 23-03-2012, 10:11 AM
الصورة الرمزية Moemen
Moemen Moemen غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طيار مدني
هواياتي: الطيران

Moemen is on a distinguished road
افتراضي رد: عايز تشترى عربيه زيرو ومش عارف سعرها ولا مركز الخدمه فين ادخل واكتبلى اسم العربيه الى عوزها وانا هقولك فئتهاو اسعرها وابشنها ووكيلها موضوع اكثر من متميز

و يا ريت لو الـ Volkswagen Suran و اللانسر كمان

لا اله الا الله محمد رسول الله

www.lageria.org
قديم 23-03-2012, 11:43 AM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute

جزاك الله خيراً موضوع حلو أوى , وأشكرك على توضيح الأختصارات وعرضها بالصور. أنا بصراحة ما كنتش بفهم أيه معناها خالص.
طب أنا بفكر أجيب اللوجان سبعة راكب MCV وكنت عاوز أعرف المانيوال منها عامل كام , وأيه هى الأمكانيات اللى نازلة بيها ومدى توفر قطع الغيار والأعتمادية فى الشغل .
أنا بصراحة بفكر أشغلها فى السياحة ما بين طابا والقاهرة .فهل يا ترى هتصمد ولأ هاتتعبنى . مرة أخرى أحيييك على فكرة اللموضوع ((-:

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

قديم 23-03-2012, 06:28 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Moemen مشاهدة المشاركة

10/10

طيب انا حالياً بفكر في الـ Suzuki Grand Vitara بس عايز اعرف سعرها السنة دي ايه و هل في مراكز صيانة متوفرة ولا لأ و يا ريت بقي لو نصيحة أخوية من أي حد يعرف عنها حاجة - تنصحوني بيها ولا ايه النظام ؟

شكرا جدا على ردك ثانى حاجه نبدء بطلبك السوزوكى جراند فيتارا عربيه حلوه وكويسه ولو عجباك توكل على الله عيبها الوحيد انها 2 باب ونادر جدا لو لقيت 4 بابا ولو لقيت هتكون استيراد عشان ال4 باب مش بيتباع منها زيزو فى مصر دى صور بها الوكيل ومراكز الخدمه و سعر السياره والضمان

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/