العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 01-10-2014, 03:10 PM
medo84eg medo84eg غير متواجد حالياً

medo84eg is a name known to allmedo84eg is a name known to allmedo84eg is a name known to allmedo84eg is a name known to allmedo84eg is a name known to allmedo84eg is a name known to all
افتراضي عاوز اشتري سوزوكي ماروتي زيرو تقسيط مباشر

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الاخوة الكرام
عاوز اشتري سيارة سوزوكي ماروتي زيرو تقسيط
يا ريت تدلوني علي معرض او شركة كويسة فيها تقسيط مباشر علشان ميكنش حرام
و يكون التعامل معاهم محترم
و متكنش عربياتهم بيسيبوها للي شغالين يلعبوا بيها
قديم 02-10-2014, 01:39 AM
Abo Rayan Abo Rayan غير متواجد حالياً

Abo Rayan is on a distinguished road
افتراضي رد: عاوز اشتري سوزوكي ماروتي زيرو تقسيط مباشر

اخي العزيز بعد التحية انا مش خبرة في العربيات بس حبيت اقولك نصيحة علي الماروتي فكر كويس قبل ما تشتريها لانها عربية ضعيفة جدا وتمنها غالي بالنسبة ليها ولوفكرت تبيعها بعد كام سنة مش هتعرف تبيعها وهتخسر تمنها كله لان مفيش حد هيشتري ماروتي مستعملة ولو ب 30 ألف جنيه وممكن يجيب عربية مستعمله وحاجه ممتازه هيحط كام الف ويجيب مثلا فولكس جولف بولو اللي شخصيا بعشقها لاني بحب الالماني جدا واسف للاطاله فكر كويس وهتدفع فوق تمنها مش اقل من 12000 جنيه لو علي 5سنين وشكرا
قديم 02-10-2014, 01:27 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز اشتري سوزوكي ماروتي زيرو تقسيط مباشر

اخي العزيز بعد التحية انا مش خبرة في العربيات بس حبيت اقولك نصيحة علي الماروتي فكر كويس قبل ما تشتريها لانها عربية ضعيفة جدا وتمنها غالي بالنسبة ليها ولوفكرت تبيعها بعد كام سنة مش هتعرف تبيعها وهتخسر تمنها كله لان مفيش حد هيشتري ماروتي مستعملة ولو ب 30 ألف جنيه وممكن يجيب عربية مستعمله وحاجه ممتازه هيحط كام الف ويجيب مثلا فولكس جولف بولو اللي شخصيا بعشقها لاني بحب الالماني جدا واسف للاطاله فكر كويس وهتدفع فوق تمنها مش اقل من 12000 جنيه لو علي 5سنين وشكرا
كلام صح إلى حد كبير
الزيرو بيخسر لو هتبيع بسرعه, بيخسر كتير أوى
و خاصة العربيات الشعبية (بتاعة الغلابه اللى زى حالاتنا)
اللى بيشتريها بيشتريها لإنها على أد فلوسه مش علشان هى متوافقة مع إحتياجاته
يعنى اللادا و الماروتى و ... التكنولوجيا القديمة دى , حرام حد يشتريها زيرو
لو مستعمل علشان الحاله الإقتصادية يبقى ماشى
إنما زيرو حرام فيها المبلغ ده كله, صحيح هتريحك كام سنه فى الأول مفيش مشاكل بس العربيات دى بتكنولوجيتها المتخلفه بتستحمل إنك تشتريها مستعمله و يبقى لسه فيها خير
أعانك الله