العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 09-01-2012, 02:17 AM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute
افتراضي العربيه مبقتش ثابته على الطريق

انا عندى عربيه بيجو 307sw مو 2007 المهم بقالى فتره كده لما اسافر واعدى ال 120 كده احس العربيه مش ثابته خالص رغم انى عملها ترصيص الدريكسيون بيجى يمين وشمال بيتهز لكن مش قوى بس العربيه مش ثابته مش زى الاول خالص ياترى ده عيب ايه ؟
قديم 09-01-2012, 02:42 AM
الصورة الرمزية Abo-Islam
Abo-Islam Abo-Islam غير متواجد حالياً

Abo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud of
افتراضي رد: العربيه مبقتش ثابته على الطريق

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_zamalek7 مشاهدة المشاركة

انا عندى عربيه بيجو 307sw مو 2007 المهم بقالى فتره كده لما اسافر واعدى ال 120 كده احس العربيه مش ثابته خالص رغم انى عملها ترصيص الدريكسيون بيجى يمين وشمال بيتهز لكن مش قوى بس العربيه مش ثابته مش زى الاول خالص ياترى ده عيب ايه ؟
أنا عانيت من نفس المشكلة في عربيتي و بعد عذاب روحت مركز محترم من فروع بريدجستون و عملت ترصيص و ظبط زوايا تاني و تربيط كامل للعفشة و كمان إتضح أنه كان فيه عندي جنط "معووج" فقمت بإستعدالة في الحرفيين و بعدها بقيت بمشي 200 و 220 و ما شاء الله العربيه ثابته جدا و خصوصا في الملفات.
أتمنى أكون أفدتك..............

اللهم اقسم لنا من خشيتك ما يحول بيننا
وبين معاصيك ومن طاعتك ما تبلغنا به
جنتك ومن اليقين ما يهون علينا مصائب
الدنيا ومتعنا بأسماعنا وأبصارنا وقوتنا
ما أحييتنا واجعله الوارث منا واجعل ثأرنا على من ظلمنا وانصرنا على من عادانا ولا تجعل مصيبتنا في ديننا ولا تجعل الدنيا اكبر همنا ولا مبلغ علمنا ولا تسلط علينا من لا يخافك ولا يرحمنا /
أخي الزائر ردد معى وقول **
***لا اله إلا انت سبحانك إني كنت من الظالمين***
أشكرك أخي الزائر على قراءة موضوعي ومنتظر الردود

صفحتي على الفيسبوك

http://www.facebook.com/ana.masry.940
قديم 09-01-2012, 02:51 AM

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lonely_2409 مشاهدة المشاركة

أنا عانيت من نفس المشكلة في عربيتي و بعد عذاب روحت مركز محترم من فروع بريدجستون و عملت ترصيص و ظبط زوايا تاني و تربيط كامل للعفشة و كمان إتضح أنه كان فيه عندي جنط "معووج" فقمت بإستعدالة في الحرفيين و بعدها بقيت بمشي 200 و 220 و ما شاء الله العربيه ثابته جدا و خصوصا في الملفات.
أتمنى أكون أفدتك..............
شكرا لحضرتك بس فين الفرع ده كمان انا عامل ترصيص فى الحرفيين ده عمله بكميوتر وحاجه حديثه مش النظام القديم بس بردو غير موضوع الثبات لسه بترمى شمال بردو لمت روحت قالى فىكاوتش متاخر عن كاوتش وظبطه وعدله
قديم 09-01-2012, 02:57 AM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute

بص اولا على الكاوتش هو بقاله اد ايه؟ ممكن يبقى فيه عالى و واطى, عموما لو الكاوتش عدى ال50 الف يفضل تغيره, على الاقل العجلتين اللى قدام.
السؤال التانى, هل عملت حادثة قريبا؟ خاصة لو حادثة من قدام, ممكن برضو تكون العربية محتاجة زرجينة.

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى
قديم 09-01-2012, 03:06 AM

لاء انا شريها مستعمله هى دلوقتى عامله 51 الف كيلو العربيه انا اعلى سرعه جبتها بيها 150 وكانت زى الفل لكن الموضوع ده بقاله فتره صغيره معايا ومعملتش بيها حادثه قبل كده ربنا سترها الحمد الله بس بعد معملت الترصيص والزوايا بتحدف شمال بردو ده غير موضوع عدم الثبات الجديد ده يعنى قريبى كان جمبى انهرده بيقلى العربيه مش ثابته على الطريق وانا كنت جايب 110