العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 28-05-2012, 03:54 PM
waelelgazawey waelelgazawey غير متواجد حالياً

waelelgazawey is on a distinguished road
عاجل ستروين AX ضروري جدا ياريت حد يرد عليا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
السادة الافاضل انا معايا ستروين AX العربية سخنت مني امبارح الصبح.. زودت ميه ومشيت مسافة مش طويلة وشوية تاني وسخنت المهم اكتشفت انها بتجيب ميه من فوق المقص اليمين.. روحت بليل لميكانيكي عادي كان فاتح لان امبارح كان الاحد.. المهم قالي دة الكوع الفيبر اللي موصل للموتور بيجيب ميه وعشان كدة العربية بتسخن
اولا عايز اعرف سعر الكوع
ثانيا عايز ميكانيكي نضيف يبص على العربية واتاكد انه الموضوع دة صح مش اى كلام وبتاع
اشكركم جميعا
قديم 28-05-2012, 04:17 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ضروري جدا ياريت حد يرد عليا

السلام عليكم
مش محتاجه ميكانيكي نظيف انت ممكن تشوفها بنفسك وتعرف هل العيب فيها ولا لأ فيه حاجات كثيره في السيارات ممكن تكتشفها لوحدك
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 29-05-2012, 04:02 AM
vectra vectra غير متواجد حالياً

vectra is on a distinguished road

السلام عليكم انا كنت مره بصلح العربيه والميكانيكي قالي الكوعه دي بتعمل من 150 الي 200 جنيه وهيا ناحيه المقص اليمين فعلا كوعه طويله غيرها وهتلاقي الدنيا تمام.....اشاركك المشكله الي عندجي يمكن تفدني في طقطقه في اليمين عندي بسمعها وانا ماشي بتظهر بعد ما امشي شويه بالعربيه ولما باخد ملف بيختفي فياريت المشكله دي لو مريت بيها تقولي سببها ايه بالظبط وشكرا ليك واسف في الاطاله!!!
قديم 31-05-2012, 11:05 AM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vectra مشاهدة المشاركة

السلام عليكم انا كنت مره بصلح العربيه والميكانيكي قالي الكوعه دي بتعمل من 150 الي 200 جنيه وهيا ناحيه المقص اليمين فعلا كوعه طويله غيرها وهتلاقي الدنيا تمام.....اشاركك المشكله الي عندجي يمكن تفدني في طقطقه في اليمين عندي بسمعها وانا ماشي بتظهر بعد ما امشي شويه بالعربيه ولما باخد ملف بيختفي فياريت المشكله دي لو مريت بيها تقولي سببها ايه بالظبط وشكرا ليك واسف في الاطاله!!!
معظم الطقطقة بتبقى كبالن والصوت بيطلع على حسب مكان الاصابة بالتحديد يعنى لو الاصابة فى جزء جانبى تسمع طقطقة على الملفات مثلا وهكذا عموما الكبالن بتتصلح وتبقى 100 100 ومافيهاش اى مشكلة
بالنسبة لنقطة الكوع ده بيبقى الوصلة اللى خارجه من الرادياتير ورايحة للموتور ويفيدك اكتر فنى الرادياتير

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 31-05-2012, 11:25 AM
.EhAb .EhAb غير متواجد حالياً

.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold

سهل جداً حضرتك تلاحظ تسريب المياه من الكوعة بمجرد النظر و تغييرها سهل