العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 21-02-2010, 02:33 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حد يفيدني يا شباب , البرادو ولا الباثفندر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة homosh مشاهدة المشاركة

تسلم يا رب يا أستاذ شريف وربنا يسهل مبدأيا أغير العربيه اللي معايا الاول في قطر وبعد كده لما ميعاد الأجازه يقرب أكون أخدت قرار إني هعمل إيه بالظبط ptmnlo123per1127
دا انتا شكلك اتبهدلت فعلا في تنزيل عربيه مصر واضح إنها إجراءات مقرفه بجد والواحد بيبقي نازل يادوب عايز يلحق كل دقيقه من الاجازه ومبيبقاش طايق اصلا اي حاجه تعطلو ptmnlo123per1116 منكم نستفيد طبعا يا استاذ شريف .
اه و الله يا باشا
بهدلة و اي بهدلة 3 مشاوير للسويس الانتظار لساعات في الشارع في عز الصيف.
ده غير انك حاطط قي بقك جزمة قديمة و معفنة و مش قادر تفتحة لاحسن الليلة تبوظ و شوية شخصيات ميسوش 3 تعريفة و بيعاملك بمنتهي الدونية ولا كانك جي تشتغل خدام عند اللي خلفوه.
ده غير طبعا النظرة ليك كانك قارون شخصيا و فيها ايه يعني لما تدفع 30 ولا 40 الف للناس عشان تمشي حالك ما انت علي قلبك قد كده و منزل عربية بالشيئ الفلاني و لا كانهم عارفين ان العربية اللي انت منزلها ده مرطرطة في البلد اللي انت جاي منها و انها تعتبر ولا حاجة.
و طبعا لازم تخف عشان تعوم و تشخشخ جيبك كده عشان الموضوع يمشي و اقل فئة في العملة عندهم هي الورقة ام 50 جنية. يا راجل ده اللي علق لنا النمرة بص لل 20 جنية و كانها ربع جنية و بيصلنا بذهول و اللي علي لسانة مش قليل ده يا باشا و مش عارف والدي استحملة ازاي و انا كنت عايز اشوطة.

و بعد كلللللل ده العربية في 6 شهور شافت اللي مشفتوش في 3 سنين برة و حوادث و تكحيتات بالجملة و في الاخر فيها مشكلة و التوكيل مش عارف يحلها و يا عالم.

صدقني سيبك من الحوار ده كله و اعمل اللي نويت عليه و طول ما انت مش عايش في مصر متجبش عربية فيها خالص.
مشي حالك باي طريقة و لما تنزل و تستقر هات اللي انت عايزه

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven
قديم 21-02-2010, 04:21 PM
homosh homosh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: إداري
هواياتي: الصيد

homosh has a spectacular aura abouthomosh has a spectacular aura abouthomosh has a spectacular aura about

يا نهار ابيض دا حوار..ptmnlo123per144 أنا كان كل أملي إني أركب عربيه نضيفه في بلدي وأتمتع بيها يعني مش هيبقي لابره عارفين نتمتع من الاشكال اللي معاشرنها ولا حتي جوا بلدنا هنعرف نتمتع بالحاجه ..طب نروح فين؟؟؟؟
عموما كلامك عين العقل ودي في الاول وفي الاخر عربيه وانا مش ناقص حد من اهلي يجرالو حاجه عشان حتت عربيه خدتلها عين محترمه وربنا يسترها عالجميع ويباركلك يا رب يا أستاذ شريف علي نصايحك ويقدرك عاللي انتا فيه من مشاكل العربيه .ptmnlo123per144

homosh
قديم 21-02-2010, 05:37 PM
الصورة الرمزية horas3000

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة homosh مشاهدة المشاركة

يا نهار ابيض دا حوار..ptmnlo123per144 أنا كان كل أملي إني أركب عربيه نضيفه في بلدي وأتمتع بيها يعني مش هيبقي لابره عارفين نتمتع من الاشكال اللي معاشرنها ولا حتي جوا بلدنا هنعرف نتمتع بالحاجه ..طب نروح فين؟؟؟؟
عموما كلامك عين العقل ودي في الاول وفي الاخر عربيه وانا مش ناقص حد من اهلي يجرالو حاجه عشان حتت عربيه خدتلها عين محترمه وربنا يسترها عالجميع ويباركلك يا رب يا أستاذ شريف علي نصايحك ويقدرك عاللي انتا فيه من مشاكل العربيه .ptmnlo123per144
مش قولتلك يا زعيم
للاسف لو عايز تتمتع بعربية فاكيد مش هيكون في مصر و الحمد لله انك في الخليج عشان يبقي عندك الفرصة دي. و طالما تقدر اركب العربية اللي نفسك فيها لان الفرصة دي مش هتتعوض. و بعدين لو ربنا كرمك و عرفت تنزلها مصر خير و بركة معرفتش اديك اتمتعت بيها و خدت اللي انت عايزة. و علي فكرة لو عملت كده الناس هتحترمك و فكرتها عنك انت شخصيا و عن المصريين بشكل عام هتختلف و صدقني ده عن تجربة. لما ننزل مصر يبقي يحلها الف حلال مش يمكن تحصل معجزة و يلغوا الجمارك و لا حاجة (عشم ابليش في الجنة ) و ربنا يتوب علينا.

Sharief Mansy

قديم 21-02-2010, 06:29 PM
homosh homosh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: إداري
هواياتي: الصيد

homosh has a spectacular aura abouthomosh has a spectacular aura abouthomosh has a spectacular aura about

ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه هههههههه
ده فعلا عشم ابليس في الجنه ههههههههههههههههههههههههه ههههههه
بس علي كلامك فعلا لو حتي بقي مفيش جمرك مش هنزل عربيه من برا ههههههه
بس والله الفكره مش كده بس انتا عارف ان الحاجه في مصر ليها طعم تاني الحمد لله من ساعت ماجيت وانا بركب عربيات نضيفه بس معظمها كان الكفيل هوا اللي بيوفرهالي يعنيptmnlo123per1127 كروزر باترول بي ام يوكون اقل موديل كان 2006 ماعدا الشيروكي اللي صورتها محطوته دي هيا الوحيده اللي 99 بس برضو في مصر حاجه تانيهptmnlo123per122
عموما كانت حاجه نفسي اعملها بس اصطدمت بالواقع وفعلا هجيب العربيه اللي نفسي فيها ولما ابقي لنزل يبقي يحلها ربنا

homosh

التعديل الأخير تم بواسطة homosh ; 21-02-2010 الساعة 06:40 PM
قديم 22-02-2010, 01:27 AM
الصورة الرمزية horas3000

تمام كده يا باشا
و مبروك مقدما علي العربية الجديدة
و مستنين تقريرك عنها باذن الله
و خليك في الالماني و انت هتدعيلي

Sharief Mansy