العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki

سوزوكى Suzuki بدات شركة سوزوكى نشاطها فى عام 1909 كشركة اقمشة لاكن مع الثورة الصناعية فى اليابان تحولت لانتاج السيارات عام 1952 وهيا تخضع حاليا لشركة جنرال موتورز حيث تملك الاخيرة نسبة 20% من اسهمها كما تمتلك سوزوكى شركة ماروتى الهندية Maruti من اشهر موديلاتها: سويفت ماروتى التو ليانا وايجنيس وجيمنى وجراند فيتارا و SX4 XL7

قديم 14-01-2013, 06:47 PM
mostafa_wahid mostafa_wahid غير متواجد حالياً

mostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond repute
افتراضي اسشارة عاجلة

يا رجالة القسم ممكن استشارة , دلوقتى انا معروض قدامى عربية سوزوكى التو 1000 سى سى , موديل 2005 كاملة (تكيييف /باور /زجاج كهرباء) , وماشية 63000 كيلو بس , والعربية فابريكة جوة وبرة تقريبا ... والمطلوب فيها 32000 جنية نهااااااائى ,وعندى كذا استفسار

اولا: السعر المطلوب دة كويس ليها ولا عالى ... ولو عالى هل هوة عالى اوى ولا فرق الف او الفين

ثانيا: ناس يقولوى يابنى دى صغيرة ومتستحملكش وهية عربية ضعيفة وصاجها تعبان وكمان سعرها غالى اوى عليها خليك فى الاكسيل 1300 او البرايد العصفورة احسن او اى حاجة تانية تكون كبيرة شوية ومتتعبكش ... ودة رأى ويحترم

ثالثا: ناس تقولى اة السعر عالى بس انت بتشترى حالة كويسة وبتشترى موديل عالى وكمان صيانتها سهلة وتكييفها حلو وصغيرة وموفرة فى البنزين , وبينصحونى متستخسرش فى عربية حالتها كويسة وحتريحك وان دى مش اخر عربية حتجيبها كلها سنتين او ثلاثة وتغير وتجيب الاحسن لما تتجوز ... وبردوا دة رأى ويحترم وانا برضوا ميال شوية لية

بس طبعا ما خاب من استشار .. فانا حابب استشير اهل القسم اصحاب الخبرة وربنا يكتب الخير لكل الناس ان شاء الله
وشكرا
قديم 15-01-2013, 02:06 PM
8GiGa 8GiGa غير متواجد حالياً

8GiGa is on a distinguished road
افتراضي رد: اسشارة عاجلة

بالنسبه للسعر مش هقدر افيدك

انما رائى انك تشترى واحده جديده افضل
سوزوكى التو 2013 800 سى سى ب 48900
قديم 15-01-2013, 02:22 PM
Neo206 Neo206 غير متواجد حالياً

Neo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond repute

بص أنا راى المتوضع مع الجديد و الحالة
بس التو مقدرش افيدك فيها
نصيحتى صلى صلاة أستخارة و ربنا هيكرمك إن شاء الله بالى فيه خير
قديم 16-01-2013, 04:54 PM

mostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Neo206 مشاهدة المشاركة

بص أنا راى المتوضع مع الجديد و الحالة
بس التو مقدرش افيدك فيها
نصيحتى صلى صلاة أستخارة و ربنا هيكرمك إن شاء الله بالى فيه خير
ربنا يكرم ان شاء الله .. شكرا يا باشا
قديم 16-01-2013, 04:58 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 8GiGa مشاهدة المشاركة

بالنسبه للسعر مش هقدر افيدك

انما رائى انك تشترى واحده جديده افضل
سوزوكى التو 2013 800 سى سى ب 48900
لا انا لو حفكر فى زيرو يبقى ان شاء الله تكون فى حاجة كبيرة ومريحة وتعد معايا كتير يعنى مش اقل من لانوس او فيرنا ... اما دى اول عربية ليا ولسة اول مرة سواقة ,مش حتعد معايا كتير يعنى سنتين وحقلبها واشوف غيرها ان شاء الله فا مش عاوز اخسر كتير وانا بابيع