العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 18-01-2010, 10:54 AM
الصورة الرمزية انور محمد
انور محمد انور محمد غير متواجد حالياً
التخصص العملى: عمل حر
هواياتي: الفيفا

انور محمد will become famous soon enoughانور محمد will become famous soon enough
كل اللي اشتري عربيه مستعمله تعالي محتاجين مساعدتك

السلام عليكم
اولا انا سعيد جدا اني انضميت للمنتدي الرائع ده واللي اجمل ما فيه طبعا اعضاءه
خطرت ببالي فكره ممكن تساعد كل اللي زيي ومش عارفين يشترو عربيه عدله وسعرها حلو
قلت اطلب من اخواتي كل اللي اشتري عربيه وطلعت حلوه وريحته وتمنها كويس يقولنا اشتراها منين وايه الاماكن اللي ممكن نشتري منها عربيه محترمه غير السوق اللي اتملي نصابين
وياريت كمان اللي تقع قدامه عربيه حلوه بيبيعها صاحبه او شايفها معروضه يقولنا لعل وعسي ينفع احد الغلابه اللي دايخين علي عربيه
ولكم مني جزيل الشكر والاحترام
اخوكم انور

التعديل الأخير تم بواسطة انور محمد ; 18-01-2010 الساعة 11:29 AM
قديم 18-01-2010, 12:53 PM
shadowmaster shadowmaster غير متواجد حالياً

shadowmaster has a spectacular aura aboutshadowmaster has a spectacular aura about
افتراضي رد: كل اللي اشتري عربيه مستعمله تعالي محتاجين مساعدتك

فكرة كويسة جدا
قديم 18-01-2010, 04:13 PM
المناور المناور غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Network Administrator

المناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to behold

نصيحة منى ليك لما تيجى تشترى عربية بالذات لو كانت أول مرة ليك خليك صبور جدا وما تتسربعش الدنيا مش حاتطير والعربيات مش حاتخلص وبدل الواحدة الكويسة حاتلاقى مية ، وأنا باقولك كده علشان أنا اشتريت من السوق عربية عن طريق تاجر يقرب واحد صاحبى وفى نفس الوقت كنت موصى خالى فى اسكندرية يشوفلى عربية ، بس أنا كنت مستعجل فنزلت السوق وقابلت التاجر ومع تالت عربية شوفتها اشتريتها والعربية ولله الحمد حالتها كويسة إلا انى كان ممكن اجيب حاجة احسن وبسعر اقل وده بسبب تسرعى والتاجر برضو اللى معايا كان عايز يقلبنى بسرعة علشان يرجع لشغله تانى والكوميدى فى الموضوع ان بعد ما اشتريت العربية ب 3 ايام لقيت خالى بيكلمنى على عريبة زى اللى جيبتها بس موديل احدث وفيها امكانيات اكتر وبسعر ارخص الف ونص بس أنا قلت الحمد لله على كده وده درس اتعلمته ولا يمكن انساه.

والاحسن من وجهة نظرى مادمت لسه جديد ومالكش فى العربيات قوى انك بلاش تشترى من السوق وحاول تشترى من حد صاحبك أو معرفة أو لو ليك حد بيفهم فى العربيات خليه يشوفلك حاجة من عنده بس لازم يكون شخص ثقة جدا، ولو زنقت معاك ولازم تروح السوق يبقى لازم معاك شخص بيفهم كويس وعنده ضمير علشان ما يقلبكش فى أى بيعة وما تتكسفش تجرب العربية وتفصصها حتة حتة واياك تتهز لما تشوف عربية عجبتك وتلاقى حد تانى بيبص على العربية معاك اصل ساعات دى بتبقى حركات بيعملوها علشان يلبسك العربية .

وابقى استخير ربنا وان شاء الله حايكرمك بحاجة كويسة
قديم 19-01-2010, 02:31 PM
الصورة الرمزية انور محمد
انور محمد انور محمد غير متواجد حالياً
التخصص العملى: عمل حر
هواياتي: الفيفا

انور محمد will become famous soon enoughانور محمد will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المناور مشاهدة المشاركة

نصيحة منى ليك لما تيجى تشترى عربية بالذات لو كانت أول مرة ليك خليك صبور جدا وما تتسربعش الدنيا مش حاتطير والعربيات مش حاتخلص وبدل الواحدة الكويسة حاتلاقى مية ، وأنا باقولك كده علشان أنا اشتريت من السوق عربية عن طريق تاجر يقرب واحد صاحبى وفى نفس الوقت كنت موصى خالى فى اسكندرية يشوفلى عربية ، بس أنا كنت مستعجل فنزلت السوق وقابلت التاجر ومع تالت عربية شوفتها اشتريتها والعربية ولله الحمد حالتها كويسة إلا انى كان ممكن اجيب حاجة احسن وبسعر اقل وده بسبب تسرعى والتاجر برضو اللى معايا كان عايز يقلبنى بسرعة علشان يرجع لشغله تانى والكوميدى فى الموضوع ان بعد ما اشتريت العربية ب 3 ايام لقيت خالى بيكلمنى على عريبة زى اللى جيبتها بس موديل احدث وفيها امكانيات اكتر وبسعر ارخص الف ونص بس أنا قلت الحمد لله على كده وده درس اتعلمته ولا يمكن انساه.

والاحسن من وجهة نظرى مادمت لسه جديد ومالكش فى العربيات قوى انك بلاش تشترى من السوق وحاول تشترى من حد صاحبك أو معرفة أو لو ليك حد بيفهم فى العربيات خليه يشوفلك حاجة من عنده بس لازم يكون شخص ثقة جدا، ولو زنقت معاك ولازم تروح السوق يبقى لازم معاك شخص بيفهم كويس وعنده ضمير علشان ما يقلبكش فى أى بيعة وما تتكسفش تجرب العربية وتفصصها حتة حتة واياك تتهز لما تشوف عربية عجبتك وتلاقى حد تانى بيبص على العربية معاك اصل ساعات دى بتبقى حركات بيعملوها علشان يلبسك العربية .

وابقى استخير ربنا وان شاء الله حايكرمك بحاجة كويسة
والله عندك حق في كل كلامك
ربنا يبارك فيه يا باشا
وربنا يسترها
قديم 19-01-2010, 11:01 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

انا بصراحه بحب اشتري العربيه المستعمله نضيفه جدا و اساسيتها حلوه
حتي لو اغلي الفين او تلاته الاف عن السوق
لان الحاله الحلوه مش بتتعوض
و عندي دايما تاجر بشتري منه و حتي من غير ما ابص علي العربيه اخدها لاني واثق فيهو عارف شغله نضيف ازاي

حـازم خـضـر