العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > أطقم الصوت والمالتى ميديا

أطقم الصوت والمالتى ميديا منتدى خاص بتعديلات اطقم الصوت الكاسيت وال CD وال DVD وشاشات العرض وجميع نظم المالتى ميديا والصوتيات

قديم 14-01-2011, 10:15 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لو معايا 1000 جنية وعايز أعمل عدة صوت.... ينفع ؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hamada_El_Sh3er مشاهدة المشاركة

ياباشا ألف شكر على رد حضرتك
بس في حاجات بصراحة انا مش فاهمها
هل الأمبلفاير ده هو الجي إم ولا ده حاجة تانية
وأنا كل اللي كنت بطلبه بس إني أركب سماعتين وصب أوفر او بازوكا
ومش لازم تكون فوق الألف وات
انا كنت سألت واحد بتاع سماعات بس مش متأكد منه
قاللي ممكن تركب سماعتين كينوود أو بايونير وصب أوفر سيمفوني اللي هوة سماعة واحدة وجي إم كبير 4 تشانل وقاللي التكلفة مش هتعدي الألف جنيه
ياترى الكلام ده سليم ولا أفكر في حاجة تانية

أيوه ياباشا, الأمبليفاير amplifier هو الأسم الحقيقى للجى أم

كلام بتاع السماعات هو نفس كلامى ياباشا, بس شيل الصب السيمفونى وحط بداله صب بايونيير أو كينوود, خصوصا أن فرق السعر مش هيكون رهيب, بس فرق القدرة والصوت هيكون جبار, السيمفونى سمعته معروفة أنه للأسف مش قد كده, وكمان الصبات أقل حاجة 1000 وات, اللى يخلى حضرتك تجيب صب 800 أو 700, طب ماطقم سماعات 500 وات مثلا أحسن منه.

الموضوع بالسماعات والجى أم والصب بصندوقها هيكلف حضرتك حوالى 1000 جنيه أو أزيد شوية, بس هيبقى عندك بيز رهيب من الصب, وصوت متقسم كويس من طقم السماعات اللى راكب على الجى أم, غير أصلا السماعات اللى راكبة على الكاسيت, يعنى هتعمل شغل كويس قوى.

وممكن برده ماتجيبش سماعات خالص وتركب صب وأمبليفاير قناتين, ومعاهم السماعات اللى راكبة أصلا على الكاسيت.

أو طقم سماعات كويس فى حدود 400 أو 500 وات, وجى أم 400 أو 250 حتى وهتسمع صوت كويس جدا.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 14-01-2011, 10:26 PM
الصورة الرمزية snoop
snoop snoop غير متواجد حالياً
من انا؟: انا هو انا ؟؟

snoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of light

ارشحلك 4 سماعات 300 وات وامبليفاير ودول تقريبا فى حدود 700-800 وحتسمع صوت جااامد

انا لا أملكُ
جمالَ يُوسفَ
ولا قوةِ مُوسي
ولا كنوزِ قارون،،
لكني أملكُ في قرارة نفسي مالا يملكه الآخرون

قديم 15-01-2011, 01:13 AM
الصورة الرمزية matmm
matmm matmm غير متواجد حالياً

matmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond repute

طب انا هقوللك حاجه احلى انت ممكن تجيب الحاجة مستعملة يعنى 2 سماعة هيعملو 150 جنية مثلا و صب بيونير بلصندوق ممكن من 300 الى 400 جنية و جى ام قول هيعمل من 250 الى 500 جنية انا كدة معدتش ال 1000 جنية

قديم 15-01-2011, 04:50 AM
Hamada_El_Sh3er Hamada_El_Sh3er غير متواجد حالياً

Hamada_El_Sh3er has a spectacular aura aboutHamada_El_Sh3er has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Injection مشاهدة المشاركة

أيوه ياباشا, الأمبليفاير amplifier هو الأسم الحقيقى للجى أم

كلام بتاع السماعات هو نفس كلامى ياباشا, بس شيل الصب السيمفونى وحط بداله صب بايونيير أو كينوود, خصوصا أن فرق السعر مش هيكون رهيب, بس فرق القدرة والصوت هيكون جبار, السيمفونى سمعته معروفة أنه للأسف مش قد كده, وكمان الصبات أقل حاجة 1000 وات, اللى يخلى حضرتك تجيب صب 800 أو 700, طب ماطقم سماعات 500 وات مثلا أحسن منه.

الموضوع بالسماعات والجى أم والصب بصندوقها هيكلف حضرتك حوالى 1000 جنيه أو أزيد شوية, بس هيبقى عندك بيز رهيب من الصب, وصوت متقسم كويس من طقم السماعات اللى راكب على الجى أم, غير أصلا السماعات اللى راكبة على الكاسيت, يعنى هتعمل شغل كويس قوى.

وممكن برده ماتجيبش سماعات خالص وتركب صب وأمبليفاير قناتين, ومعاهم السماعات اللى راكبة أصلا على الكاسيت.

أو طقم سماعات كويس فى حدود 400 أو 500 وات, وجى أم 400 أو 250 حتى وهتسمع صوت كويس جدا.

كلام حضرتك سليم و 100 /100 بس انا لازم اركب سماعتين على الأقل بإستاند ورا الكنبة لأن السماعتين اللي نازلين في الفيرنا هما جولدي والواحدة منهم 60 وات
ومش بقدر أعلي صوت الكاسيت على اكتر من 10 لأني بحس إنهم هيتقطعوا
إنما بخصوص سماعات الأبواب دي مش هفكها إلا إذا كنت هركب بدال منها لأنها صوتها دائري وجميل
بس في طلب صغير من حضرتك بقى
هل الصب البايونير أو الكينوود ده بيبقى فعلاً كويس ولا اخليني في بازوكا
اكتر نقطة محيراني هي ( صب ولا بازوكا ) معلش أنا بحب البيز أوي
فعايز أسمع حاجة جامدة وفي نفس الوقت نقية
ياترى أيه الأحسن
وكمان موضوع الصب أو البازوكا هل بييجوا جاهزين بالصندوق ولا انا لازم أعمل لهم صندوق
وياترى الصندوق ده عشان يبقى كويس اعمله فين وازاي
وياريت لو تعرف حد كويس جوة القاهرة تقولي على عنوانه
قديم 15-01-2011, 04:52 AM
Hamada_El_Sh3er Hamada_El_Sh3er غير متواجد حالياً

Hamada_El_Sh3er has a spectacular aura aboutHamada_El_Sh3er has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة snoop مشاهدة المشاركة

ارشحلك 4 سماعات 300 وات وامبليفاير ودول تقريبا فى حدود 700-800 وحتسمع صوت جااامد

ألف شكر لرد حضرتك بس انا سمعتهم عند واحد في العربية وحاسس إن البيز مش بيطلع منهم وهو واخد حقه
بحس ان البيز مظلوم مثلاً لو في أغنية البيز فيها عالي
يعني مش زي ماتكون مركب صب أو بازوكا