العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 26-04-2011, 04:32 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: من اسباب رفض ترخيص العربية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahranahm مشاهدة المشاركة

جزاك الله
هو فيه ايتفسار انا العربية كان فيها فتحة سقف وكنت قافلها باليليكون او صاحبها القديم هو الكان عامل كدة وعشان الشكل العام كان مغكيها بأستيكر اسود (( مش عارف لو شافها المهندس أيه حيكون ايه .

ان شاء الله مفيش مشاكل

اما بالنسبة للخبطة فدة فى جنب العربية يقدر تقول واخد الباب الخلف السواق .
شكرا تانى مرة على الاهتمام

لو حكة وداخلة لجوة شوية باذن الله مفيش مشكلة اما لو الباب بايظ يبقي فية شك

هى بالنسبة للفوانبي فيها فنوس مخروم فى الباغة بس لكن الاشارات شغاله تمام ومفيش اى ملصقات على الزجاج لكن فيه ملصقات على الصاج ياترى ده يماثل الفامية او اى استكر على الزجاج ولا ده ملوش دعوة ما دام بعيد عن الزجاج
وشكرا للاهتمام
باذن الله مفيش مشكلة في الفانوس بس لو الاستيكر كبير مغطي معظم اللون يستحسن تشيلة اما لو كان مجرد شريط مش مهم

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 26-04-2011, 06:37 PM
M.kal M.kal غير متواجد حالياً

M.kal is on a distinguished road

انا كمان هجدد رخصه عربيتى بس طب لو العربيه فيها ديفيل و و الازاز الى ورا بس هو الى متركب عليه الفيميه, ممكن يتكلموا ؟؟؟؟
قديم 27-04-2011, 10:50 AM
mahranahm mahranahm غير متواجد حالياً
من انا؟: صاحب صحبى اوى
التخصص العملى: مدير انتاج فى شركة الحمد الصناعية
هواياتي: الكمبيوتر والنت و الاعمال اليدوية

mahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AMMI مشاهدة المشاركة

اولا موضوع الرشوه ده تشيله من دماغك لان المفروض بعد الثوره منشجعهمش تانى على موضوع الرشوه. والفتره ديه هما مش بياخدوا رشوه لانها فترة جس نبض يعنى لو لقوا الناس كلها بتدفع رشوه هياخدوا انما لو الناس من نفسها مش بتشجعهم على كده يبقى كويس طبعا.

الشىء الاخر دلوقتى المرور مش بيدقق اوى يعنى اهم حاجه تعدى من اختبار البيئه وانت وحظك فى الخبطه ممكن يقولك عدلها او لاء. ولو عاوز تخليك فى المضمون ردها عالبارد.
شكرا
بس استنتفسار ايه يعنى ردها على البارد

My car
قديم 27-04-2011, 11:01 AM
AMMI AMMI غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو

AMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to behold

ردها على البارد بمعنى ان السمكرى هيرد الخبطه من غير ما يشيل البويه وساعتها العربيه مش هتحتاج انك ترشها فى مكان الخبطه. بس طبعاً الرد على الساخن هيعطى نتيجه افضل. بس حاول تعملها عالبارد مؤقتاً وربنا يوفقك.

لا آله إلا الله. محمدُ رسول الله
اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم
قديم 27-04-2011, 01:48 PM
corsair
Guest

اوبا نفيسه اتخبطت ينفع الكلام ده نهاره اسود اللي لمسها وعورها كدا في وشها هههههههه

يا عم مهران اهم حاجه في التجديد ان رقم الشاسيه والماتور يكونوا مطابقين لملف العربية بعد كدا كل حاجه بتعدي انا رخصت العربية ومحدش شاف لا طفايه ولا مثلث ولا نيله وايام ال 128 كنت هاريها استيكارات ومشلتش منها الهوا ورخصت عادي جدا

واللي يقولك جنيه دب صوابعك في عنيه