العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام > المنتدى التعليمى والمكتبة الفنية

المنتدى التعليمى والمكتبة الفنية كتب وشروحات ومقالات تعليمية عن كل فروع هندسة وميكانيكا السيارات

قديم 07-04-2010, 02:02 PM
الصورة الرمزية ameer900000
ameer900000 ameer900000 غير متواجد حالياً

ameer900000 has a brilliant futureameer900000 has a brilliant futureameer900000 has a brilliant futureameer900000 has a brilliant futureameer900000 has a brilliant futureameer900000 has a brilliant futureameer900000 has a brilliant futureameer900000 has a brilliant futureameer900000 has a brilliant futureameer900000 has a brilliant futureameer900000 has a brilliant future
افتراضي رد: كل ما تريد معرفتة عن زجاج السيارة ( اهداء لأاحلي منتدي )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaa@virus مشاهدة المشاركة

الف شكر يا اخى فى الموضوع ده
هل يباع الزجاج ضد الرصاص الذى يكون متركب عند بعض الشخصيات ؟
وكم تتراوح اسعارة واين تباع ؟
واشكرك اخى فى الله مرة ثانية

اهلا بيك في الموضوع

و ربنا يخليك علي كلماتك الجميلة

نعم يوجد هذا الزجاج و يتم توريدة و تركيبة في اكثر من جهه

و موجود لدي مجموعة شركات د.جريش للزجاج

و تتراواح اسعارة ( للمتر المربع ) من 3000 جنية و حتي أكثر من 20 الف

و ذلك لوجود انواع مختلفة منة علي حسب نوع السلاح المطلوب مقاومتة

فالاسلحة الخفيفة و عيارات 6 و 9 مم تختلف بالطبع عن عيارات كلاشينكوف و حتي الزجاج المقاوم لطلقات ار بي جية المستخدم ضد الدبابات اكيد انت عارفة و كذلك المقاوم للقنابل اليدوية

و هنتكلم عن الزجاج المقاوم للرصاص الحلقة القادمة

و لو انت في مصر تقدر بسهولة تروح لشركة د.جريش بالعاشر من رمضان او تتصل بيهم و هتلاقي طلبك
و علي فكرة التصنيع حسب الطلب لانة ينتج بمواصفات خاصة و مش هتلاقية في السوق لدي تجار و لكن لدي كبري الشركات المصنعة و أكيد انت فاهم لية

شرفت موضوعي بتواجدك الكريم

لا تحرمنا تواصلك

برجاء قبول تحياتي
قديم 07-04-2010, 02:27 PM
الصورة الرمزية F170
F170 F170 غير متواجد حالياً

F170 will become famous soon enoughF170 will become famous soon enough

الله اكبر معلومات قيمة جداً ومفيده و عمليه جدا
قديم 07-04-2010, 03:23 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

الف شكر يا اخى فى الموضوع ده
هل يباع الزجاج ضد الرصاص الذى يكون متركب عند بعض الشخصيات ؟
وكم تتراوح اسعارة واين تباع ؟
واشكرك اخى فى الله مرة ثانية
والله واحشنا ياعم علاء بقى لنا زمان مشاغبناش معاك اوعى تكون ناوى تركب الزجاج اللى ضد الرصاص لل 126 هيطلع اغلى منها صحيح انت مهم وكل حاجة بس متصرفش وتركب زجاج ضد الرصاص
اللى ييجى يغتالك سيب ال126 رهن وامشى ههههههههههه احنا بنهزر واوعىتزعل بس انا بقى لى مده مشاغبتش معاك
قديم 07-04-2010, 04:29 PM
الصورة الرمزية alaa@virus
alaa@virus alaa@virus غير متواجد حالياً
من انا؟: انا انسان مسلم والحمد لله
التخصص العملى: مبرمج
هواياتي: البرمجة وتصميم المواقع

alaa@virus is a splendid one to beholdalaa@virus is a splendid one to beholdalaa@virus is a splendid one to beholdalaa@virus is a splendid one to beholdalaa@virus is a splendid one to beholdalaa@virus is a splendid one to beholdalaa@virus is a splendid one to behold
رد: كل ما تريد معرفتة عن زجاج السيارة ( اهداء لأاحلي منتدي )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

والله واحشنا ياعم علاء بقى لنا زمان مشاغبناش معاك اوعى تكون ناوى تركب الزجاج اللى ضد الرصاص لل 126 هيطلع اغلى منها صحيح انت مهم وكل حاجة بس متصرفش وتركب زجاج ضد الرصاص
اللى ييجى يغتالك سيب ال126 رهن وامشى ههههههههههه احنا بنهزر واوعىتزعل بس انا بقى لى مده مشاغبتش معاك
والله اضحكتنى بما فية الكفاية
الله يجازيك خيرا لانك ادخلت العادة الى قلبى
وطبعا انا مش حركب الزجاج دة فى ال 126 بسبب لقدر الله جيت ابيعها حعرضها ب 30 الف جنية العربية ب 5 والباقى زجاج هههه تخيل لو انت شفت خبر زى دة حتعمل اية فى صاحب العربية !
قديم 07-04-2010, 05:24 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

والله اضحكتنى بما فية الكفاية
الله يجازيك خيرا لانك ادخلت العادة الى قلبى
وطبعا انا مش حركب الزجاج دة فى ال 126 بسبب لقدر الله جيت ابيعها حعرضها ب 30 الف جنية العربية ب 5 والباقى زجاج هههه تخيل لو انت شفت خبر زى دة حتعمل اية فى صاحب العربية !
هشترى الزجاج واسيب العربية

الكلمات الدليلية
اصلاح السيارات, اصلاح زجاج السيارات, اصلاح كسور وشروخ الزجاج, اسعار زجاج السيارات, تركيب زجاج السيارات, تركيب زجاج سيارات, laminated glass, زجاج السيارات, زجاج السيارة, زجاج تريبلكس, زجاج سيارات, زجاج سيارات فى مصر, زجاج سيارات فى القاهرة, زجاج سكيوريت, tempered glass