العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 19-09-2011, 03:12 PM
moatazrhm moatazrhm غير متواجد حالياً

moatazrhm will become famous soon enoughmoatazrhm will become famous soon enough
افتراضي رد: زيادة 2000 جنيه على نيسان صنى 2012 اللى هيه 2011

السعر ده طبيعى لأنها غليت بسبب وجود قوائم كتييره من الحجوزات و كمان عشان نيسان مصر وجهت جزء من انتاجها لسيارات الشرطة بتوجيهات من نيسان اليابان .
قديم 20-09-2011, 03:30 PM
romio.drift romio.drift غير متواجد حالياً

romio.drift will become famous soon enoughromio.drift will become famous soon enough

بلاش العربيه دي نصيحه ..

زود على ال 105
5000 جنيه وهاتلك النترا 2011 اوتوماتك احسن بكتيييييير بجد وربنا يوفقك
قديم 28-09-2011, 03:11 AM
محمد الصادق الظواهرى محمد الصادق الظواهرى غير متواجد حالياً

محمد الصادق الظواهرى will become famous soon enough

انا معاى صني مانيول 2012 بس اظن استهلاك البنزين عالى شوية عن اي سيارة تانى ايه السبب الله اعلم سيارة مريحة وجميله
قديم 28-09-2011, 04:04 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

هى اساسا عربية كلها مشاكل وكمان غالية الناس كلها بتشتكى منها محدش ركبها الا وندم ماعادا القديم من اول 2005 بعد كدة تقدر تقول قمة انعدام الضمير فى التقفيل وحاجات مقرفة فيها قارفة لناس وكمان غالى اوى بصراحة 105 دا النيواكسنت اربى برقبتها وانا جربت الاتنين
معلش ياسيدي الفاضل ياعني إيه كلها مشاكل ممكن تفسر كلامك شوية.
أصلي دا كدة يبقى كلام متحيز لأنك ماوضحتش إيه هيا المشاكل ياسيدي فيدنا يمكن ناخد بالنا من الي مش عارفينه.
أنا ضد زيادة اي أسعار وخاصتا في العربيات الي هيا أصلا سعرها مرتفع وكمان أنا بشجع جدا المقاطعة الكاملة لأي سيارة زيرو والي مزنوق وقي يفك حاله بأي حاجة مستعملة لحد مايشوفولنا حل في الإستلطاخ الي بيستلطخوهولنا بقالهم سنيـــــن, إزاي ياعني أركب عربية كوري ويبقى سعرها معدي الـ 100 الف بمراااحل على أساس إيه مش فاهم.

وفي نفس الوقت أكبر ميزة للصني هيا سعرها مقابل ما تقدمه ياعني أنا عايز حد يجيبلي عربية في سمعتها وأداءها وتكون ياباني وتكون نفس الفئة وتكون بنفس السعر إما كانتشي هتفرق عن سعرها 10 آلاف وأكتر مابقاش أنا.
وأنا نفسي أفهم انا أر بي إيه دي الي تتقارن مع الصني أصلا إنتوا بتهزروا ياجدعان كفااااية قوي إني أبقى راكبها أوتوماتيك مثلا وأنا عارف إني الفتيس دا ياباااااااااني ولما تيجي تقارنها با أر بي حتى شوفلي بقى بعد إذنك الآر بي أوتو كاملة بكام وقولي تفرق عن الصني قد إيه.
طيب فرق الوكيل بين نيسان وبين غبور في ذمتك إنتا إستريحت مع غبور في أتفه حاجة كنت بتعملها في أي عربية هايوووو وخاصتا بقى لو إنتا ياعيني من عامة الشعب الي راكبين أكسنت وفيرنا بيعاملهم كإنه مستخصر فيهم الخدمة وغير طوابير الإنتظار التي لا تنتهي وإلا بقى عليك وعلى مراكز الخدمة المعتمدة والي بردو بقت أزحم من يوم صلاة العيد.

بالنسبة لصاحب الموضوع أنا هنصحك نصيحة لوجه الله بلاش تشتري جديد الفترة دي وياريت لو تعرف أي حد عايز يشتري زيرو حاول تقنعه العربيات مالية الدنيا مستعملة ودور شوية هتوفرلك قرشين إنتا أولى بيهم وماتخليش حد يستغلك أو على الأقل هتركب عربية احسن من الي إنتا ناوي عليه أيا كان جديد بنفس المبلغ تعب ساعة ولا تعب كل ساعة إتعب شوية لحد ماتلاقي عربية كويسة.

قديم 28-09-2011, 04:29 AM
الصورة الرمزية mohamed selem
mohamed selem mohamed selem غير متواجد حالياً
التخصص العملى: جرافيك ديزين
هواياتي: الكمبيوتر و متابعه اخبار السيارات

mohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond repute

بالنسبة لصاحب الموضوع أنا هنصحك نصيحة لوجه الله بلاش تشتري جديد الفترة دي وياريت لو تعرف أي حد عايز يشتري زيرو حاول تقنعه العربيات مالية الدنيا مستعملة ودور شوية هتوفرلك قرشين إنتا أولى بيهم وماتخليش حد يستغلك أو على الأقل هتركب عربية احسن من الي إنتا ناوي عليه أيا كان جديد بنفس المبلغ تعب ساعة ولا تعب كل ساعة إتعب شوية لحد ماتلاقي عربية كويسة

الكلام منطقي ومقنع جدا في الحته دي
خليها تصدي وموديلها يعدي