العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 31-01-2013, 05:50 PM
amrelweekil amrelweekil غير متواجد حالياً

amrelweekil will become famous soon enoughamrelweekil will become famous soon enough
اعلان رد: رفع اداء المحرك 60 حصان بدون فلتر وتربو وووووووو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrelweekil مشاهدة المشاركة

السلام عليكم جميعا انا يعتذر عن انى فى غلطة فى الكتابة فى طريقة عمل التعديل وهى ان انت تعمل الشق بعمق 4 ملى او 5 مش واحد سم انا اسف جدااا
والاخبار الجديدة انى عملتها على عربية فيات رجاتا 1500 وكانت عملة طقم شمير ولين عليها وكانت زى الفل ومسخنتش المكنة فى التلين وبتقوم علطول فى الدوارة ان شائ الله حرفع الصور واسع على الغيبة دية
لو حد عاز اى مساعدة يكلمنى على الرقم دة 01124121267
وشكراا ليكم جداا
7777777777777777777777777 7777777777777777777777
قديم 31-01-2013, 06:01 PM
amrelweekil amrelweekil غير متواجد حالياً

amrelweekil will become famous soon enoughamrelweekil will become famous soon enough
افتراضي رد: رفع اداء المحرك 60 حصان بدون فلتر وتربو وووووووو

السلام عليكم جميعا
فى البداية احب اشكر الناس الى اتفاعلت معايا وحرد على الاستفسارات الى قولتوها
زى منتو عارفين انا عملت الموضوع دة كلة عشان الناس تستفيد بية واكيد انا عملتة لانى حسيت بفرق فى العربية من نحية السحب واستهلاك البنزين والى بيسال ينفع على متسكل ينفع طبعا فى صور كمان لصاحب الفكرة على النت وملهاش تاثير على اى حاجة لان هى بتعمل موجات تصادمية بتحفز الشحنة فبتتحرق احتراق كامل وبتركز الحرق فى نقطة معينة مما يؤدى الى عدم اهدار الوقود وبيحافظ على الموتور كمان لان هة مش بيضغط على الشمبر عشان الضغط بيبقى فى وسط البستم وباقى الموجات الاتدادية بتبقى اخف على طرف السلندر حد اعرفة عملها على الفيات 2000 ال100 كيلو بيعملو 7 لتر
ودة الى بيعملة التعديل توفير فى الاستهلاك من 25% الى 30%
على فكرة انا عملتها بنفسى بايدى بمبرد حدادى صغير وممكن انت كمان تعملها بس تمشى على الشرح كويس والنتيجة حتبقى كويسة
قديم 28-02-2015, 01:31 AM
okaama okaama غير متواجد حالياً

okaama is on a distinguished road
افتراضي رد: رفع اداء المحرك 60 حصان بدون فلتر وتربو وووووووو

احنا شفنا الموضوع طبق على محركات ٤صباب للبسطن الواحد ازاي نطبقها للمحركات ذات الصوبابين في البسطن الواحد