العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 06-02-2010, 07:16 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ماهي افضل سياره في حدود 80 الف جنيه؟

ما تزعلش من عدم الرد لان عنوان الموضوع غير مفهوم
و معظم الاعضاء مش بترد علي الحقوني و ضروري و الكلام دا.
بالنسبه للمبلغ اللي بتتكلم فيه
لو عاوز عربيه مستعمله ممكن تجيب لانسر 1600 موديل 2006
او ياريس موديلات 2007 و 2008 علي حسب
اما لو زيرو و المواصفات المطلوبه للاسف مافيش غير اللي الاستاذ كنج قال عليهم

حـازم خـضـر

قديم 06-02-2010, 07:48 PM
ahmed-alaa ahmed-alaa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء

ahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond repute

انا رايي الاسبرانزا m11والله دي عربية تحفة وتستاهل اكتر من تمنها بكتير في عربية ب 75 الف فيها abs و ebd وراديو سيدي mp3 ب8 سماعات و ال suspintion بتاعها محترم و الموتور 117 hp وفيها جنوط 16 يعني قمة الثبات انا رايي دي فعلا الصفقة الرابحة في حدود ال80 الف
في في توقيعي موضوع عنها
قديم 06-02-2010, 08:30 PM
الصورة الرمزية ESL NSR
ESL NSR ESL NSR غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات

ESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of light

بص يا سيدي ... أنا كنت عامل موضوع زيك بالظبط:
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=18795
وكنت في نفس حيرتك وطالب عربية بنفس المواصفات بتاعتك بالظبط ، ورأيي الشخصي الي كونته بعد ما قريت مشاركات الناس ولفيت كتير في المنتدى وفي مواقع عربيات وسألت التوكيلات ، أقولك إن أحسن عربية في التمن ده هي النيو أكسنت 2010 سواء كانت العادية أو السبور ، بس شخصياً أنا خلاص توكلت على الله وبدأت اجراءات التعاقد على النيو أكسنت سبور وربنا يتممها على خير استلامها وإنهاء التعاقد كمان أسبوعين تلاتة إن شاء الله ...

طبعاً ده لو بتفكر في الزيرو ، إنما لو بتفكر تجيب مستعمل في كتير أوي عربيات حلوة مستعمل ، فكر في اللانسر أو التويوتا بأنواعها والألماني بردو حسب الموديل والحالة الأحسن فيهم ... بس نصيحة أخوية خليك في الزيرو أضمن لو زي ما إنت بتقول عايزها لمدة 10 سنين قدام ومش عايز تصرف عليها كتير ...
قديم 08-02-2010, 11:59 AM
mse mse غير متواجد حالياً

mse is on a distinguished road

نصيحة لك يا أخي حاول تزود 4 الاف جنيه فقط وهات الصني فيها كل المواصفات اللي طلبتها وياباني وقطع غيارها معقولة وزيرو بتعمل 84 دلوقت بعد مانزل عليها تخفيض وفي معارض بتبيع كاش ب 83 كمان
قديم 08-02-2010, 12:42 PM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute

ياجماعة فى موديلين كمان هايلين جدا ومش واخدين حقهم فى مصر مش عارف ليه
كيا ريو
جين 2

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا