العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 28-08-2012, 01:57 AM
الصورة الرمزية رامي ناجي
رامي ناجي رامي ناجي غير متواجد حالياً
من انا؟: لا تقلق من تدابير البشر فأقصي ما يستطيعون فعلة معك هو تنفيذ إرادة الله
التخصص العملى: باحث قانوني
هواياتي: البحث الجنائي عن الادلة والبراهين

رامي ناجي will become famous soon enoughرامي ناجي will become famous soon enough
افتراضي رد: تكييف كريستالة

بص يا باشا انا كان عندي نفس مشكلتك هتروح لحد بتاع تكييف محترم قلة نضفلي الكويل والسربانتينة هيفك الدورج الي قدام الكرسي الي جمبك من مكانة خالص وهيفك حتة حديدة بالعرض كدة وهيجيب خرطوم كبس الهواء الكومبروسر وهيضربة جوة علي الشمال هتلاقي العربية بتنزل ورق شجر علي شعر شجر وتراب وبعد كدة هيحط ازازة مية في خرطوم الكومبروسر لية مكان كدة هيغسلك الكويل وبعد كدة افتح التكييف علي 4 وسيبة ربع ساعة هتلاقي الهويات مطلعة مية سودة امسحها وربنا يباركلك بقي بعد كدة واديلة 50 ج شاكب راكب
قديم 29-08-2012, 02:09 PM
nonnos5 nonnos5 غير متواجد حالياً

nonnos5 will become famous soon enough
Post رد: تكييف كريستالة

انا عندى برضك كريستاله 99 ومن شهر كده لقيت التكييف مابقاش زى الاول بالنهار يكاد يكون مفيش تكييف وبالليل كويس الى حد ما وبعدين بقى بالنهار مفيش تكييف خالص وبالليل بياخد وقت طويل جدا على ما يسقع وتسقيع اى كلام قولت اكيد الفريون بيسرب وفضى خالص روحت لواحد بتاع تكيفات قاس شحن الفريون لقاه تمام بس مفيش اى تسقيع مسك ماسورة الساقع بتاع التكيف جوه الكبوت لقاها مش ساقعة وبعدين لقيته بيقولى العيب عندك من فلتر الفريون مسدود ( فلتر الفريون ده اللى بيبقى فيه العدسة) عاوز يتغير بس الفريون اللى فيها هيطير وهتشحن تانى بصراحة انا ما كنتش مقتنع المهم فضى الفريون وجاب فلتر فريون جديد من عنده ب 100 جنيه وفك الدرج بتاع التابلوه وفك المروحة ونظفها وجاب خرطوم ميه جوه العربية وغسل التلاجة من تحت التابلوه ودخل الخرطوم مكان ما فاكك المروحة كده علشان يوصل بايده للتلاجة بالخرطوم والمية كانت بتقع تحت العربية فى الشارع وركب وكبس هواء علشان يكشف على اى تنفيس لقى تمام شحن فريون وبقى كله تمام ورجع يسقع احسن من الاول والهواء بقى اقوى من الاول والكمبروسور بقى بيفصل كتير علشان بقى بيوصل لدرجة التبريد المطلوبة اسرع بس واخد 280 جنيه 100 فلتر و 120 فريون و 60 مصنعية اه صحيح العربية دى مفهاش فلتر هواء علشان ما تدورشى عليه وفيه حاجة بس مش متاكد منها هوه غالبا حدد انها عاوزه فلتر فريون لما مسك الماسورة بتاع الساقع من بعد الفلتر ومالقهاش ساقعة ومن قبل ما تدخل الفلتر ساقعه فعرف ان الفريون مش بيعدى من الفلتر واسف على الاطالة بس انا حبيت احكى اللى حصل معايا ممكن حد يستفاد
قديم 31-08-2012, 03:52 AM
sasa3 sasa3 غير متواجد حالياً

sasa3 has a spectacular aura aboutsasa3 has a spectacular aura about

انا فاكك التكييف حته حته بالمواسير والكويل بالتلاجة و مطلعها بره حته حته و ب140 جنيه
قديم 12-09-2012, 03:25 PM
abdo84eg abdo84eg غير متواجد حالياً

abdo84eg is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رامي ناجي مشاهدة المشاركة

بص يا باشا انا كان عندي نفس مشكلتك هتروح لحد بتاع تكييف محترم قلة نضفلي الكويل والسربانتينة هيفك الدورج الي قدام الكرسي الي جمبك من مكانة خالص وهيفك حتة حديدة بالعرض كدة وهيجيب خرطوم كبس الهواء الكومبروسر وهيضربة جوة علي الشمال هتلاقي العربية بتنزل ورق شجر علي شعر شجر وتراب وبعد كدة هيحط ازازة مية في خرطوم الكومبروسر لية مكان كدة هيغسلك الكويل وبعد كدة افتح التكييف علي 4 وسيبة ربع ساعة هتلاقي الهويات مطلعة مية سودة امسحها وربنا يباركلك بقي بعد كدة واديلة 50 ج شاكب راكب
الله يفتح عليك - عملت الموضوع ده فين بقى