العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مصر بايكرز

مصر بايكرز قسم الدراجات النارية - موتوسيكلات - صور دراجات - استعراضات - احدث موديلات الدراجات - اشهر القائدين - مناسبات وانشطة الدراجات النارية فى مصر والعالم Masr Bikers

قديم 26-11-2012, 10:31 PM
BoPPoS BoPPoS غير متواجد حالياً

BoPPoS has a spectacular aura aboutBoPPoS has a spectacular aura about
افتراضي ممكن الاقي فسبا بسعر 1000 جنيه ؟؟؟؟؟؟؟؟

مساء الفل يا جماعه

بصراحه عجبتني فكرة الفسبا لأني بيني وبين الكليه يادوب نص ساعه مشي

قلت اهو حاجه توفر الوقت والتعب

بس انا بدور على حته فسبا سعرها مايعديش ال 1000 جنيه

ألف جنيه فقط لا غير

مع العلم اني هندسة ميكانيكا يعني هزبطها صح

معلش طولت عليكو شويه

في انتظار الرد

جزاكم الله كل خير
قديم 26-11-2012, 10:55 PM
الصورة الرمزية JILANCO
JILANCO JILANCO غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: مهندس ميكانيك
هواياتي: دراسة علم الميكانيك

JILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant future
افتراضي رد: ممكن الاقي فسبا بسعر 1000 جنيه ؟؟؟؟؟؟؟؟

الله يوفقك و يدلك على الخير
قديم 27-11-2012, 01:40 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

معتقدش هتلاقي حاجه بالسعر ده نهائي ديه العجله الصيني بتعمل 500 ج فستحاله تلاقي حتي موتسيكل صني حته استعمال ب1000 ونصيحه من اخ خدها مشي افضل حتي لو معاك تمن الفيسبا او الموتوسيكل لخطورتهم علي حياه الشخص وخاصه في بلدنا ديه وانعدام وسائل الامان والسلامه في الطرق المصريه وعدم وجود اماكن محدده في الطرق لسير الدراجات البخاريه او غيرها من وسائل النقل الخفيفه مثل كل العالم وربنا يحمي شباب مصر من كل سؤ
قديم 27-11-2012, 03:41 AM
الصورة الرمزية محمدقابل
محمدقابل محمدقابل غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب مصرى متزوج اعمل مربى دواجن
التخصص العملى: صاحب مزرعة دواجن
هواياتي: القرأة والرياضة وركوب الدراجات النارية وصيد الاسماك

محمدقابل is a splendid one to beholdمحمدقابل is a splendid one to beholdمحمدقابل is a splendid one to beholdمحمدقابل is a splendid one to beholdمحمدقابل is a splendid one to beholdمحمدقابل is a splendid one to behold

مفيش نهائى فسبا بالسعر ده ولكن ممكن موتوسيكل صينى بس حالته هتكون سيئة جدا
قديم 27-11-2012, 04:03 AM
hal71 hal71 غير متواجد حالياً

hal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BoPPoS مشاهدة المشاركة

مساء الفل يا جماعه

بصراحه عجبتني فكرة الفسبا لأني بيني وبين الكليه يادوب نص ساعه مشي

قلت اهو حاجه توفر الوقت والتعب

بس انا بدور على حته فسبا سعرها مايعديش ال 1000 جنيه

ألف جنيه فقط لا غير

مع العلم اني هندسة ميكانيكا يعني هزبطها صح

معلش طولت عليكو شويه

في انتظار الرد

جزاكم الله كل خير

لو 1/2 ساعة مشي يعني 10 دقائق بعجلة نضيفة و إبعد عن الموتسيكلات لأن سمعتها دلوقت بقت وحشة جداً نظراً لعمليات السرقة المنتشرة بشدة وشوفتها بعيني - طبعاً إنت هترخص أنا عارف بس للأسف السيئة تعم.
وكمان فيه عدد كبير من سواقين العربيات - انا مش منهم - بقوا بيضايقوا جداً من الموتوسيكلات و بيغلسوا عليهم لوجه الله فقط عشان هو موتسيكل وممكن يأذيه ويقفل عليه الطريق حاجة نفسية و أنا لاحظتها في زملاء و سواقين الشغل.
عدد حوادث الموتوسيكلات أكثر و أشد فداحة من العربيات و بالذات في شوارعنا العمرانة -وقانا الله شر الحوادث -حادثة الموتوسيكل فيها أذية جامدة عافانا الله
العجلة أنضف و أخف و أقل سرعة و مافيش فيها الإستفزاز بتاع الموتوسيكلات و إنت طالب ما فيهاش حاجة ما تركبها لحد ربنا ما يكرمك بعربية كويسة
مع إحترامي الكامل لجميع مالكي الموتوسيكلات بس أنا بأنقل وجهة نظري اللي أنا شايفها فعلاً - أنا عن نفسي لما بأشوف موتوسيكل بأعديه وبأوسعه لأن الصراحة أنا عارف صعوبة إنك تسوق على عجلتين بسرعة واطية وإنك توزنه و إنت واقف -معاناة فعلاً مع إحترامي الكامل لهم مرة أخرى
: 140109~347: