العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 02-10-2010, 12:18 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتاجين حد في الزقازيق لاكسيل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة michohat مشاهدة المشاركة

اعرف سمكري شاطر بس غالي
هوا بعد ما تعدي كوبري ميدان الزراعه وانت فى طريقك للشوبك مع اول يوتيرن قبل شيبوب ( قصاد كماليات الطيب ) لف و ادخل فى الناحيه التانيه من الطريق اللى فيها العمارات ومن هناك اسئل على عبدالله ابو السيد
هوا صنايعي بيعمل الشغل على اصولة وبيغير اللى بيحتاج يتغير ويصلح اللى ينفع فيه تصليح وبيراعي ربنا دي شهادتي عنه لاني اتعاملت معاه اكتر من مره
ولو قولت له انك من طرف مجدي اللى معاه ال 131 هيعمل معاك واجب كويس
طيب طالما عارفه ما تاخد رقمه وتروحوا سوا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة semo99 مشاهدة المشاركة

انزل الاسماعيليه اهي جنبك وبجد فيها ناس اعرفهم شخصيه خرافه في التظبيط بس مشكلتهم يمكن يكونو سعرهم اكتر من الحرفي كتير اوي
يعني من قلة الصنايعية في الزقازيق الراجل بيقولك عاوز حد جنبي علشان الراحيه والجاية اروح اسماعيليةو اصرف كل يوم 15 او 20 جنية على ما اخلص تظبيط مش اقل من 10 ايام يبقى فرق الاجرة ده لو فيه فرق يتعوض في الفترة دي

والا عندك في اسماعيلية هعملوها ببلاش

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد فارما مشاهدة المشاركة

منور يامجدي
منوووووووووووور..قفشتك ياااااض

الزقازيق فيها صنايعية في الزراعة كويسين جدا
بس حراقين جدا
جدا جدا جدا جدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة michohat مشاهدة المشاركة

ده نورك يا دكتور
اخبارك ايه
على فكره مكان كتب الكتاب اتغير ان شاء الله هيكون فى جامع الزراعه اللى ورا امن الدولة
وانت جاي من المحافظة وفى اتجاه الجماعه قبل امن الدوله في شارع يمين ادخل فيه هتلاقي فى اخر الشارع مأذنه الجامع لونها ابيض

الف مبروك يا باشا وعقبال ما تفرح بالذرية الصالحة ان شاء الله

صنايعية الزقازيق اللي اعرفهم كويسين

ميكانيكا
احمد الابيض قصاد جامع الشيخ عبد العزيز راج لكويس ومعاه رجاله زي الفل وامين على حاجتك وفيه كل الممميزات اللي تحتاجها من صنايعي ولو مش هيعرف يعملك حاجة هيقولك مش هقدر وتروح لفلان لكن عيبه حاجتين الاول زحمة على طول والتاني غالي شويتين

فيه على طكريق الزريقية بعد شارع وادي النيل اكتر من واحد وفيه على طريق الشوبك لكني معرفش انا سمعت ان فيه ناس كويسين لكن معرفش مين

فيه على طريق هرية الجديد بعد نزلة الكوبري اللي بيتعمل لسه فيه عم عبد العزيز ميكانيكي وفيه كذا واحد سمكري هناك ممن تيص عليهم

وفيه عند العمارة الصفرا بعد كلية زراعة واحد اسمه مسلم ميكانيكي كويس لكن شغله مش في حاجات كتير ممكن تروحله وهو حنين قوي في السعر وبيعمل كل اللي انت عاوزة لكن حظه قليل
هو مش متعلم بس مخه نضيف قوي

فيه عم علي وابنه دول على طريق العصلوجي بعد لما تعدي مفارق الزراعة مع طريق العصلوجي وتلفي وانت رايح على العصلوحي هو اول ورشة على الناصية وده كويس جدا في البيجوا والدايو معرفش بقى في الاكسل ايه

وفيه واحد قصاد جامع عبد العزيز برضة جنب وحدة الصحة خلف النادي لكن معرفش اسمه ايه بس زي احمد الابيض زحجمة ومغلواني شويتين

كهرباء
محمد قصاد جامع عبد العزيز محل سيارميك نبيتي جنب مخبز افرنجي وبيشتغل في الكهرابء وتقريبا معاه واحد للتكييف علشان بشوف كتير عربيات مرسيدس وبي ام وهوندا بيتنزل عنده تشحن تكييف

فيه ياسر الحمار قصاد احمد الابيض على طول هو غلبان وصنايعي كويس لكن معرفش اذا يقدر يشتغل في حاجة حديثه والا لكنه مش بيغلي على حد وبياخد اقل من حقه كمان

سمكرة فيه عند المشاية الي قصاد ميدان الزارعة من تحت الكوبري قصاد بوابة الكلية على طول كذا واحد بيشتغلوا في النقل وفي الملاكي ممكن تنزل تبص على شغلهم
وفيه واحد قصاد المشاية التانية الللي قدام بوابة المدرسة وانت داخل على المساكن القديمة اللي هناك بعد لما تعدي الارض الزارعية بتاعت مدرسة الزراعة
ده انا شوفته مرة عدل عربية جيب بتاعت الجيش القديمة قوي دي وخلى شكلها زي الجيب شيروكي مع اختلاف الشكل الكبير بينهم طبعا لكن على الاقل عمل حاجة غير معتاده
وعلى طول بلاقي عنده عربيات ميكروباصات من السويسي بتشتغل عنده كتير

الافران فيه كذا واحد معرفش مين احسنهم لكن السمكري بيكون عارف ويار واحمد الابيض لو روحتلهم وسألتهم هيكونو عارفين خصوصا ياسر علشان ساعات بيقف مع حد يظبطله عربية

ميكانيكي عفشة
عم علي عفشة وابنه دول في الشارع الضيق اللي قبل صيديلة الحجازية ولو محتاج حاة مستعمله ممكن تلاقي عننده حاجات قديمة بيظبطها مساعدين او طنابير لكن مش كتير ومش بيعمل كده غير لو بتعمل عنده الشغل

ناصر في الشارع الي قصاد احمد الابيض الميكانيكي

وفيه واحد تاني في اخر الشارع بتاع تلاجه العدوي

واي ميكانيكي ممكن يظبطهالك بس لو متخصص يبقى احمد الابيض ممكن يربطلك عليها ومسملم وعم علي العصلوجي كلهم ممكن يعملوها تظبيط لكن لو عاوز شد وكده يبقى افضل تروح لواحد متخصص

الرادياتير
فيه صلاح في اخر وادي النيل جنب صيدلية الحجازية
وفيه واحد بعد ما تعدي طريق الزرقية

الزيوت فيه وحيد قصاد صيديلة الحجازية

الاكسسوارات
شارع وادي النيل من اول جامع عبد العزيز وانت طالع على الزرقية لما تخلص شاره وادي النيل وتكمل شوية في طريق الزرقية بتاع 500 متر كل دي محلات قطع غيرا واكسسوار وتغيير زيوت ورادياتير

المستعمل تخرج من وادي النيل شمال بدل ما تروح الزراعة يمين لا بتدخل شمال هتلاقي هناك كذا واحد طكول منتا ماشيلغايه لما توصل السكة الحديد وتعدي وهتلاقي برضة بعد لما تعدي بتاع 4 او 5 كمان

الدهانات فيه واحد واخد توكيل من شركة القنطرة قبل المزلقان على طريق هرية الجديد قادم جامع خير الله وفيهواحد تاني عند الكوبري الجديد لكن الاول افضل علشان المنطقة كلها صنايعياهو السحب عنده على طول يعني مش هيكون عنده مركون

ضبط الزوايا والترصيص
طبعا استاذ ضبط الزوايا والترصيص شيبوب الجمهورية كلها بتروح عنده ( الكلام ده طباع قبل المراكز ما تنتشر كتير والاجهزة بتاعت الضبط تنزل سعرها والناس تشتريها لكنه الزال محتفظ بقيمته افضل واحد يظبط زوايا )

فيه المركز الهدنسي بعد لما تخرك من شارع وادي النيل شمال جنب بتوع الاكسسوار والمستعمل استيراد

وفيه واحد تاني تقريبا في شارع كليه الزراعة لكن معرفوش

لو وقتك معاك يبقى افضل تروح لشيبوب لكن ابعد عن الخميس وايام العطلات الرسمية والاجازات لان كل واحد من محافظة انية بيستغلها فرصة وينزل على شيبوب وانا فاكر مرة قعدنا عنده 5 ساعسات في عربية ابن خالي كان قبل الوقفة بيوم

الكاوتش والجنوط
شيبوب موقف المنصورة
او عند الكوبري الجديد بتاع توكيل ميشلان

ده في حدود علمي
للأسف مقدرش افديك اكتر من كده لاني بقالي كتير قوي مروحتش لميكانيكي لان الحمد لله مفيش عربية
هههههههههههههههههه

شارع مدينة الطالبات ورا الكمين قبل لكوز فيه كذا واحد سمكرة واعتقد فيه فرن هناك

دول اللي افتكرهم دلوقتي

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 16-10-2010, 07:46 PM
semo99 semo99 غير متواجد حالياً

semo99 is a jewel in the roughsemo99 is a jewel in the roughsemo99 is a jewel in the rough

اه هي الحاجه مش هيعملوها ببلاش بس تقريبا هيبقي الشغل اللي يتعمل هتشيل دماغك منه بعد كدا وعموما كفايه اننا هنشوفك ولا ايه انت مش عايز تشوفناAHLNWSHAL N
قديم 16-10-2010, 08:05 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

يا حبيبي الله يخليك
خلاص نعمل مقابلة مصر موتورز الجاية عندكم في اسماعيلية فكر بقى وشوف المكان المناسب هنروح على البلاجات والا الارسال والا النصب التذكاري عند معديه 6 والا هتقعدنا فييييييين

ههههههههههه
حلو التدبيس ده مش كده
ههههههههههه

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 16-10-2010, 10:32 PM
khaled khaled khaled khaled غير متواجد حالياً

khaled khaled is on a distinguished road
خبر جديد رد: محتاجين حد في الزقازيق لاكسيل

بصوااااااااااا بقى يارجالة الزقازيق
أنا اتحدى بالناس الي عندي وعن ثقة وتجربه
وكما ن لما يعرف انك من طرفي شوف هيعمل معاك ايه
ده غير ان الصنعه حكااااااااايه يعني بتوع الاسماعليه والعريش واسكندريه بيجوا عندنا واحنا نروح اسماعليه والله ارزاق لكن اذا كان لسه في حد عايز سمكره في الزقازيق او ميكانيكا أنا اعرف سمكري وميكانيكي معرفة شخصية واتحدي بيهم أى شغل فى مصر وعلي فكره هما مش نا قصين دعايه لان اصلا شغلهم بالحجز وانا اعتبرهم اصدقاء لي من الدرجه الاولي ده غير ان سلوكهم واخلاقهم مش زي بعض الصنايعيه دول كانهم مهندسين حتي السيجارة ما بيشربوهاش انا الي بدخن بس
اذا لسه في حد عايز سمكرى أو ميكانيكي يقول والي هيجيني ع الخاص او ايميل هيكون له معامله خاصه وعلي فكره انا مش صنايعي ولا ليه علاقه بالصنعه وكمان موجود بالسعوديه من فتره طويله يعني من الاخر عايز افيدكم وبس بصفة اننا هنا سوا نعرف من بعض ونستفيد من بعض،،، واسف ع الاطالة مشكورين جميعا
خـا11111لد أبو سمـــــــــــــــــــــــ ـــرة
قديم 19-07-2011, 12:37 PM
الصورة الرمزية TiTo Sky
TiTo Sky TiTo Sky غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: طالب خدماوي
هواياتي: ركوب السيارات

TiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond repute

تسلم ايدك انا من تالزقازيق برضو

وهروح للسمكري دة

تحياتي ليك

الكلمات الدليلية
الزقازيق