العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 09-03-2010, 11:38 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مغامرات أبو كمال فى الصحارى و الجبال من الكويت لمصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رورة مشاهدة المشاركة

الله يسلم ايامك دنيا وآخرة

هو بصراحة كان اعد بيقرا معايا ومبسوط اوي من كلامك لأنه حس انك اقنعتني وكنت منشفة دماغي جدا
لأن انا وأطفالي موتنا خالص في العمرة وبعدها حلفت ان السفر بر مش هيتكرر تاني ابدا

بس بعد ما قريت كلامك بصراحة اقنعتني، وبردو لما اجرب الموضوع عملي اكيد هتفرق وساعتها هقدر اقرر الموضوع هيتكرر تاني ولا لأ

بصراحة انا كان نفسي هو يسافر بر لوحده وييجي بالعربية وانا واطفالي ننزل مصر طيران عالجاهزptmnlo123per122

واتحججت بأن العيال هيبهدلوه والمصاريف هتبأة هي هي لأن اطفالي صغيرين وعليهم نص تذكرة

بس هجرب وخلاص، وربنا يستر

شكرا مرة تانية وانا هسأله لو عنده اي استفسار بخصوص اجراءات السفر هخليه يكتب لحضرتك مباشرة

ربنا يكرمك يا رب و يبارك فيكى

يا رب بعد ما تجربوا الموضوع ماتدعيش عليا بس

عموما انا مش هضحك عليكى و اقولك ان الموضوع سهل او زى الطيران مريح ساعتين و خلاص

الفكرة كلها انه تجربة جديدة و فعلا شيقة والله بس هى طبعا متعبة بس مش زى السفر بتاع العمرة خالص يعنى ....
بس انتو لو اخدتوها على انها رحلة و اماكن جديدة هتشوفوها و هتعدوا عليها ان شاء الله هتبقى ممتعة جدا
اكتر حاجة متعبة هى زى ما قلت لحضرتك العقبة و نويبع و ده علشان عذاب الانتظار و الاجراءات

عموما انا معايا رقم تليفون امين شرطة فى نويبع ممكن يخلصلكوا كل حاجة و انتوا مرتاحين و ياخد اكراميته لو حضرتك تحبى ..
و كمان ممكن حجز العبارة من الكويت و فى ميناء العقبة بس يتم ختم التربتك و تأكيد حجز العبارة.. بتوفروا اجراء الحجز و تغيير العملات و كدة يعنى ...

و لعلمك زوج حضرتك هيتعب اكتر بكتير ... على الاقل علشان مجهود و تركيز السواقة و طبعا علشان هو القائد و المسئول
و ان شاء الله تقضوا رحلة كويسة ,, و طبعا تحت امر حضرتك فى اى استفسارات

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 09-03-2010, 11:46 AM
رورة رورة غير متواجد حالياً

رورة is on a distinguished road

خلاص انا هخليه بردو يقرا رسالتك دي بخصوص امين الشرطة واجراءات الحجز ومتشكرة لحضرتك جدا

وبالنسبة للسواقة مش مشكلة انا بعرف اسوق.. ممكن اسوق انا جوة المدن او في الأماكن الأقل خطورة وهو اخليه يسوق في الأماكن الوعرة

الحقيقة اكتر طريق خفت منه في الطريق واحنا رايحين العمرة كان حفر الباطن وعرعر.. وكنا بالليل
ومفيش انوار في الطريق مش عرفة ازاي، وطريق واحد بس رايح جي، وكمان جبال كنت بتخيل لو الباص اتقلب لاقدر الله احنا هنروح فين، كنت اعدة مرعوبة في الباص والكل نايم من الضلمة وانا عمالة ادعي ان ربنا يسلم.. ربنا يستر..
قديم 09-03-2010, 12:00 PM
الصورة الرمزية bmkbmk

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رورة مشاهدة المشاركة

خلاص انا هخليه بردو يقرا رسالتك دي بخصوص امين الشرطة واجراءات الحجز ومتشكرة لحضرتك جدا

تحت أمر حضرتك

وبالنسبة للسواقة مش مشكلة انا بعرف اسوق.. ممكن اسوق انا جوة المدن او في الأماكن الأقل خطورة وهو اخليه يسوق في الأماكن الوعرة

الحقيقة اكتر طريق خفت منه في الطريق واحنا رايحين العمرة كان حفر الباطن وعرعر.. وكنا بالليل
ومفيش انوار في الطريق مش عرفة ازاي، وطريق واحد بس رايح جي، وكمان جبال كنت بتخيل لو الباص اتقلب لاقدر الله احنا هنروح فين، كنت اعدة مرعوبة في الباص والكل نايم من الضلمة وانا عمالة ادعي ان ربنا يسلم.. ربنا يستر..

هههههههههههههههههههههه... ماتقلقيش حضرتك كله بتاع ربنا

هو عموما مفيش جوة المدن ,, انتو بس بتعدوا على المدن من برة .. و بتبقى الاستراحات و المطاعم غالبا على الطريق اللى بتعدوا عليه....
بس فيه اجزاء من الطريق بتبقى زوجية يعنى حارتين تلاتة رايح و زيهم جاى و فاصل رملى فى النص طبعا و دى طبعا مريحة جدا فى السواقة ... و فيه برده اجزاء فردية (رايح جاى ) زى حفر الباطن بس مش مكسرة و الحارات اوسع يعنى تاخد عربيتين جنب بعض و عموما الجزء بتاع حفر الباطن ده من اوحش الاجزاء فى الطريق ... و للأسف الطريق كله مافيش اضاءة بس فيه عين القطة فى الارض بتسهل المشى عليها كتير بالليل و يستحسن لو تركبوا اضاءة زنون فى العربية لو اضاءتها عادية..
و عموما برده ممكن قبل السفر اراجع معاكم الطريق كله بمراحله المختلفة علشان تبقوا متطمنين بإذن الله

الرد فى الاقتباس

قديم 09-03-2010, 11:03 PM
ysedawy ysedawy غير متواجد حالياً

ysedawy will become famous soon enough

الف حمد لله على السلامة نورت مصر
قديم 09-03-2010, 11:12 PM
الصورة الرمزية bmkbmk

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ysedawy مشاهدة المشاركة

الف حمد لله على السلامة نورت مصر
الله يسلمك يا رب ,, الف شكر لحضرتك

الكلمات الدليلية
مغامرات