العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 06-03-2012, 05:37 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شرح جميع استفسارات تقسيط المستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد أبو أسامة مشاهدة المشاركة

أنا معايا 25 ألف أول عن أخر موظف مرتبي 2000 ج وباقي لي على المعاش سنة ونصف أقدر أدفع قسط شهري 500 جنيه إيه العربية الزيرو والمستعمل اللي تناسب ظروفي أنا من المنيا وهل فيه في المنيا معارض أو شركات تمويل بتقسط وشكراً على الرد مقدماً
لا يوجد من يقسط مباشر فى المنيا
ممكن تقسط عربية جديدة بنك وتكون صغيرة
للاستفسار السريع09009488
قديم 06-03-2012, 05:42 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tawdeeb مشاهدة المشاركة

عاوز عربية هوندا سفيك 2007 او 2008 حدفع مقدم 50 الف جنية عاوز اعرف تمن العربية بكام اصلا وحتقف عليا بكام والقسط الشهرى ممكن ادفع 2000 جنية ياريت بلاش الارقام والرد هنا او الخاص تحياتى للجميع
سبق وسالت السوال دة من اكثر من 6 اشهر وتم تبيليغ حضرتك ان التقسيط المستعمل لمقيم القاهرة مش بورسعيد
واتهمتنا اننا مفيش ردود مننا واعتقد ان قبل الرد لازم يكون فى جديدة من المشترى صح
قديم 11-03-2012, 01:03 AM
الصورة الرمزية tawdeeb
tawdeeb tawdeeb غير متواجد حالياً
من انا؟: انا هوة انا
التخصص العملى: صاحب كافيه نور جراند كافيه - عمر جراند كافيه - محاسب
هواياتي: البلياردو - كرة القدم - كرة السلة

tawdeeb has a spectacular aura abouttawdeeb has a spectacular aura about

استاذ سيف ياريت الرد بتاعك يبقى اهدى من كدة ويبقى عقلانى شوية يعنى اتهمتنا دة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لم ااقول مفيش رد يبقى اتهام انتا متعصب لية كدة وبعدين بتفرض لية عليا لما اسئلك انى اشترى بكلمة " لازم يكون فى جديد من المشترى " اوى انا كان معايا هوندا 2000 بعتها ومعايا كيا سبورتاج معنى انى بسئلك على تقسيط مستعمل مش شرط يكون ليا لكن واحد من صحابى عاوز يقسط فبيشوف الظروف دلوقتى عاملة ازاى تالت حاجة مين الك انى مقيم فى بورسعيد طيب يا باشا ليا فعلا شقة فى بورسعيد وليا شقتى فى التجمع الخامس فوق نقطة شرطة القاهرة الجديدة يبقى انتا متفرض ارائك وتحكم على حد من غير ما تفهم ولما اسئل من 6 شهور واجى اسئل نفس السؤال مرة تانية مش معناة انى مجبتش عربية من ساعتها لا ممكن اكون بسئل وبشوف اسعار النهردة ليا او لاى حد رجاء خاص الكلام يبقى اهدى من كدة وبلاش كلمة اتهام ولا مش اتهام الى بيكلمك دة لية فى شغل العربيات والمواقع ولينا فريق كامل لتوضيب السيارات فى مصر بس مش معنى انى بسئلك انى جاهل بس بشوف العروض الافضل وبختار الى يناسبنى تحياتى لادارة الموقع المحترمة
قديم 16-03-2012, 06:47 PM
M u h a n n a D M u h a n n a D غير متواجد حالياً

M u h a n n a D is on a distinguished road

السلام عليكم يا استاذ سيف

بعد اذن حضرتك ، انا فى البداية اريد شراء سيارة واريد استشارة منك ارجو ان لا تبخلها عنى . انا طالب وامامى سيارة رينو لوجان موديل 2010 صاحبها يريد بيعها كاش بـ 50 الف علما بأن عليها اقساط لمدة ست سنوات تنتهى فى ديسمبر 2015 وقد دفع هو سنتين منها وحاليا نحن فى السنة الثالثة ، وقد اتفقت معه على ان ادفع جزء اقل من هذا المبلغ وبعد مفاوضات وافق لكنه قال لى ان السيارة ستظل بأسمه على ان يعطينى عقد ابتدائى لحفظ حقى .. وتوكيل بأدارة السيارة فى حال اوقفنى المرور فى مكان ما وسألنى عن مالك السيارة ، على ان يقوم هو بسداد الاقساط شهريا من المبلغ الذى سأعطيه اياه ثمنا للسيارة ، على ان انقل ملكيتها لى دون الرجوع اليه بعد انتهاء فترة القسط فى ديسمبر 2015 ، وقد اخبرنى كذلك فى حال ان توقف هو عن سداد الاقساط فسيقوم البنك بملاحقته هو .. فهل هذه الاجراءات قانونية ولايوجد بها شبهة تلاعب ؟

بأنتظار ردك
قديم 20-03-2012, 05:57 AM
may magdy may magdy غير متواجد حالياً

may magdy is on a distinguished road

أ/سيف
لوسمحت عايزه عربيه مستعمله تقسيط وتكون عدد كلوات اقل من 50 وفابريكه بره وجوه سبارك لايت أو أتوس برايم
وعندي استعداد ادفع 50%مقدمه وتقسيط علي 24 شهر
بس انا حاليا لاأعمل ممكن جوزي يضمني و مقيمه فالقاهره وتقريبا عندي كل ضماناتك
معلش هو سؤال غلس شويه لما حضرتك بتشتري العربيه مثلا ب40.000 وتيجي تبعهالي هعرف منين انها بالسعر ده وايه مكسب سيادتك فيها بدام في شركه بتمول التقسيط هل مكسب حضرتك في المقدمه ولا من الشركه اللي بتمول التقسيط
وهل حضرتك لما هتبعهالي هتقوم بدور التوكيل في فحصها جيداا ولا هاخدها كده وانا اسفه علي الاطاله بس أؤكدلك انها أسئله بدور بدماغ ناس كتير شكرا

التعديل الأخير تم بواسطة may magdy ; 20-03-2012 الساعة 06:09 AM