العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 25-10-2012, 12:31 AM
ايمن على حسن ايمن على حسن غير متواجد حالياً

ايمن على حسن will become famous soon enough
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

انا كان معى لادا 92 هي عربية حلوة وقطع الغيار رخيصة جدا بعكس الشاهين قطع الغيار غالية ولكن في السواقة الشاهين اخف واحسن
قديم 29-10-2012, 08:13 AM
basma aboelazm basma aboelazm غير متواجد حالياً

basma aboelazm is on a distinguished road
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

دى اول مشاركه ليا بس انا متبعاكم من زمااااااااااااااااااان... .لانى من فتره طويله وانا متردده فى اختيار العربيه المناسبه فياريت بجد تساعدونى
انا محتاجه عربيه اتوماتيك ايه الافضل سانديرو ولا بيكانتو ولا فيرنا
الاسعار متقاربه وبعد بحث طويل امكانيات السانديرو (لوجان) رائعه لكن طبعا الشكوى المعتاده من ارتفاع قطع الغيار والخساره الكبيره فى اعاده البيع خلتنى متردده جدا...يا ريت تساعدونى
قديم 29-10-2012, 09:39 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basma aboelazm مشاهدة المشاركة

دى اول مشاركه ليا بس انا متبعاكم من زمااااااااااااااااااان... .لانى من فتره طويله وانا متردده فى اختيار العربيه المناسبه فياريت بجد تساعدونى
الاسعار متقاربه وبعد بحث طويل امكانيات السانديرو (لوجان) رائعه لكن طبعا الشكوى المعتاده من ارتفاع قطع الغيار والخساره الكبيره فى اعاده البيع خلتنى متردده جدا...يا ريت تساعدونى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basma aboelazm مشاهدة المشاركة

بلاش رينو لوجان او سانديرو اوتوماتيك في ناتشة في الفتيس

الفيرنا الاوتو كويسة جدا بس سعرها مباااااااااالغ فيه جدااااااااا

البيكانتوا عربية ممتازة خامات افضل وتقفيل افضل
اعتماديتها كويسة ومفهاش عيوب صناعة
وطبعا اوبششششششششن اكتر من الفيرنا

يبقي خليكي في البيكانتو
قديم 29-10-2012, 11:15 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abo rinad مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
ارجو من السادة الاعضاء والسادة المشرفين المشاركة بالخبرة العملية والهندسية
انا معايا مابين 75 و80 الف وعاوز سيارة عائلية (موفرة- قطع غيار- وكيل- مراكز صيانة)
وانا من سكان مدينة نصر مشاويرى داخل البلد كتير جدا ودة لظروف شغلى اما خارج البلد فالشرقية مرة كل 3 4 شهور
وانا بجانب معرض سيارات سمير ريان نزلت واتفرجت على العربيات الى ما بين السعر المتاح وكانت النتيجة كالاتى
1 - لوجان
2- فيرنا
3- لانوس(شيفورلا)
4-افبو
5- سبرانزا
كل هذة السيارات جميلة بس انا مشعارف اجيب اية لانى معانديش خبرة كافية....
وجزاكم اللة خير... انا امامى حتى نهاية الشهر الحالى

بدون تردد اشتري اللوجان الاوتوماتيك بسبب مشاوير وسط البلد و امكانياتها و سعرها و توكيلها الاكثر من رائع
قديم 29-10-2012, 11:32 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MmFFoR مشاهدة المشاركة

بدون تردد اشتري اللوجان الاوتوماتيك بسبب مشاوير وسط البلد و امكانياتها و سعرها و توكيلها الاكثر من رائع

فيرنااااااااااااااا اوتوماتيك او مانيول

او لوجان مانيول بلاش اوتوماتيك