العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 30-04-2012, 11:54 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اساليب القياده المستفزه فى 2012 يا رييت نعالجها سوا

حاول تنزل على الشغل من بدرى عشان ميكونش الطريق زحمة وبالتالى أعصابك تكون هادية
قديم 30-04-2012, 03:08 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

انا بالنسبه للسواقه عموما

انا حديث السواقه الى حد ما يعنى بقالى اقل من سنه بسوق
وكان عندى والله قيم جميلة جدا بس للاسف الناس اللى خليتى اعمل زيهم
مثالا كان عادى جدا ان اى حد يركن قدام العمارة اللى ساكن فيها وانا مش بتكلم ولا بقوله حاجه بس مثالا لو قيت عمارة الراجل اللى راكن تحت عمارتك فاضيه فيوم من الايام ورحت تركن هناك حاجه من الاتنين يحصلوا ياما البواب يقولك لا متركنش وانت تيجى تقوله ياعم ما الناس بتوعكوا بيركنوا عندنا يقولك ماليش دعوه يأما لو عرفت تركن تلاقى اللى كان بيركن تحت عمارتك يصحيك حتى لو كانت الساعه 1 بليل ويقولك شيل عربيتك
فبقيت اعامل الناس بالمثل تماما لغاية مبقاش حد يركن تحت عمارتى ولو حد ركن بروح اجيبه من الحته اللى هو قاعد فيها والحمد لله بقيت الاقى مكان تحت البيت على طووول مش زى الاول كنت الاقى الناس راكنين بعيد واقول عادى انا اللى اركن بعيد والعربيه يتسرق منها حاجات

ده اول شىء

ثانى شىء بالنسبه للسواقه

بقيت بعمل فيها عبيط بمعنى اللى يزمر يزمر واللى يشتم يشتم واللى عاوز يعمل اى حاجه يعملها لان اللى بيزمرلك وراك ده بنسبه 99% بيبقى شايف الشارع كله واقف وبردوا يفضل يزمر ولو سعتله يجى مكانك ويرجعك وراه وميتحركش تيجى تزمرله يشوحلك بايده فلقيت ان افضل حل هو انى ماليش دعوه بالعالم الخارجيه نهايا ولو كنت فى ايام شتا بقفل الازاز بتاع العربيه عليا وبشغل التسجيل وعيش مع نفسى ده افضل حل لان الواحد لسه صغير على الضغط وتعب الاعصاب

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 30-04-2012, 05:57 PM
@واحد من الناس@ @واحد من الناس@ غير متواجد حالياً

@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed2077 مشاهدة المشاركة

ثانى شىء بالنسبه للسواقه

بقيت بعمل فيها عبيط بمعنى اللى يزمر يزمر واللى يشتم يشتم واللى عاوز يعمل اى حاجه يعملها لان اللى بيزمرلك وراك ده بنسبه 99% بيبقى شايف الشارع كله واقف وبردوا يفضل يزمر ولو سعتله يجى مكانك ويرجعك وراه وميتحركش تيجى تزمرله يشوحلك بايده فلقيت ان افضل حل هو انى ماليش دعوه بالعالم الخارجيه نهايا ولو كنت فى ايام شتا بقفل الازاز بتاع العربيه عليا وبشغل التسجيل وعيش مع نفسى ده افضل حل لان الواحد لسه صغير على الضغط وتعب الاعصاب
أهو ده أجمد حاجة والله أنا بعملها دائما وبرتاح وبسيبه لما ينفلق طالما أنا مغلطش يعنى أنا من طبعى طول ما أنا ماشة بسرعة هادية والظروف تسمح أقف لحد بقفله عشان يعدى الطريق وينفلق اللى يزمر طالما أنا صح وبرضى ربنا وبرضه لو فى حد كسر عليا أو عمل اى حاجة غبية طلاما العربية سليمة وربنا ستر مبتكلمش لدرجة إن اللى بيبقى راكب معايا يقعد يحرق فى دمه وينكت فى نفسه وأنا مكبر دماغى المرة الوحيدة اللى إتنرفزت فيها كانت العربية عطلانة وكمان فى مدينة غير مدينتى ومعرفش حد فيها والعملية بايظ معايه لابعد حد والناس الجدعان كانوا بيعرضوا المساعدة خصوصا إنى كنت واقف فى إشارة ومعطل الطريق نسبيا جت واحدة هانم ووقفت ورايا وشيفانى مشغل الإشارة وفاتح الكبوت وقعدت ماسكة الكلاكس وتزمر بدون ما تفصل انا فضلت مطنش خالص وبعدين شوية ورحت قولت العربية عطلانة وفى وشى إبتسامة كبيرة وعريضة والجو كان حر جدا يومها لقيت الهانم بتشوح بأديها وبرضه رجعت تزمر والمشكلة إنها باين بتشتم لأن هى قاعدة فى التكييف وقافلة الإزاز وأنا مش سامع حاجة روحت مرزع على العربية بتاعتى وقولتلها أم العربية عطلانة ورحت مرزع على عربيتها وقلتلها يلا إمشى من هنا يا هانم فى ثوانى إختفت من المنطقة سوق تاكسى حاضر الموقف قعد يضحك ويقولى ولا يهمك يا باشا هما كده الحريم فى أى حته بس فعلا أنا غالبا بكون بارد ورايق عشان بس الواحد فعلا لسه صغير على حرقة الدم والنرفزة

الخلاصة كبر دماغك بدون ما تكون غلطان تعيش مرتاح

مـثل صيـنـي يقول :

" إذا مــات الـسـيـد فـأقـتــل حـتـى كـلبــه
لأنــه لــن يــكـون وفيـا لـغير سـيـده الأول "

تحياتي

@ واحد من الناس @

قديم 30-04-2012, 07:19 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
القيادة زوق وفن وأخلاق الشعار ده مستخدم في الخارج ياريت يستعمل في مصر وأحنا نرتاح
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 30-04-2012, 09:29 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

انا علشان مش عاوز اخد سيئات بسبب السواقه
بقيت اوقات كتير بسيب العربيه و اسافر او حتي انزل من غيرها علشان حرق الدم
اللي الواحد بيشوفه من اشباه السواقين اللي بيبقوا في الشارع
بجد حسبي الله و نعم الوكيل
لا ذوق ولا ادب ولا اخلاق

حـازم خـضـر