العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 03-02-2013, 06:21 PM
casper35 casper35 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد

casper35 will become famous soon enough
افتراضي عداد الحراره بينزل لل c على ال 100

السلام عليكم انا بصراحه تانى مره اكتب هنا وياريت تستحملونى شويه لان عندى مشاكل كتير شويه وياريت من الناس اللى عنده معلومه يوصلنى ليها لانى تعبت بصراحه من اللف
1- عداد الحراره عندى بينزل لحد ال c اول ما اجرى بالعربيه تقريبا عند ال 90 او 100 والمشكله انى تحركى بالعربيه غالبا سفر فبخاف اصلا الحرار تزيد وانا مش حاسس مع العلم انى غير الحساسين بتوع الحراره ورحت لكهربائى قالى روح لبتاع عدادات روحت لبتاع عدادات قالى لا دة كهربائى
2- التابلوة بحس فيه بكميه شخلله غير طبيعيه وثلاث ارباع الشخلله دى من ناحيه البواب بتاعه التكييف ومناطق تانيه كده وفيه اجزاء من الابواب بسمع فيها بشخلله وانا ماشى فى مطبات لو حد يقدر يدلنى على حد او صنايعى يكون كويس يربطلى العربيه ربطه محترمه يبقى كتر خيركو لان دى اكتر حاجه مدايقانى
3- انا عندى الكامه فيها تكتكه الميكانيكيه احتارو فى امرى شويه حد يقول مافيش زيت بيوصل صح للكوستبانات فنغير طلمبه الزيا وشويه يقولى الكوستبنات هى اللى وحشه وناشفه اوى وعايزة تتغير وشويه يقولولى لا دى وش الكامه اطبع عليه غلط فعايز يتغير وواحد ريح دماغه بقى وقالى غير وش سلندر اريحلك
4- انا كنت حابب اغير الماتور انا معايا لانوس 1 موديل 2000 تنصحونى اغيره منين وبكام وهل الماتور اللى هييجى دة هيبقى احسن من ماتور لانوس 1 اللى اعرفه ان مواتير الانوس 1 احسن كمان من لانوس 2 حد يدلنى ممكن
5- نفسى فى بتاع عفشه كويس وكهربائى لانى بجد تعبت من كتر اللف على الصنايعيه انا فعلا بقيت اشتغل فى ايدى فى العربيه قول ابوظ انا احس ما الغريب ييجى يبوظلى
6- العربيه سحبها بحس انه اقل من فئتها الانوس مع العلم انى غيرت ديسكواسطوانه وبليه طقم دبرياج المانى من شهر وطلمبه بنزين كامله وفلتر بنززين وفلتر هوا وزيت ماتور موبينه وبوجيهات 2 شعله وسلك بوجيهات مش عارف اغير ايه تانى علشان احس بالفرق

معلش انا طولت عليكو بس اتمنى الافادة ليا ولاى حد عنده مشكله من دول برده
قديم 03-02-2013, 07:24 PM

افتراضي رد: عداد الحراره بينزل لل c على ال 100

ايه يا جماعه كل العدد دة شاف ومحدش عنده اى كومنت او يدلنى على حاجه
قديم 03-02-2013, 10:21 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

هل فى الزحمة عداد الحرارة قارى عادى ؟
هل ثرموستات كوعة الميه متشالة ؟

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 04-02-2013, 12:18 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

هل فى الزحمة عداد الحرارة قارى عادى ؟
هل ثرموستات كوعة الميه متشالة ؟
حضرتك اللى ساكت اهو

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 04-02-2013, 12:23 AM

لا فى الزحمه والسرعات العاديه ماشى عادى جدا وثرموستات كوعة الميه مش متشاله دا انا لسه مغيرها كمان وشكرا على الرد