العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > شاهين ، ريجاتا ، دوجان

شاهين ، ريجاتا ، دوجان الوريث الشرعى لسيارات فيات 131 و تم تصنيعها فى إيطاليا و تركيا و تجميعها فى مصر

قديم 16-02-2012, 11:30 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
افتراضي رد: باركولى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_elmagree مشاهدة المشاركة

الحمد لله الواحد كان محتار بين عربيات كتير فى نفس الفئة السعرية
بس بابا كان مُصر على دوجان على اساس ان المنطقة لسه مش ممهدة
فنزل السوق والمهم لقى واحدة موديل 94 وعجبته دفع عربونها واستلمها يوم الاتنين اللى فات
طبعا الحاج مش مخلينى المسها لحد دلوقتى طبعا بس ان شاء الله فى اقرب وقت هقولكوا على ملاحظاتى ليها لما انا اسوقها وديه ملاحظاتى على العربية اثناء سواقة الحاج
اولا العربية
زجاج كهرباء امامى
تكييف
سنتر
موتور 1600 turbo (هو موضوع التربو ده بابا اللى قالهولى بس انا شاكك فى الموضوع ده هو بابا قالى ان ده الناس بتقول عليه الموتور الاسود او التربو)شوفوا انتوا بقه
كلاكس
العربية مبتسخنش زى مكلوا بيقول دى ميتوصلش لقبل ال90 بشوية حتى
صوتها هادى شوية
سحبها جميل جدا (وخصوصا انى اكتشفت ان ابويا كيـييــــف شد مع الناس بالعربية وانا اللى كنت فاكره غلبان ايام البولونيز اتارى العربية مكنتش بتسحب )
صورها هرفعهالكوا اول مصورها
ألف 1000 مبروك ، انا بعشق العربية دى من زمان بس المشكلة انك صعب تلاقى حد محافظ عليها ويرضى يبيعها ، والكربراتير بتاعها بيحسسك انها تربو لأنه حديث وكان ماشاء الله ثورة فى وقته ، بارك الله لك فيها وربنا يحفظك إن شاء الله : CONGRA~238:
قديم 16-02-2012, 11:32 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amro0000 مشاهدة المشاركة

معليش يامان ممكن صور للعربية دي من جوة وبرا لاني معايا دوجان 93 عاوز اعرف ان كان موتور عربيتي تيربو ولا اية بليز ممكن؟
التربو ده قصة تانية شاحن وكويل وصمام وأنابيب وحجات تانية معقدة وعشان تتأكد كمان أكيد مينفعش تربو لأقل من 2000 سى سى عشان يستحمل والدوجان الإستوك 1600 سى سى
قديم 16-02-2012, 08:35 PM
thechemist thechemist غير متواجد حالياً
التخصص العملى: chemist
هواياتي: Driving

thechemist has a spectacular aura aboutthechemist has a spectacular aura aboutthechemist has a spectacular aura about

الف مبروك ياباشا ربنا يباركلك فيها الدوجان عربية فعلا ممتازة وتمتازعن الشاهين فى انها اكثر رفاهية ولكن الاتنين عربيات محترمة والموتور ال 1600 عليها مخلى الاداء بتاعها عالى
قديم 16-02-2012, 10:11 PM
الصورة الرمزية ahmed_elmagree
ahmed_elmagree ahmed_elmagree غير متواجد حالياً
من انا؟: facebooky
التخصص العملى: taleb in: Technical school of advanced technology maintenance next to ahly club in nasr city
هواياتي: mgnon 3rbyat

ahmed_elmagree is a jewel in the roughahmed_elmagree is a jewel in the roughahmed_elmagree is a jewel in the roughahmed_elmagree is a jewel in the rough

الله يبارك فيكوا يا جماعة العربية حلوة فعلا وادائها عالى وموضوع التربو ده انا كنت شاكك فيه بس انا هبقى انزلها صور من جوة ومن برة

CARS IS MY DRUGS
قديم 16-02-2012, 10:14 PM
الصورة الرمزية ahmed_elmagree
ahmed_elmagree ahmed_elmagree غير متواجد حالياً
من انا؟: facebooky
التخصص العملى: taleb in: Technical school of advanced technology maintenance next to ahly club in nasr city
هواياتي: mgnon 3rbyat

ahmed_elmagree is a jewel in the roughahmed_elmagree is a jewel in the roughahmed_elmagree is a jewel in the roughahmed_elmagree is a jewel in the rough

بعد اذنك يا استاذ mr_astra انا عايز اعرف هى اللادا سمارا اللىمعاك ديه شكلها عامل ازاى
سؤال تانى :انت مكنتش خايف لما جبت بيها 170

CARS IS MY DRUGS