العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > مرسيدس

مرسيدس Mercedes مرسيدس بنز الجناح الاوربى للعملاق دايملر كرايسلر وتضم شركات مايباخ الفاخرة ومينى المدمجة من اشهر سياراتها B150 E-CLASS CLS CLK S-CLASS CL

قديم 01-01-2011, 04:52 PM
الصورة الرمزية mercedes
mercedes mercedes غير متواجد حالياً
من انا؟: عاملنى الله بفضله, لكننى بارزته بالمعاصى
التخصص العملى: Vasc-man
هواياتي: المشى

mercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to behold
رأى رد: خنزيرة \ شمامة \ تمساحة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

طبعا لأن الموضوع أولا و أخيرا , موضوع أذواق, المرسيدس المعدلة اللى الناس بتقول عليها التمساحة رغم أن التمساحة دى اللى هى المرسيدس S280 و S300 موديل من 1980 و حتى أول عام 1990 , الا أنه ماعلينا , اللى أنا أقصده هى المرسيدس الW123 اللى هى المرسيدس ال200 و ال230 اللى الناس كلها عارفاها , أنا عارف أنه نزل منها 280 و 300 كمان, بس الشايع هى ال200 و ال230 هنا فى مصر .

انا من رأيى أن العربية دى لو نظيفة, تبقى خرافة بمعنى الكلمة , يمكن أنا بقول كده لأنى ماركبتش الخنزيرة اللى هى فوانيسها واقفة بالطول دى كتير لأنى كنت بركبها أحيانا مع واحد صاحبى , أبوه كان عنده واحدة مو1976, بس بصراحة أنا عجبتنى المعدلة الW123 أكتر بكتير و أنا فعلا لو كنت فاضى , كنت اشتريت واحدة موديل فوق ال1981 و عملت فيها اللى أنا عاوزه من الموتور و الفتيس و العفشة و الصاج و الكراسى و كل حاجة, لحد ماتطلع بالشكل اللى أنا عايزه .

بس تبقى مصيبة , لو جبت مرسيدس W123 معدلة و عملت فيها كل الكلام ده و فى الآخر يطبقوا احلال الملاكى و يقولولى, هات يا حلو عربيتك ب خمسة الاف جنيه مصرى فقط لا غير .

MERCEDES E-class

بسم الله الرحمن الرحيم
عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا
صدق الله العظيم
قديم 13-01-2011, 06:22 AM
الصورة الرمزية ابو جودة
ابو جودة ابو جودة غير متواجد حالياً
من انا؟: متواضع لله
التخصص العملى: احدى شركات الغاز
هواياتي: قيادة السيارات

ابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant future
افتراضي رد: خنزيرة \ شمامة \ تمساحة

مشكوررر يا ابو نورا
قديم 13-01-2011, 08:19 AM
didos didos غير متواجد حالياً

didos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud of

طيب ممكن امثلة لاسعار قطع الغيار ؟
قديم 02-03-2011, 10:41 PM
ibn-sina ibn-sina غير متواجد حالياً

ibn-sina is on a distinguished road

انا ملاحظ في السوق موجه بيع علي مرسيدس c200 kompressor ايه السبب حد عنده معلومات عنها
قديم 17-04-2011, 12:30 PM
sherif4004 sherif4004 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف محمود
التخصص العملى: ممممممممممم
هواياتي: السيارات والتكنولوجيا ووووووووووو

sherif4004 will become famous soon enoughsherif4004 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercedes مشاهدة المشاركة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

طبعا لأن الموضوع أولا و أخيرا , موضوع أذواق, المرسيدس المعدلة اللى الناس بتقول عليها التمساحة رغم أن التمساحة دى اللى هى المرسيدس S280 و S300 موديل من 1980 و حتى أول عام 1990 , الا أنه ماعلينا , اللى أنا أقصده هى المرسيدس الW123 اللى هى المرسيدس ال200 و ال230 اللى الناس كلها عارفاها , أنا عارف أنه نزل منها 280 و 300 كمان, بس الشايع هى ال200 و ال230 هنا فى مصر .

انا من رأيى أن العربية دى لو نظيفة, تبقى خرافة بمعنى الكلمة , يمكن أنا بقول كده لأنى ماركبتش الخنزيرة اللى هى فوانيسها واقفة بالطول دى كتير لأنى كنت بركبها أحيانا مع واحد صاحبى , أبوه كان عنده واحدة مو1976, بس بصراحة أنا عجبتنى المعدلة الW123 أكتر بكتير و أنا فعلا لو كنت فاضى , كنت اشتريت واحدة موديل فوق ال1981 و عملت فيها اللى أنا عاوزه من الموتور و الفتيس و العفشة و الصاج و الكراسى و كل حاجة, لحد ماتطلع بالشكل اللى أنا عايزه .

بس تبقى مصيبة , لو جبت مرسيدس W123 معدلة و عملت فيها كل الكلام ده و فى الآخر يطبقوا احلال الملاكى و يقولولى, هات يا حلو عربيتك ب خمسة الاف جنيه مصرى فقط لا غير .

ههههه احلاااااااااااااال فى المرسديس دا يبقى حرام .. او اى نوع افرض مثلا واحد عايز يحتفظ بعربيه ابوه يجبروه ليه انه يحلليها ما ممكن يخليها انضف من اى عربيه جديده كمان المرسيدس دى عربيه ممكن تتورث

share benefit to other
حب لاخيك ما تحبه لنفسك
www.tvquran.com
www.islamway.com
www.islamweb.net