العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات > البنوك وشركات التمويل

البنوك وشركات التمويل (( هنا تجد )) بيانات البنوك والشركات المتخصصة فى تمويل قروض السيارات وعروضهم

قديم 29-09-2009, 04:45 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اى استفسار بخصوص البنوك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EgyZizo مشاهدة المشاركة

شكراً على نصائحك القيمة .. وأنا قرأت كل ما يتعلق بهذا الموضوع وكونت رأى مقتنع بيه.

ده كلام عظيم وشكراً جزيلاً على اهتمامك ..
بس هل فائدة البنك الأهلى أو بنك مصر هى 6% مثل بنك ناصر؟

وازاى الفرق هيكون أقل من اللى أنا حسبته ، ممكن تدينى مثال بالأرقام؟
تعال نعرف حاجة مهمة جدا وانت بتشترى عربية اية هى ان الكلام شى والتنفيز الفعلى شى تانى خالص
يعنى انت مثلا لو كنت ناوى تشترى عربية وسعرها الرسمى مثلا 100 الف جنية فعلشان تستلمها الان وبسرعة هتدفع مبلغ ازيد شوية ممكن 3 او 5 الف جنية
دة اول شى تانى شى بنك ناصر ساعت التوقيع على طلب القرض بتاعك بعد عمل الوديعة هيقولك ان الفائدة على القرض 6% بس ساعت التوقيع هتجدها اعلى شوية علشان هيقولك فى ضريبة ودمغات حكومية فهتجد نفسك موقع على فائدة اعلى تصل الى 6.4% او 6.5%
وكمان لما هيسلم لحضرتك فلوس القرض هيقوم بخصم مبلغ منها وهيقولك دة مصاريف القرض
ال انا عايز اوضحة ليك ان موضوع ضمان الوديعة مش شى وحش ولا حاجة انما مش هيحقق نسبة الفرق الكبيرة ال حضرتك قولتها لان المصاريف النسرية كثيرة وهتجدها عملت مبلغ مجمل فى الاخر وكمان الفرق بين بنك ناصر وبنك الاهلى او غيرة بسيطة جدا جدا الفرق فى سرعة الاجرائات ونسبهم واحدة بس برضة ناصر مش وحش قوى
على فكرة انا لا اعمل فى بنك
ولكن اعمل فى بيع السيارت وتعاملى مع كل البنوك
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 01-10-2009, 04:20 AM
EgyZizo EgyZizo غير متواجد حالياً

EgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant future

شكراً جزيلاً لك على تنويرنا ..
أنا هاروح بنك ناصر تانى وأحاول أعرف المبلغ الإجمالى اللى هيتدفع مع المصاريف المستخبية وربنا يسهل ..

ما هى فائدة البنك الأهلى أو بنك مصر؟
قديم 05-10-2009, 02:18 AM
hhhmmm hhhmmm غير متواجد حالياً

hhhmmm is on a distinguished road

شكرا جدا يا فطومه على الخدمه دى وربنا يجازيكى خير عنها. لو سمحتى يا فطومه عندى استفسار عن البنك الاهلى وياريت تفيدينى فيه.
انا عندى مبلغ من المال 200الف جنيه وعايزة اسأل عن الطريقه اللى اقدر اخد بيها اعلى عائد مع العلم انى ممكن اتركهم 5 سنين ما اخدش فوايدهم او مده اطول .ولما اسيبهم بعد المده دى هيكونوا قد ايه.ياريت تعرفى لى انظمه الودائع والشهادات ونسبتهم.ارجو انى ما كنش تقلت عليكى.وشكرا
قديم 05-10-2009, 02:23 AM
hhhmmm hhhmmm غير متواجد حالياً

hhhmmm is on a distinguished road

ياريت يا فطومه لو تردى عليا بسرعه.وانا كمان عندى مبلغ فى البنك الاهلى وطبعا البنك بيحسب الفايده فى شهر 5 عايزة اعرف لو حولت المبلغ ده لوديعه انا هاخسر فايده الاربع شهور اللى فاتوا ولا هيتحسبوا.
قديم 05-10-2009, 08:00 AM
الصورة الرمزية فاطومه المصريه
فاطومه المصريه فاطومه المصريه غير متواجد حالياً
من انا؟: بنوته مصريه تعشق الخير وتحب الحريه ^_^
التخصص العملى: طالبه تجارة &_^ سابقا... التسويق حاليا
هواياتي: التصميم والنت والقراءة فى السياسه

الموقع: بلادى مفتوحة كالسماء تضم الصديق ؛ وتمحو الدخيلا ومنى الحقيقة.. منى الخيال وعندى الجمال، وعندى آمال
فاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant future

اهلا بيك معانا فى مصر موتورز
حاضر ساقوم بالاستفسار والرد عليك اليوم ان شاء الله

بالتوفيق

اللهم انزل نورا من نورك عليه
اللهم نور له قبره ووسع مدخله وآنس وحشته
اللهم ارحم غربته وارحم شيبته
اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة . لا حفرة من حفر النار
اللهم أغفر له وارحمه واعف عنه واكرم نزله

الكلمات الدليلية
البنك المركزي