العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 03-06-2009, 04:53 PM
الصورة الرمزية DK.Cupo
DK.Cupo DK.Cupo غير متواجد حالياً
من انا؟: Driving King
التخصص العملى: Don't Ask Please
هواياتي: السباحة والعاب القوى ورياضه الكنغوفو وقفز المظلات

DK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: دليل صيانة ال 128

وده الفيديو اللى كنت بقول عليه 128 2000cc

I do not like driving a fast but I love fly slowly

قديم 05-06-2009, 06:59 PM
alref alref غير متواجد حالياً
من انا؟: Radiomania
التخصص العملى: Radiologist

alref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond repute

طيب انا عندي كام استفسار كده بخصوص عزيزة (الحتة الجديدة بتاعتي) هي مش جديدة طبعا بس بالنسبة ليا

اول حاجة فرامل اليد (hand break) ضعيفة جدا..يعني لو وقفت العربية و رفعت الهاند بريك العربية بتتحرك برضو..بتضطر اعشق الفتيس علشان ماتتحركش..طبعا دا وضع مش سليم..تنصحوني اعمل ايه ؟؟؟

تاني حاجة..الحرارة..طبعا العربية بتسخن..عادي جدا..اللي اشتريت منه العربية كان مركب مفتاح لتشغيل المروحة في التابلوه..المفتاح بالضبط زي بتاع الآنتظار (حتي نفس الرسمة اللي عليه) و الميكانيكي قاللي انها هتشتغل لوحدها من غير ماضغط علي المفتاح..طبعا انا بمشي بيها و بعد فترة (علشان الجو الحر الجميل) بلاقي مؤشر الحرارة وصل النص تقريبا و الاقي لمبة المفتاح منورة (مع اني مش ضاغط عليه)..هل معني كده ان المروحة اشتغلت ؟؟ ولا اضغط انا علي المفتاح علشان تشتغل ؟؟

معلش انا عارف اني تاعبكم معايا..بس لسه بدري..العربية دي فيها بلاوي
هههههههههههههههه

No
Pain No Gain
Dr. Mohamed El-Refaey
Radiologist

قديم 05-06-2009, 07:14 PM
الصورة الرمزية DK.Cupo

DK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond repute

بص ياباشا اولا فكره فررامل اليد دي عندي نفس المشكله وده دليل الى ان الفرامل محتاجه تروح لي ميكانيكي يا اما يشد لك اليد التيل او يشوف لك السوست او السلك المسؤل عن عمليه الفرمله

ثانيا بخصوص السخونيه ده شيئ طبيعي علشان انت شايف الجو حر الزاي والله يكون في عون العربيه ؟
وانا عامل فكره الزرار دي ؟ وجميله جدا
اولا فوائد الزرار اللى بالطبلوه
لو الاتوماتيك بتاع المروحه لقدر الله مش شغال طبعا انت عارف المروحه بتشتغل عندك عند درجه حراره ومثلا وده اللى عندي 90درجه لو لقيتها بتزيد عنها وانت على الطريق يبقى المروحه مش شغاله فلاز وجود زي المروحه في الطابلوه علشان لو زادت عن 90 زي ماقولتلك تشغل من عندك لحين الذهاب الى الكهربائي
ثانيا اللمبه دي فعلا توضح ليك ان المروحه شغاله ولا لا ؟
وكمان لو مش متأكد انها بتشتغل لي وحده سخن العربيه وانت واقف لحد لما اللمبه تنور عندك في الطبلوه وانزل افتح الكبوت وشوف المروحه شغاله ولا لأ؟
لان لقدر الله لو مش شغاله المياه بتخلص ولما تخلص لقدر الله وانت ماشي بالعربيه طبعا الريداتير هيفضى وكده تؤدي الى ان العربيه تجيب جوان وش سلندر

واي سؤال تاني انا تحت امرك ؟
ودي عربيتي ؟
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=8641

قديم 05-06-2009, 07:43 PM
alref alref غير متواجد حالياً
من انا؟: Radiomania
التخصص العملى: Radiologist

alref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond repute

شكرا يا كابو

كل يوم هجيبلك سؤال
ربنا يستر و تستحملني

No
Pain No Gain
Dr. Mohamed El-Refaey
Radiologist

قديم 03-07-2009, 03:49 PM
الصورة الرمزية DK.Cupo

استحملك ............!!!!
عيب الكلام ده يا مان
اسأل اي سؤال وانا تحت امرك

الكلمات الدليلية
تقسيمه الكاتينه, fiat 128, فيات