العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > مرسيدس

مرسيدس Mercedes مرسيدس بنز الجناح الاوربى للعملاق دايملر كرايسلر وتضم شركات مايباخ الفاخرة ومينى المدمجة من اشهر سياراتها B150 E-CLASS CLS CLK S-CLASS CL

قديم 11-08-2016, 03:48 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future
الحقونى الحقوني يا جماعه

يا جماعه الخير
من اسبوع بفضل الله اشتريت عربية E200 موديل 1996 W210 و كان طبعا كالعاده فيها شويه حاجات رفايع مش شغاله و قولت اعملها انا

المهم من ضمن الاعطال ان الطاره الكهرباء كانت لا تتحرك للاعلي و الاسفل ،،، المهم جبت الكهربائي عند البيت و فكينا القطمه و عملنا الترس المفوت و اشتغلت و كان لابد من فك الكونتاكت علشان القطمة تطلع و تم فكه و تم تركيب كل ما سبق بفيشه و كله تمام

و فولت للكهربائي يشيك علي فيوزات العربية بالمرة لان فيه كام حاجه كده مش شغاله (نور فرش الابواب الامامية ) و الستاره الكهرباء و غسيل الفوانيس الامامية و كده قولت علشان نبقي علي نور و مطمئنين ان العيب مش فيوز
و لكن كل الفيوزات سليمه

فوجئت ان التكييف مش عاوز يشتغل بالرغم انه كان شغال زي الفل ( البلاور شغال و البوابات و كله ما عدا الجزء اللي في الحوض الكباس و المراوح ) مش عاوزين يشتغلوا

من باب الاختبار جبت فرده سلك و وصلتها علي سلك الكباس اشتغل تمام هوه و المراوح و كله زي الفل بس طبعا ده مش حل .... اعمل ايه يا رجاله حد يقولي انا هتجنن

و تايه انا و الكهربائي في العربية و مش عارفين نوصل لحاجه التكييف ديجيتال ديول زون اللي شكله عامل زي الكاسيت حته واحده و شاشه عريضه و فيه تحكم لكل جنب لوحده

و كمان من فضلكم هوه العربيه دي مفيهاش لمبه زيت و بطاريه مع الكونتاكت طيب ازاي الواحد يعرف يقلب المنيو بتاعت الحاجات دي من شاشه العدادات

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 11-08-2016, 05:22 PM
الصورة الرمزية ahmedsalah
ahmedsalah ahmedsalah غير متواجد حالياً
من انا؟: مواطن مطحون
هواياتي: كرة القدم

ahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحقوني يا جماعه

اقرا اعطال كمبيوتر وشوف ليكون حصل حاجة فى ال ECU وياريت تتابع الاول مع مركز مرسيدس متخصص وبعدين تبقى تتعامل مع كهربائى فى الحاجات الصغيرة اللى تطراء بعد كدة

جميع موضوعاتى حصرية لمنتدى مصر موتورز ولا اسمح بنقلها

قديم 13-08-2016, 12:56 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

حضرتك قراءه الاعطال دي عن طريق الكمبيوتر في ورشة متخصصه يعني ؟؟ و ايه الـ ecu ده

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 16-08-2016, 04:15 AM
Ahmedo0o Ahmedo0o غير متواجد حالياً

Ahmedo0o is on a distinguished road

الف مبروك ربنا يكمل شفاها ع خير

أرسلت من ALE-L21 بإستخدام تاباتلك
قديم 20-08-2016, 11:29 AM
MercedesModernService MercedesModernService غير متواجد حالياً

MercedesModernService is on a distinguished road

اهلا وسهلا بحضرتك استاذ hossamhussein0

يسعدنا ان نساعدك فى حل المشكله الخاصة بك