العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 17-09-2010, 01:10 PM
ahm2020 ahm2020 غير متواجد حالياً

ahm2020 has a spectacular aura aboutahm2020 has a spectacular aura about
افتراضي رد: صوت غريب فى ناحية العجله اليسرى اول متبدا العربيه تجرى

الحمد لله إن الصوت راح والحكاية جت بسيطة
وده بيفكرني بمرة سمعت صوت عالي في العجلة الشمال و كمان كان مصحوب برائحة شياط
وقلقت جداً و مكنتش عارف أعمل إيه وكنت بالليل و على طريق سفر وبعدين قلت أحاول أبص عليها وفي الأخر طلع السبب سلك صغير كان مزنوق ورا العجلة و بيحك في الطنبورة و الكاوتش و الغريب إني سحبته بإيدى طلع على طول يعني حتى مكانش لافف على حاجة

ومرة سمعت صوت خبطة جامدة جداً في العربية مع المطبات و مكنتش قادر أحدد الصوت منين ومكنتش عارف أروح لعفشة ولا سمكري ولا ميكانيكي المهم كان عندي شغلة ميكانيكا و أنا بعملها قلت للميكانيكي على الصوت ده و نزل تحت العربية واكتشف إن في زلطة مزنوقة فوق علبة الشكمان يعني بين الشكمان و بطن العربية و هي اللي بتخبط الخبط ده مع المطبات.

فربنا يكرمك و تكون كانت حاجة زي كده وراحت لوحدها
قديم 17-09-2010, 04:03 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahm2020 مشاهدة المشاركة

الحمد لله إن الصوت راح والحكاية جت بسيطة
وده بيفكرني بمرة سمعت صوت عالي في العجلة الشمال و كمان كان مصحوب برائحة شياط
وقلقت جداً و مكنتش عارف أعمل إيه وكنت بالليل و على طريق سفر وبعدين قلت أحاول أبص عليها وفي الأخر طلع السبب سلك صغير كان مزنوق ورا العجلة و بيحك في الطنبورة و الكاوتش و الغريب إني سحبته بإيدى طلع على طول يعني حتى مكانش لافف على حاجة

ومرة سمعت صوت خبطة جامدة جداً في العربية مع المطبات و مكنتش قادر أحدد الصوت منين ومكنتش عارف أروح لعفشة ولا سمكري ولا ميكانيكي المهم كان عندي شغلة ميكانيكا و أنا بعملها قلت للميكانيكي على الصوت ده و نزل تحت العربية واكتشف إن في زلطة مزنوقة فوق علبة الشكمان يعني بين الشكمان و بطن العربية و هي اللي بتخبط الخبط ده مع المطبات.

فربنا يكرمك و تكون كانت حاجة زي كده وراحت لوحدها
دة فلجاااااااااك؟

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك
قديم 17-09-2010, 05:30 PM
ahm2020 ahm2020 غير متواجد حالياً

ahm2020 has a spectacular aura aboutahm2020 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة odaoda مشاهدة المشاركة

دة فلجاااااااااك؟
لأ ده كان قبل كده في الأكسنت

هو مكانش عيب في العربية دي كانت حاجات بتيجي من الطريق وانا ماشي
قديم 17-09-2010, 05:57 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

أمممممم مشكور على الرد
واخبار العربية معاك اية
زعلتك فحاجة؟
ربنا يديك خيرها

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك
قديم 17-09-2010, 06:30 PM
aymanay32 aymanay32 غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن
التخصص العملى: 0119449863 موبايل رقم

aymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of light

انا حصل معايا صوت برضوا متكرر لا ينقطع و بدا فى منتصف الطريق للبيت على الدائرى و فى الاول فكرته جاى من عربية ورايا و بعدين ملقيتش عربيات ورايا و كنت بجرى على الدائرى على اقصى اليسار قلت يمكن عربية يمينى و بعد فترة مش شايف عربيات تطلع منى و الصوت ثابت قلت معقول عربية يمينى و ماشية بنفس سرعتى المسافة الطويلة دى ايه حكايتها بصيت ملقيتش عربيات يمنى خالص و لا ورايا حتى قمت اتاكدت ان الصوت بتاعى
ركنت يمين بعد فترة على جنب و نزلت ابص على العجل و سبب الصوت
بنظرات الميكانيكى الخبير جدا و يرتدى نظارة شمس و لابس زى الفل كانه مهندس ميكاميكا و من اول بصه هيقول العربية دى بتعمل صوت بسبب كذا
و فضلت ابص على العجل كله و اكسر الدركسيون يمين و شمال وانزل تحت العربية و ابص برضوا مالقيتش حاجة قمت ركبت و خيبة الامل معايا و مشيت بالراحة عشان معرفش الصوت دة ممكن يكون حصل ايه و روحت بس لما نزلت من العربية حطيت ايدى على الجنوط لقيت اللى قدام سخنين قوى قوى و الخلفيين باردين