العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات > ريفيوهات

ريفيوهات ساحة لعقد المقارنات وكذلك مراجعة رفيوهات (تقارير) السيارات واختبارات التصادم

قديم 04-08-2009, 01:02 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: survey :- ايه انسب عربية في مصر

اهلا بيك يا استاذ اسامه ...
هو الهدف من الموضوع إن كل واحد يقول إيه اكتر عربيه شايفها مناسبه لمصر من وجهه نظره الشخصيه ...
يعني ممكن نقول أنه مقياس للشعبيه ...
في بدايه الموضوع أنا كنت بجمع الاصوات ... لكن متوقعتش الاستمراريه الطويله وحجم المشاركات ... وبالتالي الموضوع خرج عن نطاق الاستفتاء او الاحصاء الي نطاق تسجيل كل عضو لرأيه دون أي محددات سواء سعريه او سعه لتريه او تصنيف او موديل ...
فكره حضرتك عظيمه ... وطبعا حتكون افضل انه يتعمل بيها موضوع جديد منفصل يقوم على اسس منهجيه و تصنيف العربيات لفئات تبعا لمفهوم الشارع المصري ... وممكن كمان يكون في موضوع للجديد وموضوع للمستعمل ... بحيث يكونو عنصر مساعد لأي حد بيفكر يشتري عربيه جديده او مستعمله ...
وعلى استعداد اني اساعد حضرتك في الموضوع الجديد ... واعتقد ان اغلب الاخوه من الاشراف والاعضاء مش حيبخلو بأي مساعده مطلوبه ... خصوصا لو فكرت تعمل حصر وتصنيف للعربيات في السوق المصري..
واهلا بيك معانا في مصر موتورز

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 04-08-2009, 01:40 PM
osamamorad osamamorad غير متواجد حالياً

osamamorad will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

اهلا بيك يا استاذ اسامه ...
هو الهدف من الموضوع إن كل واحد يقول إيه اكتر عربيه شايفها مناسبه لمصر من وجهه نظره الشخصيه ...
يعني ممكن نقول أنه مقياس للشعبيه ...
في بدايه الموضوع أنا كنت بجمع الاصوات ... لكن متوقعتش الاستمراريه الطويله وحجم المشاركات ... وبالتالي الموضوع خرج عن نطاق الاستفتاء او الاحصاء الي نطاق تسجيل كل عضو لرأيه دون أي محددات سواء سعريه او سعه لتريه او تصنيف او موديل ...
فكره حضرتك عظيمه ... وطبعا حتكون افضل انه يتعمل بيها موضوع جديد منفصل يقوم على اسس منهجيه و تصنيف العربيات لفئات تبعا لمفهوم الشارع المصري ... وممكن كمان يكون في موضوع للجديد وموضوع للمستعمل ... بحيث يكونو عنصر مساعد لأي حد بيفكر يشتري عربيه جديده او مستعمله ...
وعلى استعداد اني اساعد حضرتك في الموضوع الجديد ... واعتقد ان اغلب الاخوه من الاشراف والاعضاء مش حيبخلو بأي مساعده مطلوبه ... خصوصا لو فكرت تعمل حصر وتصنيف للعربيات في السوق المصري..
واهلا بيك معانا في مصر موتورز
الأستاذ العزيز سامح

أشكر لك سرعة الرد والتوضيح ، أنا معاك إن الأفضل يتعمل موضوع جديد تكون فكرته من المشاركة السابقة لي (رقم 120) بحيث يتبناه أحد الزملاء المميزين في هذا المنتدى الرائع ، لكن أرجو قبول إعتذاري عن أكون أنا المسئول عنه لأني كما أوضحت ليس لدي فكرة عن سوق السيارات في مصر لأنني لست مقيما في مصر منذ فترة ، وكمان أنا جديد على المنتديات بشكل عام لكن ممكن أساعد بالشكل الذي تراه الإدارة
قديم 05-08-2009, 11:15 PM
حازم ابو ادهم حازم ابو ادهم غير متواجد حالياً

حازم ابو ادهم is on a distinguished road

افضل سيارة فى مصر هى الاسكودا
قديم 06-08-2009, 05:45 PM
mtaiea mtaiea غير متواجد حالياً

mtaiea has a spectacular aura aboutmtaiea has a spectacular aura aboutmtaiea has a spectacular aura about

السلام عليكم
انتوا بجد حيرتونى كلكوا بس اللى اقدر اقول عليه انها عربيه الشعب المصرى والمتميزه اوى مع الطبقه الشعبيه فى بيعها وشرائها وقطع غيارها هى اللانوس اما العرية الأكثر رغبه بين الشباب فهى اللانسر الكريستاله اعتقد انها تستحق اكثر من الكلام اللى قولنا كلنا قبل كده انا عن نفسى بعشقها حتى عن الشكل الجديد ليها بتاع 2004
قديم 06-08-2009, 05:55 PM
mtaiea mtaiea غير متواجد حالياً

mtaiea has a spectacular aura aboutmtaiea has a spectacular aura aboutmtaiea has a spectacular aura about

الاستاذ sam ram
انا احيك على روح الرد اللى انت رديت بيها على الأستاذ اسامه وانا بشكرةعلى الفكره اللى قالها ويا ريت نحاول ننفذها وانا مستعد اساعد من ناحيتى باللى اقدر عليه بس ياريت تقولى ممكن اساعد ازاى وانا تحت الطلب