العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 11-07-2012, 06:25 PM
M.Sami el adham M.Sami el adham غير متواجد حالياً

M.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to behold
افتراضي رد: سرعة العربية لا تتعدى ال 140 كم/س !!! افيدونى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فهمى مشاهدة المشاركة

http://forum.masrmotors.com/showthread.php?t=90679
رجاء قراءه الرابط أعلاه وقولى مقتنع بأى كلام فى المناقشه دى على فكره اول ماجبت العربيه دى عام 1995 كنت بجيب ال150 كم فى الأتجاه من القاهره للأسكندريه بصعوبه والعوده من الأسكندريه للقاهره السياره كانت بتوصل ل 175 بسهوله طبعا مع حموله شنط سفر .http://forum.masrmotors.com/showthread.php?t=90679
مشكوور على اهتمامك دة والله .. بس هما هناك عمالين يتخنقوا و محدش عارف فين المشكلة :D
قديم 11-07-2012, 06:35 PM
عبدة البروف عبدة البروف غير متواجد حالياً
من انا؟: من تواضع لله رافعه
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: السفر

عبدة البروف has a spectacular aura aboutعبدة البروف has a spectacular aura about

99في 100 كربرتير
قديم 11-07-2012, 06:46 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو دهب مشاهدة المشاركة

مشكوور على اهتمامك دة والله .. بس هما هناك عمالين يتخنقوا و محدش عارف فين المشكلة :D
السلام عليكم
هما مش قاعدين يتخانقوا
هما قاعدين يتناقشوا
بس المشكله عندك ان الRPM مش بيعلى هناك بيعلى بس ما بتسحبش ففي احتمال يكون عندك علبة شكمان مسدوده اما في المشاركه السابقه طلع العيب في طقم الدبرياج كما قال صاحب العربيه في الأخر
ومعلش سؤال هل عملت حاجه في السياره مؤخرا
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 11-07-2012, 10:47 PM
حمادة ونور حمادة ونور غير متواجد حالياً

حمادة ونور is a jewel in the roughحمادة ونور is a jewel in the roughحمادة ونور is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو دهب مشاهدة المشاركة

انا اصلا مش بعدى ال 80 - 90 كم/س .. الحمد لله و عالسفر 100 -110 كم/س .. بس انا كنت عايز اعرف العيب فين مش اكتر .. و بعدين مكتوب انها بتجيب 180 كم/س ليه متجبش معايا !! D:
وانتا عايزها تجيب ليه معاك 180 خليك فى ال80 او 90 أحسن
قديم 12-07-2012, 03:06 AM
Al Ghareeb Al Ghareeb غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق

Al Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to behold

بتستخدم زيت ايه للموتور ؟