العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > برايد Pride

برايد Pride اقدم سيارات كيا انتشاراً فى مصر تم اعادة تجميعها استنادا على موديل فورد - مازدا المسماه فورد فيستيفا او مازدا 121 ويعاد تصنيعها فى ايران وسوريا حتى الان

قديم 08-06-2011, 03:39 PM
mostafa hussen mostafa hussen غير متواجد حالياً

mostafa hussen has a spectacular aura aboutmostafa hussen has a spectacular aura aboutmostafa hussen has a spectacular aura about
عاجل رد: رابطة ملاك الكيا برايد

اولا احب احييكم علي الموضوع الشيق ده وانا فعلا استفدت منكم بس انا كان عندي سوال هي البرايد السيدان موديل 2001 تحت اسم كيا ولا سايبا ويا تري لو هي تحت اسم سايبا هل قطع غيارها هي هيي قطع غيار الكيا ونفس السعر كمان لو اشتريتها مستعمل اوتو ماتيك ايه الحاجات الي اخذ بالي منها وشكرا جزيلا
قديم 08-06-2011, 11:56 PM
المناور المناور غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Network Administrator

المناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to behold
افتراضي رد: رابطة ملاك الكيا برايد

موديل 2001 دى تبقى كيا وحتى لو كانت العربية سابا قطع الغيار هيا نفسها البرايد والاختلاف بينهم فى حاجات بسيطة فى الهيكل من برا زى الفانوس وكده
بالنسبة للعربية الاوتوماتيك فأهم حاجة الحالة وتتأكد ان الفتيس حالته كويسة علشان ماتدفعش دم قلبك فى صيانته أو لا قدر الله تغييره وانصحك خليك فى المانيوال اوفر فى استهلاك البنزين واسهل فى الصيانة وارخص فى قطع الغيار

رابطة ملاك الكيا برايد
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=54002

التعديل الأخير تم بواسطة المناور ; 09-06-2011 الساعة 12:04 AM
قديم 09-06-2011, 02:06 AM
mostafa hussen mostafa hussen غير متواجد حالياً

mostafa hussen has a spectacular aura aboutmostafa hussen has a spectacular aura aboutmostafa hussen has a spectacular aura about
عاجل رد: رابطة ملاك الكيا برايد

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اولا شكرا جزيلا لك استاذ مناور بس انا اصلا عايز اشتري عربيه لاختي وانت عارف البنات الي اول مره يسوقوا اهم حاجه عندهم الراحه وانا بصراحه كنت بفكر في الابيزا والاوبل كورسا الهاتش و البولو وكلهم تسعينات بس المشكله ان انا عرفت ان كلهم قطع غيارهم غاليه ومش اي حد بيفهم فيهم وحاجات تانيه وانا بصراحه من فتره كانت عيني علي البرايد عامه بس لما لقيت في منها اوتوماتيك وقطع غيارها كويسه واي حد يفهم فيها وسيدان بس تحس الي هي لما نفسها ومع ذلك انا كنت عايز اعرف هي واسعه من جوه ولا لا وشكرا جزيلا
قديم 17-06-2011, 09:32 PM
eltop eltop غير متواجد حالياً

eltop is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا شاري كيا برايد سيدان موديل 99 كامله اتومتيك منذ حوالي شهرين بصراحه العربيه جميله جدا بس في مشكله صغيره هل الاتومتيك بتاعه عند الضغط علي دوسه البنزين لازم ارفع رجلي وادوس تاني علشان ا نقل ممكن حد يكون عنده خبره يرد عليه ده في حاله اني دوست جامد علي البنزين فقط واذا دوست خفيف يتم النقل مباشره بدون رفع ودوس مره اخري
قديم 18-06-2011, 12:57 PM
joophy joophy غير متواجد حالياً

joophy has a spectacular aura aboutjoophy has a spectacular aura about

اعتقد ده عيب في الفيتيس لان الفتيس الاوتوماتيك لو سليم 100 في ال100 يحرك العربية بمجرد ما تشيل رجلك من علي الفرامل وأي حاجة بتحصل غير كده يبقي فتيس والله اعلم

الكلمات الدليلية
اسعار قطع غيار, برايد, kia pride, pride, عصفورة, كيا برايد